Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Obroty silnika po wciśnięciu sprzęgła?
Autor Wiadomość
blue00303
[Usunięty]

Wysłany: 26-10-2006, 17:06   Obroty silnika po wciśnięciu sprzęgła?

Witam

Kilka dni temu kupiłem carisme, niby wszystko ok ale mam pytanie. Podczas jazdy, a właściwie podczas rozpędzania, czyli na 1, 2 i 3 biegu po wciśnięciu sprzęgła obroty zamiast spadać, rosną. Wygląda to tak: 1 bieg ruszam z miejsca, przy około 3000obr/min wciskam sprzęgło aby wrzucić 2 bieg, ale obroty wzrastaja o kilkaset obrotów na minutę i dopiero po około 2-3 sekundach, zaczynają spadać. To samo dzieje się przy wrzucaniu biegu z 2 na 3 i z 3 na 4. Z 4 na 5 i po wciśnięciu sprzęgła na 5 i wrzuceniu na luz jest normalnie, czyli odrazu spada. Z technicznego punktu widzenia w niczym mi to nie przeszkadza, jednak trochę wkurza bo czuje się jak stara baba która nie potrafi jeździć. Sprawę częściowo rozwiązuje najpierw delikatne popuszczenia gazu a dopiero później wciśnięcie sprzęgła, ale tylko częściowo dlatego, że obroty wprawdzie nie rosną , ale przez te 2-3 sekundy zostają w miejscu i dopiero później spadają. Ciężko mi się tak jeździ bo nie jestem przyzwyczajony, a ryczenie silnikiem jeszcze bardziej mnie wkurza. Czy w carismie to norma czy u mnie jest problem? Jeżeli problem to może ktoś wie jaki?


P.S.
To o czym pisałem dzieje się na zimnym silniku, bo dopiero przejechałem sie kilka razy po miescie, w dłuższej trasie jeszcze nie byłem więc nie wiem jak się sprawa ma na rozgrzanym silniku.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 26-10-2006, 17:12   

U kumpla w Lanosie 1.6 też był taki objaw no i się okazało że to celowo jakiś układ podtrzymujący obroty przez 1-3 sek przy zmianie biegów w trakcie wysprzęglenia by nie szarpało - może i tu tez tak jest? Niestety nie powiem ci jak być powinno bo mam automat i nie mam sprzęgła :)
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 26-10-2006, 17:48   

a puszczaz gaz podczas zmiany biegow ??
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
blue00303
[Usunięty]

Wysłany: 26-10-2006, 18:07   

Matejko napisał/a:
a puszczaz gaz podczas zmiany biegow ??


oczywiście, mówię cały czas o równoczesnym puszczaniu gazu i wciskaniu sprzegła. Do tej pory jeździłem starszymi samochodami (escortem, punto) i nigdy się z czymś takim nie spotkałem, zawsze obroty spadały, a nie dopiero po chwili. Tutaj to wygląda trochę tak jakbym tydzien temu zrobił prawo jazdy i nie potrafił jeździć, silnik wyje i po chwili wszystko wraca do normy.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 26-10-2006, 18:12   

No to szybciej/krócej zmieniaj biegi :mrgreen:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 26-10-2006, 18:29   

jaki silnik??
jak dla mnie to zawiesza sie przepustnica,
a jak przegazujesz na postoju to spadaja obroty odrazu po puszczeniu pedalu czy dopiero po chwili tak samo jak podczas jazdy?
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 26-10-2006, 18:30   

Ja też tak mam w Eclipsie i jest to tak jak saphire, napisał podtrzymanie obrotów żeby nie szarpało trzeba się przyzwyczajić i później jest to nawet miłe :)
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
carisma1
[Usunięty]

Wysłany: 26-10-2006, 19:22   Re: Obroty silnika po wciśnięciu sprzęgła?

