Brak ogrzewania w fordzie brata |
Autor |
Wiadomość |
kwazar1
Forumowicz
Auto: Galant E16A 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 22-02-2011, 21:33 Brak ogrzewania w fordzie brata
|
|
|
Nie wiem czy moge tu tak o innym samochodzie pisać. No ale się zapytam. Otóż mój brat jakiś czas temu kupił Forda Mondeo 1,8TD. Od początku był problem z ogrzewaniem. Trochę grzało ale nie za bardzo. Teraz można powiedzieć, że ogrzewania nie ma. Wymienił juz nagrzewnicę, korek zbiorniczka, kilka termostatów i nawet cały silnik. I dalej nie grzeje. Czy ktoś może wie co może być przyczyną, albo jak odpowietrzyc układ. Niby powinien się sam odpowietrzyć, no ale coś jest nie tak. Sprawdzał przepływ, jest oki. Wąż do nagrzewnicy jest gorący, powrotny też. Rozebraliśmy całą deskę rozdzielczą, sprawdziliśmy całe strowanie, wszystkie klapki, wentylator i wszystko działa. Tylko dalej nie grzeje. Macie jakieś pomysły? |
_________________ Szukam dokładki zderzaka oraz oryginalnych chlapaczy do Galanta E16A.
 |
|
|
|
 |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 22-02-2011, 23:42
|
|
|
A tam nie jest sterowanie pneumatyczne klapkami? Może spadł wężyk od podciśnienia. Jak oba węże od nagrzewnicy są gorące to nie ma bata żeby nie grzało jak jest wszystko sprawne. |
|
|
|
 |
kwazar1
Forumowicz
Auto: Galant E16A 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 23-02-2011, 07:30
|
|
|
Owszem jest podciśnieniowe sterowanie. Wszystkie klapki działają. Nawiew jest przekierowywany na nogi, szybę itp bez problemu. |
_________________ Szukam dokładki zderzaka oraz oryginalnych chlapaczy do Galanta E16A.
 |
|
|
|
 |
drtymf
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 819 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 23-02-2011, 08:29
|
|
|
Z tego co pamiętam z mojej starej Sierry 2,0 to nagrzewnica lubi się zamulić ale wtedy wąż powrotny jest zimny bo nie ma przelotu wody jeśli jest ciepły to przelot przez nagrzewnicę raczej jest, można sprawdzić definitywnie czy nagrzewnica jest ciepła. Wydaje mi się że jedynym wytłumaczeniem może być sterowanie klapy zamykającej dopływ nagrzanego powietrza do kabiny, albo gdzieś kanał powietrzny od nagrzewnicy do kabiny jest zatkany jakimś ciałem obcym. Powietrze przy włączonym wentylatorze dmucha normalnie niezależnie od tego czy ciepłe czy zimne?
A może nagrzewnica jest zatkana ale nie dla przepływu wody a przepływu powietrza do grzania? Wyjmowałeś ją żeby sprawdzić przelot? |
_________________ Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 |
|
|
|
 |
kwazar1
Forumowicz
Auto: Galant E16A 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 23-02-2011, 10:36
|
|
|
Wentylator dmucha normalnie. Jak rozebraliśmy deskę wyjeliśmy cały zespół ogrzewania. Rozebrane było na części składowe. Nagrzewnicę podłączyliśmy do kranu z ciepłą wodą a wentylator do akumulatora. Podłączyłem panel sterowania podciśnieniem. Działało super, dmuchało ciepłe powietrze. Nic tam w środku nie jest zatkane, nowa nagrzewnica jest. No ale w samochodzie nie grzeje. Czytałem w necie, że odpowietrzają auto "na górce". Tylko nie było objaśnione co i jak. Macie jakiś pomysł? |
_________________ Szukam dokładki zderzaka oraz oryginalnych chlapaczy do Galanta E16A.
 |
|
|
|
 |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 24-02-2011, 00:09
|
|
|
Musisz postawić je tak pochyło aby wlew płynu chłodniczego był jak najwyżej. Zalać płynu zapalić silnik bez korka i poczekać aż uzyska temperaturę przy której odtworzy się termostat. Zakręcić korek i powinno być. |
|
|
|
 |
|