 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Obroty silnika po wciśnięciu sprzęgła? |
Autor |
Wiadomość |
blue00303 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-10-2006, 17:06 Obroty silnika po wciśnięciu sprzęgła?
|
|
|
Witam
Kilka dni temu kupiłem carisme, niby wszystko ok ale mam pytanie. Podczas jazdy, a właściwie podczas rozpędzania, czyli na 1, 2 i 3 biegu po wciśnięciu sprzęgła obroty zamiast spadać, rosną. Wygląda to tak: 1 bieg ruszam z miejsca, przy około 3000obr/min wciskam sprzęgło aby wrzucić 2 bieg, ale obroty wzrastaja o kilkaset obrotów na minutę i dopiero po około 2-3 sekundach, zaczynają spadać. To samo dzieje się przy wrzucaniu biegu z 2 na 3 i z 3 na 4. Z 4 na 5 i po wciśnięciu sprzęgła na 5 i wrzuceniu na luz jest normalnie, czyli odrazu spada. Z technicznego punktu widzenia w niczym mi to nie przeszkadza, jednak trochę wkurza bo czuje się jak stara baba która nie potrafi jeździć. Sprawę częściowo rozwiązuje najpierw delikatne popuszczenia gazu a dopiero później wciśnięcie sprzęgła, ale tylko częściowo dlatego, że obroty wprawdzie nie rosną , ale przez te 2-3 sekundy zostają w miejscu i dopiero później spadają. Ciężko mi się tak jeździ bo nie jestem przyzwyczajony, a ryczenie silnikiem jeszcze bardziej mnie wkurza. Czy w carismie to norma czy u mnie jest problem? Jeżeli problem to może ktoś wie jaki?
P.S.
To o czym pisałem dzieje się na zimnym silniku, bo dopiero przejechałem sie kilka razy po miescie, w dłuższej trasie jeszcze nie byłem więc nie wiem jak się sprawa ma na rozgrzanym silniku. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 26-10-2006, 17:12
|
|
|
U kumpla w Lanosie 1.6 też był taki objaw no i się okazało że to celowo jakiś układ podtrzymujący obroty przez 1-3 sek przy zmianie biegów w trakcie wysprzęglenia by nie szarpało - może i tu tez tak jest? Niestety nie powiem ci jak być powinno bo mam automat i nie mam sprzęgła |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 26-10-2006, 17:48
|
|
|
a puszczaz gaz podczas zmiany biegow ?? |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
blue00303 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-10-2006, 18:07
|
|
|
Matejko napisał/a: | a puszczaz gaz podczas zmiany biegow ?? |
oczywiście, mówię cały czas o równoczesnym puszczaniu gazu i wciskaniu sprzegła. Do tej pory jeździłem starszymi samochodami (escortem, punto) i nigdy się z czymś takim nie spotkałem, zawsze obroty spadały, a nie dopiero po chwili. Tutaj to wygląda trochę tak jakbym tydzien temu zrobił prawo jazdy i nie potrafił jeździć, silnik wyje i po chwili wszystko wraca do normy. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 26-10-2006, 18:12
|
|
|
No to szybciej/krócej zmieniaj biegi |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 26-10-2006, 18:29
|
|
|
jaki silnik??
jak dla mnie to zawiesza sie przepustnica,
a jak przegazujesz na postoju to spadaja obroty odrazu po puszczeniu pedalu czy dopiero po chwili tak samo jak podczas jazdy? |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-10-2006, 18:30
|
|
|
Ja też tak mam w Eclipsie i jest to tak jak saphire, napisał podtrzymanie obrotów żeby nie szarpało trzeba się przyzwyczajić i później jest to nawet miłe |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-10-2006, 19:22 Re: Obroty silnika po wciśnięciu sprzęgła?
