Świece żarowe |
Autor |
Wiadomość |
Motofreak
Mitsumaniak

Auto: będzie e54a==>jest E54a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Paź 2010 Posty: 211 Skąd: Ciepielów/Lublin
|
Wysłany: 01-02-2011, 19:27 Świece żarowe
|
|
|
Wie ktoś może na jakiej zasadzie działa przekaźnik świec żarowych? Chodzi mi o to skąd czerpie informacje kiedy świece powinny grzać i kiedy się powinny się wyłączyć? Czy jest to uzależnione od jakiegoś czujnika temperatury czy czasowo?
W moim samochodzie zdarza się że potrafią się włączyć nawet przy 80 stopniach. Przed odpalaniem włączą się na 1s a po odpaleniu grzeją minute Czy to może normalne?
Dodam że przed rozruchem świece w zależności od temp. grzeją krócej lub dłużej, ale po odpaleniu grzeją chyba za długo, w ostatnim czasie nawet na rozgrzanym silniku (75-80 stopni) do minuty i dłużej
Jakie są oryginalne świece bo ja mam 3x11V NGK i jedną 12V KAGER? |
_________________ Poziom druciarstwa w moim samochodzie był porażający a i tak wszystko działało
NO MORE DIESEL a może jednak???
V6 POWER
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza
e54a MÓJ, e52a m/t TATA, e52a a/t SIOSTRA, e88a MÓJ, miejmy nadzieje e54a a/t MÓJ, colt ca0 w planach |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 01-02-2011, 20:30
|
|
|
Przekaźnikiem steruje komputer silnika. |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 02-02-2011, 10:36
|
|
|
tak jak napisał plecho1 komp steruje znajduję się pod konsolą środkową za radiem na schematach zwie się to EGR/Glow system unit gdyż defakto komp tylko za to odpowiada silnik kompa nie ma |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
Motofreak
Mitsumaniak

Auto: będzie e54a==>jest E54a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Paź 2010 Posty: 211 Skąd: Ciepielów/Lublin
|
Wysłany: 02-02-2011, 12:19
|
|
|
a czy to że świece po odpaleniu podgrzewają pracujący już silnik (80 stopni) przez minute albo dłużej jest normalne?
Skoro po włączeniu całkiem zimnego silnika świece wyłączają się przy ok 75 stopniach to po co przy kolejnym uruchomieniu dogrzewają już całkiem ciepły silnik? W sumie to się nie znam na tym dobrze ale zdaje mi się że tak być nie powinno
Czy wymiana tego kompa jest trudna? Może wymiana samego przekaźnika pomoże? |
_________________ Poziom druciarstwa w moim samochodzie był porażający a i tak wszystko działało
NO MORE DIESEL a może jednak???
V6 POWER
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza
e54a MÓJ, e52a m/t TATA, e52a a/t SIOSTRA, e88a MÓJ, miejmy nadzieje e54a a/t MÓJ, colt ca0 w planach |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 02-02-2011, 12:30
|
|
|
Powiem szczerze że tak naprawdę nikt nie zgłębiał się w temat pracy tych świec w E57A i na podstawie jakich pomiarów komputer decyduje o długości grzania świec wymiana kompa może nic nie dać gdyż komp może źle działać z powodu złych informacji docierających do niego schemat układu znajdziesz w dziale downloads na forum... ( auta do 94 mają system na dwóch przekaźnikach po 94 roku na jednym jak byś nie wiedział który schemat jest od Twojego auta) |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 02-02-2011, 12:30
|
|
|
Wymiana samego przekaźnika nie pomorze. Rozgrzany silnik nie powinien być dogrzewany. Może to nie wina kompa lub czujnika temperatury, który podaje temperaturę silnika dla komputera i na podstawie tego sygnału komputer załącza świece. |
|
|
|
 |
|