Luz na maglownicy |
Autor |
Wiadomość |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 28-10-2009, 21:14 Luz na maglownicy
|
|
|
Czy ktoś przerabiał temat luzu na maglownicy w pajero dwójce?Jakie najlepsze rozwiązanie; Nowa,używana,czy regeneracja?Jakie koszty? |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 29-10-2009, 07:14
|
|
|
Jakiś czas temu szedłem Twoją drogą i znalazłem firmę regenerującą również w łodzi(pewnie ta sama),jednak spotkałem się wśród znajomych ze złą opinią na temat regenerowania przekładni(mówili że działa to na krótką metę),dla tego chciałbym zaczerpnąć opinii na forum.
I podobno zbyt zużyta nie nadaje się do regeneracji...i co wtedy? |
Ostatnio zmieniony przez gołąb 29-10-2009, 17:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 29-10-2009, 10:22
|
|
|
Często regeneracja polega na wymianie uszczelnień. A w tych przekładniach najczęściej wyrabia się wałek, na nim robi się rowek i uszczelniacz nowy będzie trzymał tylko chwilę. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 29-10-2009, 17:47
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | Często regeneracja polega na wymianie uszczelnień. A w tych przekładniach najczęściej wyrabia się wałek, na nim robi się rowek i uszczelniacz nowy będzie trzymał tylko chwilę. |
A czy ten wałek jest wymienialny?Najzwyczajniej chodzi mi czy ta przekładnia jest naprawialna,czy trza drugą kupować? |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 30-10-2009, 07:56
|
|
|
Nie pytałem,bo dopiero zaczynam ogarniać swoją pajorkę,bo z przyczyn zdrowotnych nie miałem kasy... teraz powoli się odbijam i chciałem po prostu w kosztach orienta złapać .Mam braciaka co pracuje w częściach do japońców,więc dziś do niego dryndnę,ale znając życie to będzie niedostępna...A jak już,to aż sie boję zapytać o cenę |
|
|
|
 |
doomster
Forumowicz
Auto: l200 i pajero II 2.5td,'98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 77 Skąd: tutaj
|
Wysłany: 13-02-2011, 01:05
|
|
|
Mam luz na maglownicy (ok 7 cm na kierownicy) czy w jakiś sposób idze skasować ten luz, jest jakas regulacja?
pozdrawiam
[ Dodano: 13-02-2011, 01:06 ]
chodziło mi oczywiscie o przekładnie kierowniczą:) |
|
|
|
 |
AndrzejM22
Forumowicz

Auto: Pajero II 2,5 TD Krótkie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Lut 2010 Posty: 124 Skąd: Ełk -u okolice. :)
|
Wysłany: 13-02-2011, 10:10
|
|
|
Luz w przekładni kierowniczej niweluje się śruba na górze przekładni.
Jest taka śruba na klucz 17 mm i śrubokręt . Luzujesz kluczem i później dokręcasz (Albo odkręcasz nie pamiętam dokładnie ) śrubokrętem ; co chwile sprawdzając czy luz się zmniejszył.
O ile oczywiście luz pochodzi z przekładni kierowniczej a nie z luzów na końcówkach i w ogóle. |
_________________ Pajero 2,5 TD 33" Baja Claw TTC mosty 5.285 +jakiś lift + jakaś winda.
Pajero 3.5 V6 cywilne |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 13-02-2011, 15:04
|
|
|
maglownicę to zostaw w spokoju
luz masz na kierownicy i szukaj przyczyny w luzach w zawieszeniu
poza tym pajero to nie plaskacz zawsze będzie trochę luzu na kole kierowniczym |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 13-02-2011, 15:55
|
|
|
lukas 78 napisał/a: | maglownicę to zostaw w spokoju
luz masz na kierownicy |
nie do końca się z tobą zgodzę, w pajero luz bardzo często występuje właśnie na przekładni i można go skasować śróbą o której mówił AndrzejM22, ale nie przesadź z tym dokręcaniem... |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 13-02-2011, 16:02
|
|
|
jak zacznie krecić tą srubą to bedzie musiał trzymać kierownicę w dwóch rękach i modlić się żeby nie wypaść z drogi, na maglowicy musi być luz inaczej nie da się jechać
w pierwszej kolejności sprawdzić luzy drążków podpory, koncówek i gwarantuję ,że znajdzie się przyczyna i nie bedzie to maglownica:wink:
w miśkach nawet mały luz na w/w elementach daje duży odczuwalny luz na kole kierowniczym taki to urok tego zawieszenia |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 13-02-2011, 16:11
|
|
|
lukas 78 napisał/a: | jak zacznie krecić tą srubą to bedzie musiał trzymać kierownicę w dwóch rękach i modlić się żeby nie wypaść z drogi |
dlatego z kręceniem tej śruby nie można przesadzić... |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
AndrzejM22
Forumowicz

Auto: Pajero II 2,5 TD Krótkie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Lut 2010 Posty: 124 Skąd: Ełk -u okolice. :)
|
Wysłany: 13-02-2011, 19:10
|
|
|
Taką śrubę do regulacji luzów ma nie tylko Mitsubishi . Ja mam jeszcze w osobowym Mercedesie i w drugiej terenówce Isuzu . I po ta ja tam dali żeby wyregulować jak złapie troszkę luzu. Ja w każdym z samochodów ją regulowałem i robiło się tak jak powinno być lekko i bez luzu. . Ale jak ze wszystkim trzeba mieć umiar tak i z kręceniem też jak za mocno się skręci śrubę i będzie za mały luz to się przyspieszy zużycie przekładni. Także jak w każdej dziedzinie potrzebny umiar i tyle . O ile jak już wcześniej pisałem i inni pomnie to o ile luz jest od przekładni a nie od innych elementów zawieszenia ;wspornika ;końcówek . |
_________________ Pajero 2,5 TD 33" Baja Claw TTC mosty 5.285 +jakiś lift + jakaś winda.
Pajero 3.5 V6 cywilne |
|
|
|
 |
Janek__22
Forumowicz
Auto: Pajero 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Kwi 2009 Posty: 52 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 13-02-2011, 20:05
|
|
|
U mnie był duży luz na krzyżaku na kolumnie kierowniczej . |
|
|
|
 |
doomster
Forumowicz
Auto: l200 i pajero II 2.5td,'98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 77 Skąd: tutaj
|
Wysłany: 14-02-2011, 23:24
|
|
|
Po regulacji tą śrubą (3/4 obrotu) jest teraz prawie ok. wiecej bałem sie kręcić bo miałem opór. Widziałem tam kalamitkę, jutro postaram się przesmarowac przekładnie |
|
|
|
 |
seb100
Forumowicz
Auto: Pajero III 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2018 Posty: 59 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-10-2018, 16:33
|
|
|
Regulujemy na kolach ustawionych na wprost czy w jakims innym polozeniu? |
|
|
|
 |
|