Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
problem z przepustnicą
Autor Wiadomość
kozaR 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 78
Skąd: Pakość
Wysłany: 02-02-2011, 18:13   problem z przepustnicą

koledzy wydaje mi sie że mam problem z przepustnicą a mianowicie dzisiaj zrobiłem mały test jak zdjąłem rure dolotową od filtra powietrza do przepustnicy zapaliłem samochód i ku mojemu zdziwieniu przepustnica w momencie zapalenia samochodu caly czas jest zamknieta naduszam gaz się otworzy ale nie cała i po chwili samochód gaśnie moje pytanie to czy jak sie zapali samochód lekko powinna być otwarta przepustnica czy zamknieta ?? moje autko to carisma 1.8 GDI 98 rocznik p.s. objaw jazdy samochodem jest taki że musze lekko gaz naduszać jak mocniej samochód muli i nie przyspiesza czy to może być coś nie tak z przepustnicą ??
_________________
"... życie jest za krótkie żeby jeździć dieslem ..."
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-02-2011, 18:42   

Przepustnice masz mechaniczną, a raczej powinienes miec, mozesz napisac w jaki sposob sprawdzales jej otwarcie :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
kozaR 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 78
Skąd: Pakość
Wysłany: 02-02-2011, 18:55   

tak jest mechaniczna na linke ale chodzi mi o to że jak zapale samochód teraz zimą ja wogóle ssania nie mam odpale obroty podbije do 1000 czasami 1200 i odrazu spadaja a kiedys przed zimą zawsze mi podbijała i ssanie działało obroty wchodziły na 2 tys i powoli opadały a poza tym jak zrobie zapłon to przepustnica wogole mi sie nie ustawia zapalam przepustnica zamknieta zdjąłem rure dolotową i widzialem przepustnice bo juz niewiem
wymienilem czujnik temperatury silnika jest lepiej ale to nie to wrażenie mam takie jakby mało powietrza było dostarczane podczas jazdy i temu tak dziwnie mi chodzi ...

[ Dodano: 02-02-2011, 18:56 ]
a poza tym na zimnym na obroty mi nie chce wchodzic na cieplym jest lepiej ale to nie to

[ Dodano: 02-02-2011, 19:02 ]
wymieniałem fajkocewke na ostatnim 4 w kolejności cylindrze w zapłonie 3 wylot i znowu mi na zimnym pali na 3 cylindry a na 1 nie słabo jeździ ciężko przyspiesza poszarpuje czasami i muli
_________________
"... życie jest za krótkie żeby jeździć dieslem ..."
 
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 02-02-2011, 19:37   

Może tak po kolei:
-Zdejmiesz rurę, silnik musi zgasnąć, przepływomierz nie mierzy ilości powietrza, bo jak, to ECU paliwa nie poda
-Klapa przepustnicy na biegu jałowym jest "przyklapnięta" do zderzaka fixed sas. Cały ruch powietrza odbywa się via byypasy. O ilości powietrza decyduje ECU sterując silnikiem krokowym.
-Problemy z ssaniem- do sprawdzenia czujnik temperatury silnika, nie ten co daje sygnał na wskaźnik na panelu, tylko drugi dwu pinowy za obudową termostatu,wkręcony w blok silnika. Istotne są także czujniki przepływomierza.
-Muli, nie wkręca się na obroty- do sprawdzenia układ paliwowy, ze szczególnym uwzględnieniem ciśnienia na pompie WC.
-Ciężki zapłon-jw.

Pozdrawiam
 
 
kozaR 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 78
Skąd: Pakość
Wysłany: 02-02-2011, 20:02   

czujnik 2 pinowy temperatury wymieniałem na nowy ciśnienie mierzyłem voltomierzem na biegu jałowym wychodziło 2,9 volta przy 2 tys obrotów rosło do 3.2 3/3 volta jutro jeszcze raz sprawdze pompa w baku chodzi cały czas ją słychać hmm mi tylko czasami raz na jakis czas słysze krokowy że się ustawia check sie nie pali samochód mi przerywa na zimnym na luzie wchodzi tylko do 4 tys obrotów i tak dziwnie pyrka z tłumika i nie ma ssania w samochodzie :/
po wymianie fajkocewki spalanie wróciło do normy ... a mam jeszcze jedno pytanie w przepustnicy są 2 kostki do podłączenia jedna taka prostokątna co regulacja na śrubkach ona ma byc dokrecona luźna żeby latała czy to się ustawia ?

[ Dodano: 02-02-2011, 20:05 ]
a przepływomierz wymieniałem na używany boi mój zepsuty był znaczy się nie szło jechać autem tak szarpało muliło przerywało wymieniłem i po załozeniu drugiego było dobrze dopóki silnika nie zgasiłem teraz nie ma takiej mocy jak kiedys:/
_________________
"... życie jest za krótkie żeby jeździć dieslem ..."
 
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 02-02-2011, 20:24   

kozaR napisał/a:
ciśnienie mierzyłem voltomierzem na biegu jałowym wychodziło 2,9 volta przy 2 tys obrotów rosło do 3.2 3/3

-a ile masz volt przy 5000-6000 obr, na jałowym, nie spada ci wtedy ciśnienie/napięcie?. Pełną informację o kondycji układu paliwowego otrzymasz, wykonując pomiar w czasie jazdy. Drugi, trzeci bieg i but- ile się da. Ciśnienie nie powinno spadać. Na postoju to sobie można, to jest pomiar całkiem wstępny.

