Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Luz na maglownicy
Autor Wiadomość
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 28-10-2009, 21:14   Luz na maglownicy

Czy ktoś przerabiał temat luzu na maglownicy w pajero dwójce?Jakie najlepsze rozwiązanie; Nowa,używana,czy regeneracja?Jakie koszty?
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 29-10-2009, 07:14   

Jakiś czas temu szedłem Twoją drogą i znalazłem firmę regenerującą również w łodzi(pewnie ta sama),jednak spotkałem się wśród znajomych ze złą opinią na temat regenerowania przekładni(mówili że działa to na krótką metę),dla tego chciałbym zaczerpnąć opinii na forum. :)

I podobno zbyt zużyta nie nadaje się do regeneracji...i co wtedy? :doubt:
Ostatnio zmieniony przez gołąb 29-10-2009, 17:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 29-10-2009, 10:22   

Często regeneracja polega na wymianie uszczelnień. A w tych przekładniach najczęściej wyrabia się wałek, na nim robi się rowek i uszczelniacz nowy będzie trzymał tylko chwilę.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 29-10-2009, 17:47   

zbyszekm2 napisał/a:
Często regeneracja polega na wymianie uszczelnień. A w tych przekładniach najczęściej wyrabia się wałek, na nim robi się rowek i uszczelniacz nowy będzie trzymał tylko chwilę.


A czy ten wałek jest wymienialny?Najzwyczajniej chodzi mi czy ta przekładnia jest naprawialna,czy trza drugą kupować? :roll:
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 30-10-2009, 07:56   

Nie pytałem,bo dopiero zaczynam ogarniać swoją pajorkę,bo z przyczyn zdrowotnych nie miałem kasy... teraz powoli się odbijam i chciałem po prostu w kosztach orienta złapać :p .Mam braciaka co pracuje w częściach do japońców,więc dziś do niego dryndnę,ale znając życie to będzie niedostępna...A jak już,to aż sie boję zapytać o cenę :|
 
 
doomster 
Forumowicz

Auto: l200 i pajero II 2.5td,'98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 77
Skąd: tutaj
Wysłany: 13-02-2011, 01:05   

Mam luz na maglownicy (ok 7 cm na kierownicy) czy w jakiś sposób idze skasować ten luz, jest jakas regulacja?
pozdrawiam

[ Dodano: 13-02-2011, 01:06 ]
chodziło mi oczywiscie o przekładnie kierowniczą:)
 
 
AndrzejM22 
Forumowicz


Auto: Pajero II 2,5 TD Krótkie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 124
Skąd: Ełk -u okolice. :)
Wysłany: 13-02-2011, 10:10   

Luz w przekładni kierowniczej niweluje się śruba na górze przekładni.
Jest taka śruba na klucz 17 mm i śrubokręt . Luzujesz kluczem i później dokręcasz (Albo odkręcasz nie pamiętam dokładnie ) śrubokrętem ; co chwile sprawdzając czy luz się zmniejszył.

O ile oczywiście luz pochodzi z przekładni kierowniczej a nie z luzów na końcówkach i w ogóle.
_________________
Pajero 2,5 TD 33" Baja Claw TTC mosty 5.285 +jakiś lift + jakaś winda.
Pajero 3.5 V6 cywilne
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 13-02-2011, 15:04   

maglownicę to zostaw w spokoju
luz masz na kierownicy i szukaj przyczyny w luzach w zawieszeniu
poza tym pajero to nie plaskacz zawsze będzie trochę luzu na kole kierowniczym :wink:
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 13-02-2011, 15:55   

lukas 78 napisał/a:
maglownicę to zostaw w spokoju
luz masz na kierownicy

nie do końca się z tobą zgodzę, w pajero luz bardzo często występuje właśnie na przekładni i można go skasować śróbą o której mówił AndrzejM22, ale nie przesadź z tym dokręcaniem...
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 13-02-2011, 16:02   

jak zacznie krecić tą srubą to bedzie musiał trzymać kierownicę w dwóch rękach i modlić się żeby nie wypaść z drogi, na maglowicy musi być luz inaczej nie da się jechać
w pierwszej kolejności sprawdzić luzy drążków podpory, koncówek i gwarantuję ,że znajdzie się przyczyna i nie bedzie to maglownica:wink:
w miśkach nawet mały luz na w/w elementach daje duży odczuwalny luz na kole kierowniczym taki to urok tego zawieszenia :)
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 13-02-2011, 16:11   

lukas 78 napisał/a:
jak zacznie krecić tą srubą to bedzie musiał trzymać kierownicę w dwóch rękach i modlić się żeby nie wypaść z drogi

dlatego z kręceniem tej śruby nie można przesadzić...
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
AndrzejM22 
Forumowicz


Auto: Pajero II 2,5 TD Krótkie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 124
Skąd: Ełk -u okolice. :)
Wysłany: 13-02-2011, 19:10   

Taką śrubę do regulacji luzów ma nie tylko Mitsubishi . Ja mam jeszcze w osobowym Mercedesie i w drugiej terenówce Isuzu . I po ta ja tam dali żeby wyregulować jak złapie troszkę luzu. Ja w każdym z samochodów ją regulowałem i robiło się tak jak powinno być lekko i bez luzu. . Ale jak ze wszystkim trzeba mieć umiar tak i z kręceniem też jak za mocno się skręci śrubę i będzie za mały luz to się przyspieszy zużycie przekładni. Także jak w każdej dziedzinie potrzebny umiar i tyle . O ile jak już wcześniej pisałem i inni pomnie to o ile luz jest od przekładni a nie od innych elementów zawieszenia ;wspornika ;końcówek .
_________________
Pajero 2,5 TD 33" Baja Claw TTC mosty 5.285 +jakiś lift + jakaś winda.
Pajero 3.5 V6 cywilne
 
 
Janek__22 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 52
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 13-02-2011, 20:05   

U mnie był duży luz na krzyżaku na kolumnie kierowniczej .
 
 
doomster 
Forumowicz

Auto: l200 i pajero II 2.5td,'98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 77
Skąd: tutaj
Wysłany: 14-02-2011, 23:24   

Po regulacji tą śrubą (3/4 obrotu) jest teraz prawie ok. wiecej bałem sie kręcić bo miałem opór. Widziałem tam kalamitkę, jutro postaram się przesmarowac przekładnie
 
 
seb100 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2018
Posty: 59
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-10-2018, 16:33   

Regulujemy na kolach ustawionych na wprost czy w jakims innym polozeniu?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.