|
|
|
blue00303 napisał/a: | Witam
Kilka dni temu kupiłem carisme, niby wszystko ok ale mam pytanie. Podczas jazdy, a właściwie podczas rozpędzania, czyli na 1, 2 i 3 biegu po wciśnięciu sprzęgła obroty zamiast spadać, rosną. Wygląda to tak: 1 bieg ruszam z miejsca, przy około 3000obr/min wciskam sprzęgło aby wrzucić 2 bieg, ale obroty wzrastaja o kilkaset obrotów na minutę i dopiero po około 2-3 sekundach, zaczynają spadać. To samo dzieje się przy wrzucaniu biegu z 2 na 3 i z 3 na 4. Z 4 na 5 i po wciśnięciu sprzęgła na 5 i wrzuceniu na luz jest normalnie, czyli odrazu spada. Z technicznego punktu widzenia w niczym mi to nie przeszkadza, jednak trochę wkurza bo czuje się jak stara baba która nie potrafi jeździć. Sprawę częściowo rozwiązuje najpierw delikatne popuszczenia gazu a dopiero później wciśnięcie sprzęgła, ale tylko częściowo dlatego, że obroty wprawdzie nie rosną , ale przez te 2-3 sekundy zostają w miejscu i dopiero później spadają. Ciężko mi się tak jeździ bo nie jestem przyzwyczajony, a ryczenie silnikiem jeszcze bardziej mnie wkurza. Czy w carismie to norma czy u mnie jest problem? Jeżeli problem to może ktoś wie jaki?
P.S.
To o czym pisałem dzieje się na zimnym silniku, bo dopiero przejechałem sie kilka razy po miescie, w dłuższej trasie jeszcze nie byłem więc nie wiem jak się sprawa ma na rozgrzanym silniku. |
Jak nie podasz rodzaju motoru to Kaszpirowski będzie musiał Ci podpowiedzieć........... |
|
|
|
 |
blue00303 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-10-2006, 19:37
|
|
|
Matejko napisał/a: | jaki silnik??
jak dla mnie to zawiesza sie przepustnica,
a jak przegazujesz na postoju to spadaja obroty odrazu po puszczeniu pedalu czy dopiero po chwili tak samo jak podczas jazdy? |
silnik benzyna 1, 8 GDI, rok 98'
na postoju wszystko jest normalnie, obroty spadaja odrazu po puszczeniu gazu, a wzrastają tylko na 3 pierwszych biegach, wprawdzie jeszcze dużo nim nie jeździłem, ale to taka pierwsza rzecz którą zauważyłem i która zdecydowanie nie przypadła mi do gustu. |
|
|
|
 |
Revik [Usunięty]
|
Wysłany: 26-10-2006, 19:58
|
|
|
mam cos podobnego jak pierwszy raz po dluzszym czasie odpale carisme to obroty siegaja 1,5 tys po jakims (kilka minut) czasie stabilizuja sie na 900 czyli normalka |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 26-10-2006, 20:21
|
|
|
Revik napisał/a: | mam cos podobnego jak pierwszy raz po dluzszym czasie odpale carisme to obroty siegaja 1,5 tys po jakims (kilka minut) czasie stabilizuja sie na 900 czyli normalka |
to jest automatyczne ssanie - nie mylmy pojec |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
arturo [Usunięty]
|
Wysłany: 26-10-2006, 20:30
|
|
|
w niektórych samochodach z obroty odpowiedzialny jest silnik krokowy, który się blokuje i trzyma przez chwilę wysokie obroty. w cari może to być przepustnica( tak przypuszczam) |
|
|
|
 |
Ficu865 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-10-2006, 20:32
|
|
|
U mnie też tak jest. Powiem tak: kwestia przyzwyczajenia i wyczucia, w którym momencie wcisnąc sprzęgło i puścic gaz:mrgreen:
Nie przejmuj sie tym tylko zajmij pozostałymi rzeczami, które należy zrobić z nowym, używanym samochodem. |
|
|
|
 |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 26-10-2006, 21:15
|
|
|
Podobnie bywa w niektórych uturbionych silnikach: trzeba puszczać gaz odpowiednio wcześniej przed wciśnięciem sprzęgła żeby silnik nie zawył. Sprawa przyzwyczajenia.
Gorzej przy przesiadce z takiego autka na "normalne", czyli bez tego "podtrzymania obrotów". |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 26-10-2006, 21:35
|
|
|
Też to zauwazyłem u siebie ale nie robiłem z tego problemu bo uważałem że tak ma być,zresztą to i tak jest krótka chwila a biegi się fajniej wrzuca przy tym:P |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
|
|