-o którą wtykę chodzi? Nr 1, czy 2? Musimy to wyjaśnić, tam nie może nic 'dyndać". O właściwym ustawieniu nie wspomnę.



Pozdrawiam
 
 
kozaR 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 78
Skąd: Pakość
Wysłany: 02-02-2011, 20:31   

1 - bo to jest ten cały tps ? a voltomierzem też da się sprawdzić podczas jazdy ??
_________________
"... życie jest za krótkie żeby jeździć dieslem ..."
 
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 02-02-2011, 20:46   

O matko. To jest ten cały TPS.
Jego właściwe napięcie na ciepłym silniku, na postoju to około 0,64 Volt mierzone Evoscanem, /pin 1-4/.
Tak maja chłopaki i jest ok. Jak to wygląda na woltomierzu, nie wiem , mam przepustnicę z ETV /bez linki/. Może ktoś się "podłoży" i to pomierzy woltomierzem konfrontując to z Evoskanem. No i zamieści na forum tę wartość.
Będzie więcej /powyżej 0,7 Volt/, nie zadziała IPS /Idle Possition Switch tj przełącznik biegu jałowego Pin 3-4/.
Ta nastawa jest bardzo krytyczna dla właściwej pracy silnika. W trybie open-loop /bez sprzężenia z sondą/- np. zimny silnik, ECU na podstawie tego napięcia określa dawkę paliwa.

Być może to jest "cały" twój problem

Pozdrawiam
 
 
marko81 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 Lancer 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 69
Skąd: Zwoleń
Wysłany: 02-02-2011, 20:52   

kolego w manualu jest jak poprawnie ustawic tps.Napiecie moze byc ok a opornosc ! poszukaj na forum ustawianie tps.
 
 
kozaR 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 78
Skąd: Pakość
Wysłany: 02-02-2011, 20:57   

ok jutro sprawdze voltomierzem pin 1 i 4 i zobacze co wyjdzie dzieki no i to też może byc powodem że się nie wkręca na obroty?? na jałowym na zimnym nie wejdzie ni więcej niż 4 tyś

pozdrawiam
_________________
"... życie jest za krótkie żeby jeździć dieslem ..."
 
 
 
marko81 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 Lancer 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 69
Skąd: Zwoleń
Wysłany: 02-02-2011, 20:58   

ja mialem ze na wysokie niewchodził,przerywał jakby paliwa nie dostawał po regulacji jak reka odjoł.
 
 
kozaR 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 78
Skąd: Pakość
Wysłany: 02-02-2011, 21:04   

marko81 napisał/a:
ja mialem ze na wysokie niewchodził,przerywał jakby paliwa nie dostawał po regulacji jak reka odjoł.



chodzi o ten tps przepustnicy ?? jak go wyregulowałeś ??
_________________
"... życie jest za krótkie żeby jeździć dieslem ..."
 
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 02-02-2011, 21:15   

Cytat:
ok jutro sprawdze voltomierzem pin 1 i 4
Zauważ ze ja podawałem ci dane z Evoscana, w tej instrukcji: link
napięcie jakie powinno być na pinie 1-4 potraktowane jest bardzo luźno 0,4-1 Volt. Praktyka tego nie potwierdza. Czy ta twoja przepustnica jest na nastawach fabrycznych, chodzi o SAS i Fixed SAS?. Jak nie, trzeba zacząć od początku zgodnie z podanym linkiem.
Co do obrotów, widziałem napięcia od 0,3- do 0,8 Volta na TPS problemu z "wkręcaniem się" nie było. Za to była „jazda” z obrotami biegu jałowego.
 
 
kozaR 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 78
Skąd: Pakość
Wysłany: 03-02-2011, 19:54   

sprawdzałem oporność tps wyszło 0 czyli w normie tps ustawiałem tak żeby nie było przejścia napięcia z pinów 3 - 4 i przykreciłem wyregulowałem bieg jałowy i narazie ssanie działa musze zobaczyć rano ale słabo się wkręca na obroty :/
_________________
"... życie jest za krótkie żeby jeździć dieslem ..."
 
 
 
marko81 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 Lancer 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 69
Skąd: Zwoleń
Wysłany: 03-02-2011, 21:11   

ja robiłem tak: szczelinomierz wsadzam pomiedzy srube od regulacji linki a dzwignie przepustnicy,szczelinomierz grubosci 0.65mm.Luzuje srubki od tps i przekrecam go przeciwnie do ruchu zegarka.Odpalam miernik przykladam koncowki miernika do 3i4 pina.
I teraz przekrecam tps zgodnie z ruchem zegarka i patrze kiedy miernik pokazuje ze niema przejscia pomiedzy pinami 3i4 i wtedy dokrecam tps.Napiecie na tps mierzylem po wbiciu igly w pin 2i do masy oczywiscie przekrecajac kluczyk.Wartosc powinna byc w przedziale 0.4 do 1V.jezeli inne wartosci wyszly to sprawdzamy tps .Stacyjka wylonczona odpinamy zlacze tps miernik do pinow 1i4 wartosc powinna byc 3.5 do 6 omow.nastepnie piny 2i4 i wtedy opor powinien sie zmieniac w zaleznosci od polozenia przepustnicy.jezeli rezystancja nie zmienia sie plynnie to wymiana tps.wyciagam szczelinomierz.i ponownie sprawdzam piny 3i4 i powinno byc przejscie czyli 0 a przy ponownym wlozeniu szczelinomierza niepowinno byc przejscia czyli opornosc nieskonczenie duza.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.