kontrolka hamulców !/p |
Autor |
Wiadomość |
doomster
Forumowicz
Auto: l200 i pajero II 2.5td,'98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 77 Skąd: tutaj
|
Wysłany: 23-02-2011, 17:07 kontrolka hamulców !/p
|
|
|
Witam, ostatnio po uruchomieniu silnika zapala mi się czerwona kontrolka hamulców (!/p), gaśnie po nacisnieciu pedału hamulca. Płyn hamulcowy jest, Klocki są raczej ok, hamowanie ok. CO może być przyczyną zapalania się tej kontrolki?
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 23-02-2011, 18:03
|
|
|
Możliwości zapalenia się kontrolki są 2:
- niski poziom płynu
- zaciągnięty ręczny hamulec.
Jeżeli żadne z powyższych nie występuje - proponuję szukać usterki elektrycznej w obrębie czujników (poziomu płynu przy zbiorniczku lub zaciągniętego ręcznego przy dźwigni) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 23-02-2011, 18:09
|
|
|
Nie wiem jak jest w misku bo w mojej wersji nie ma czujnikow ale w wiekszosci przypadkow kontrolka podlaczona do czujnikow w klockach. Jak sie przecieraja to zaczyna zapalac sie, gasnac - przy docisnieciu klocka przez tloczek. Pozniej sie zapala na stale i trzeba wymienic klocki. Moze nie ma styku na kabelku ktory idzie do klocka ?
U mnie kiedys mrugala czerona kontrolka hamulca recznego. Cos sie podzialo z wylacznikiem, wyczyscilem i jest ok. |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 23-02-2011, 19:56
|
|
|
doomster napisał/a: | CO może być przyczyną zapalania się tej kontrolki? |
Czujnik podciśnienia w serwie też może ją zapalać, odłącz go i zaizoluj, jak wtedy kontrolka nie będzie świecić to masz przyczynę: czujnik padł (lub po prostu przymarzł i zacina) albo za małe podciśnienie z vacum - może jakas nieszczelność? |
|
|
|
 |
doomster
Forumowicz
Auto: l200 i pajero II 2.5td,'98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 77 Skąd: tutaj
|
Wysłany: 23-02-2011, 20:44
|
|
|
A gdzie moge znalezc ten czujnik podcisnienia, jak wygląda moze ktos ma fotke? pozdr |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 23-02-2011, 21:20
|
|
|
doomster napisał/a: | A gdzie moge znalezc ten czujnik podcisnienia, jak wygląda moze ktos ma fotke? pozdr |
szukaj po przewodzie idącym di serva chamulcy. |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 23-02-2011, 22:04
|
|
|
Obok pompy hamulcowej, jest wkręcony w serwo - jeden przewód.
Popatrz tu |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24337 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 24-02-2011, 07:26
|
|
|
dodałbym 3-cią - zawieszony pływak w zbiorniku płynu
mi się raz zdarzyło - odkręciłem, poruszałem pływakiem, zniknęło... |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 24-02-2011, 11:02
|
|
|
Krzyzak napisał/a: |
dodałbym 3-cią - zawieszony pływak w zbiorniku płynu
mi się raz zdarzyło - odkręciłem, poruszałem pływakiem, zniknęło... |
mi co rawda w jedynce często się rano zapala kontrolka z powodu problemów chyba ze wspomaganiem bo paski mimo silnego naciągu wiecznie mi się ślizgają... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24337 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 25-02-2011, 07:50
|
|
|
polaff napisał/a: | paski mimo silnego naciągu wiecznie mi się ślizgają |
zmień paski na inne - np. bando
jednak nie widzę związku między ślizganiem pasków a kontrolką ręcznego |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 25-02-2011, 09:12
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | polaff napisał/a: | paski mimo silnego naciągu wiecznie mi się ślizgają |
zmień paski na inne - np. bando
jednak nie widzę związku między ślizganiem pasków a kontrolką ręcznego |
w 2,5TDI vacu pompa napędzana jest paskiem za pośrednictwem alternatora. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 25-02-2011, 09:27
|
|
|
polaff napisał/a: | bo paski mimo silnego naciągu wiecznie mi się ślizgają... | chyba czeka Cię wymiana pasków a doraźnie to po prostu umyj je czyli na obracające się paski polej czystą wodą==>> na kołach pasowych mogła osadzić się sól i drobinki piasku. A pływak,tak jak Krzyzak napisał sprawdzałeś =>> lubi się wieszać. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 25-02-2011, 09:32
|
|
|
jawaldek napisał/a: | polaff napisał/a: | bo paski mimo silnego naciągu wiecznie mi się ślizgają... | chyba czeka Cię wymiana pasków a doraźnie to po prostu umyj je czyli na obracające się paski polej czystą wodą==>> na kołach pasowych mogła osadzić się sól i drobinki piasku. A pływak,tak jak Krzyzak napisał sprawdzałeś =>> lubi się wieszać. |
panowie przeczytajcie co napisałem wcześniej.
Najprawdopodobniej mam problem z czymś innym. Podejrzewam, że sprawcą jest pompa wspomagania, a paski wymieniałem miesiąc temu i niestety bez efektów... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24337 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 25-02-2011, 11:09
|
|
|
polaff napisał/a: | vacu pompa | masz na myśli odpowiednik serwomechanizmu wspomagania hamulca? - nadal nie wiem, jaki to może mieć wpływ na poziom płynu w zbiorniku płynu hamulcowego... przecież go nie wypluwa na zewnątrz
natomiast paski są różnej jakości - także nowe (np. contitech skrzypi jeszcze w opakowaniu)
a jak masz mocno naciągnięte i piszczy, to może od tego naciągu padły łożyska... |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 25-02-2011, 14:37
|
|
|
polaff napisał/a: | panowie przeczytajcie co napisałem wcześniej.
Najprawdopodobniej mam problem z czymś innym | widzisz staramy Ci się jakoś pomóc,więc jak już zlokalizujesz problem zapodaj dla potomnych. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
|