Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: karolgt
15-10-2007, 00:47
przeguby - demontaz
Autor Wiadomość
piorek
[Usunięty]

Wysłany: 24-10-2006, 18:45   przeguby - demontaz

Hej

Wymieniam wlasnie rozwalona gume przegubu zewnetrznego, utknalem na zdjeciu (sciagnieciu) przegubu z polosi. Jak to Wy robicie? Specjalny scigagacz? Mlot? Przeciez musi byc jakis sposob. Przegub oczywiscie jest dobry i nie moze zostac uszkodzony :roll:
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 24-10-2006, 18:56   

Tam jest pierścionek rozprężny...

Żadnych special tooli do tego nie ma....

Narzędzie pana Henia - czyli młotek i jazda z koksem...

Pamietać trzeba o jednym, aby uderzać przez kawałek drewna (dąb, buk) aby nie uszkodzić krawędzi przegubu...

Powodzenia i pozdrawiam
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 24-10-2006, 18:59   

i najlepiej zeby ktos trzymal polos zeby nie wyrwac jej ze skrzyni
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 24-10-2006, 19:45   

Pisząc to myślałem o układzie takim...

Olej ze skrzyni spuszczony, półoś zdemontowana całkowicie i wkręcona przed tekstolity do imadła - wtedy lekki strzał i przegub w rączkach...

PZDR
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 24-10-2006, 19:48   

ROMEL, ma racje/ na marginesie przypomne o umyciu przegubu i dac nowy smar jako druciarz radze grafitowy
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 24-10-2006, 20:12   

ROMEL napisał/a:
Pisząc to myślałem o układzie takim...


no ja to wzialem pod uwage ze jak wyjeta ze skrzyni polos to nie ma problemu ze zbiciem przegubu :mrgreen:
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 24-10-2006, 20:22   

Grafitowy nie jest zły - 99% smarów sprzedawanych do przegubów jest z dodatkiem grafitu... większym lub mniejszym... wiec można spokojnie nazwac je smarami grafitowymi...

Także, proponowanie czy też stosowanie nie mówi i nie określa druciarstwa lecz fachowość i zoriętowanie w temacie...

PZDR
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 24-10-2006, 20:29   

Ja tylko dodam, że uderzać trzeba w część przegubu bezpośrednio przylegającą do półosi. Jak nie idzie obrócić 180st po obwodzie i dalej.
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 24-10-2006, 20:40   

josie,piorek, anajlepiej tak jak pisze ROMEL, tylko dobrze umocowac w imadle tak by polos przegob zwisal pionowo na dol uzyc ciezszego mlotka i lekko przytrzyma przegob reka z boku by nie kiwal sie .
Kolega Piotrek powinien wiedziec ze to uderzenie jest po to ze koniec poloski ma zabezpieczenie w formie drutu sprezynowego i jedynie duzy moment jest w stanie go wepchnac w rowek i zwolnic przegob .
Dobrze podstawic tez np. wiaderko ze szmatkami w srodku aby nie ryzykowac uszkodzeniem gwintu na polosce itd. DO ROBOTY!!!
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
Ostatnio zmieniony przez ROMEL 24-10-2006, 20:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
piorek
[Usunięty]

Wysłany: 25-10-2006, 07:43   

EE jak wymontuje polos to zaloze oslone z drugiej strony. Szkoda ze nie da sie go sciagnac bez takich akcji. Aha wydaje mi sie ze wyjecie polosi ze skrzyni nie skutkuje wyciekiem oleju (w Galancie nei cieklo, jak wymienial mi mechanik paprok). Przeciez nie wyciagam calego przegubu wewnetrznego.
W takim razie jak demotowac poloske ze skrzyni? Ciagnac na sile, rowniez jest tylko pierscien rozprezny?
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 25-10-2006, 07:53   

Tak... jest pierścień w przegubie wewnętrznym - proponuję lekko podważyć dużym srubokrętem lub małą "łyżką"... wyskoczy... i gwarantuje że olej będzie ciekł...

No chyba że będziesz rozpinał osłone przegubu wewnętrznego... czego nie proponuje...

PZDR
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 25-10-2006, 08:43   

Są magicy zbijający przegub na samochodzie - dawno temu, jak jeszcze jeździłem do warstatów takich spotkałem. Jeden osił trzymał półośkę, drugi walił młotkiem........ efekt - zbity przegub i porwana manszeta wewnętrznego przegubu ;) .

ROMEL napisał/a:
No chyba że będziesz rozpinał osłone przegubu wewnętrznego... czego nie proponuje...


Również nie polecam - założenie manszety na kielich przegubu sterczącego z dyfra jest bardzo trudne..... raz tak sobie "zaoszczędziłem" pracy, potem godzinę montowałem przegub wewnętrzny.

Coby nie było zupełnie OT - dobra praktyczna rada - mając półoś w imadle zbijamy przegub oczywiście działając impulsatorem kinetycznym z naprowadzaniem trzonkowym w część przegubu bezpośrednio połączoną z półośią - nigdy nie bijemy w kielich!!!!!. Po 2. baaaaardzo ułatwia zadanie wciskanie przegubu w kierunku przeciwnym do bicia - przegub ma zawsze minimalny luz na tym pierścieniu, co powoduje, że uderzenie młotka rozpędza zbijaną część powodując zadziałanie udarem na pierścień, natomiast jak jest wszystko napięte, nie ma luzu, to w pierścieniu potrafią się odciskać zęby wieloklinu, a nie puszcza.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.