blue00303 napisał/a:
Witam

Kilka dni temu kupiłem carisme, niby wszystko ok ale mam pytanie. Podczas jazdy, a właściwie podczas rozpędzania, czyli na 1, 2 i 3 biegu po wciśnięciu sprzęgła obroty zamiast spadać, rosną. Wygląda to tak: 1 bieg ruszam z miejsca, przy około 3000obr/min wciskam sprzęgło aby wrzucić 2 bieg, ale obroty wzrastaja o kilkaset obrotów na minutę i dopiero po około 2-3 sekundach, zaczynają spadać. To samo dzieje się przy wrzucaniu biegu z 2 na 3 i z 3 na 4. Z 4 na 5 i po wciśnięciu sprzęgła na 5 i wrzuceniu na luz jest normalnie, czyli odrazu spada. Z technicznego punktu widzenia w niczym mi to nie przeszkadza, jednak trochę wkurza bo czuje się jak stara baba która nie potrafi jeździć. Sprawę częściowo rozwiązuje najpierw delikatne popuszczenia gazu a dopiero później wciśnięcie sprzęgła, ale tylko częściowo dlatego, że obroty wprawdzie nie rosną , ale przez te 2-3 sekundy zostają w miejscu i dopiero później spadają. Ciężko mi się tak jeździ bo nie jestem przyzwyczajony, a ryczenie silnikiem jeszcze bardziej mnie wkurza. Czy w carismie to norma czy u mnie jest problem? Jeżeli problem to może ktoś wie jaki?


P.S.
To o czym pisałem dzieje się na zimnym silniku, bo dopiero przejechałem sie kilka razy po miescie, w dłuższej trasie jeszcze nie byłem więc nie wiem jak się sprawa ma na rozgrzanym silniku.



Jak nie podasz rodzaju motoru to Kaszpirowski będzie musiał Ci podpowiedzieć...........
 
 
blue00303
[Usunięty]

Wysłany: 26-10-2006, 19:37   

Matejko napisał/a:
jaki silnik??
jak dla mnie to zawiesza sie przepustnica,
a jak przegazujesz na postoju to spadaja obroty odrazu po puszczeniu pedalu czy dopiero po chwili tak samo jak podczas jazdy?


silnik benzyna 1, 8 GDI, rok 98'
na postoju wszystko jest normalnie, obroty spadaja odrazu po puszczeniu gazu, a wzrastają tylko na 3 pierwszych biegach, wprawdzie jeszcze dużo nim nie jeździłem, ale to taka pierwsza rzecz którą zauważyłem i która zdecydowanie nie przypadła mi do gustu.
 
 
Revik
[Usunięty]

Wysłany: 26-10-2006, 19:58   

mam cos podobnego jak pierwszy raz po dluzszym czasie odpale carisme to obroty siegaja 1,5 tys po jakims (kilka minut) czasie stabilizuja sie na 900 czyli normalka
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 26-10-2006, 20:21   

Revik napisał/a:
mam cos podobnego jak pierwszy raz po dluzszym czasie odpale carisme to obroty siegaja 1,5 tys po jakims (kilka minut) czasie stabilizuja sie na 900 czyli normalka


to jest automatyczne ssanie - nie mylmy pojec
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
arturo
[Usunięty]

Wysłany: 26-10-2006, 20:30   

w niektórych samochodach z obroty odpowiedzialny jest silnik krokowy, który się blokuje i trzyma przez chwilę wysokie obroty. w cari może to być przepustnica( tak przypuszczam)
 
 
Ficu865
[Usunięty]

Wysłany: 26-10-2006, 20:32   

U mnie też tak jest. Powiem tak: kwestia przyzwyczajenia i wyczucia, w którym momencie wcisnąc sprzęgło i puścic gaz:mrgreen:

Nie przejmuj sie tym tylko zajmij pozostałymi rzeczami, które należy zrobić z nowym, używanym samochodem.
 
 
Alek
[Usunięty]

Wysłany: 26-10-2006, 21:15   

Podobnie bywa w niektórych uturbionych silnikach: trzeba puszczać gaz odpowiednio wcześniej przed wciśnięciem sprzęgła żeby silnik nie zawył. Sprawa przyzwyczajenia.
Gorzej przy przesiadce z takiego autka na "normalne", czyli bez tego "podtrzymania obrotów".
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 26-10-2006, 21:35   

Też to zauwazyłem u siebie ale nie robiłem z tego problemu bo uważałem że tak ma być,zresztą to i tak jest krótka chwila a biegi się fajniej wrzuca przy tym:P
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.