Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pajero II pomocy
Autor Wiadomość
control2010 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-02-2011, 17:05   Pajero II pomocy

witam mam problem z pajero a dokładnie z odpaleniem go na zimnym silniku z rana zwłaszcza na mrozie, zawsze palił od kopa a teraz musze go pokręcic za pierwszym razem i odpala elegancko ale za drugim razem, dzisiaj rano o dziwo odpalil przy -10 C za pierwszym razem ale podgrzałem trzy razy swiece pozatym jak juz odpalił poczekałem ok 5 minut zeby pochodził sobie na wolnych obrotach i słyszałem jakby juz miał zgasnąc ale nie zgasł, ponad to troche dymił na biało ale uznałem ze na mrozie na zimnym silniku to normalne bo juz to przyuwazyłem ze po rozgrzaniu do swojej temperatury nie dymi ani troszke, nastepnie pojechał sie przejechać i po ok 300 metrach cos go zdławiło i zgasł , chwile nie mogłem go odpalic i jak juz sie udało to puscił strasznie wielką białą chmure po chwilu mu przeszło i popjechałem dalej po ok 500 metrach znowu go troszke zdławiło tym razem nie zgasł i po chwili mu przeszło. Jak juz zagrzał sie do swojej temperatury to było wszystko ok nie dymi pali od kopa, nie wiem co jest grane zawsze na wiekszym mrozie z rana go troche przymula ale mu przechodzi a dziś strasznie przykomcił na biało i to mnie zmartwiło, na dodatek na rozgrzanym silniku na bagnecie są pechezyki powietrza( chyba powietrza) natomiast jak juz troche przestygnie i sprawdzam bagnet pęcherzy brak...dodam ze mam zalany bardzo słaby olej gdyz jest on pierwszy po wymianie silnika i mam go wymienic po 5 tys, prosze o pomoc jakies wskazówki lub rady, czy jest mozliwe ze układ paliwowoy jest zapowietrzony?? czy moze coś gorszego czekam na odpowiedz, dziękuje pozdrawiam...
_________________
control2010
 
 
Mark 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2,8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 27
Skąd: gdynia
Wysłany: 24-02-2011, 17:27   

Kolego miałem to samo i jest to zimering pod pompą paliwa powoli tobie sada i łapie powietrze do paliwa . Ale to oczywiście tylko moja sugestia poczekaj na inne wypowiedzi kolegów
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 24-02-2011, 17:36   

zapowietrzony układ , posprawdzaj przewody i filtr paliwa, pompę zostaw na koniec :wink:
podłącz go z ominieciem filtra paliwa i zostaw tak na noc jak będzie dobrze przewody
jak nic nie da pompa
może ktoś ci grzebał w silniku i xle zawory ustawił
a te pęcherzyki to nie chcę cię martwić może być woda
płynu nie ubywa z układu :?:
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 25-02-2011, 07:46   

Temat stary jak świat=>> niestety. moja propozycja==>> zacznij od wstawienia przezroczystych przewodów przed i za filtrem==>> zobaczysz czy są pęcherzyki powietrza. Nie zaszkodzi wstawienie zaworków zwrotnych===>> aby paliwo się nie cofało. Inna metoda==>> weź baniak z paliwem i podłącz bezpośrednio przed filtrem==>> pomoże Ci to wyeliminować ewentualną nieszczelność na drodze od zbiornika do filtra==>> jeśli wszystko będzie OK to jesteś w domu==>>czeka Cię wymiana przewodów paliwowych od baku do filtra==>> nie zapomnij o przewodach w baku.Często lubią lecieć przy wyjściu z baku==>> sa gumowe a dojście masz łatwe bo odkręcasz klapkę w części bagażowej i wszystko widzisz. Drobna sprawa==>> umyj,udrożnij odpowietrznik na korku baku. Jeśli w/w wymienionych sprawach będzie OK to czeka Cię wymiana simeringu w pompie==>> nie jest to drogi zakup ale istotne jest kto to zrobi.
lukas 78 napisał/a:
a te pęcherzyki to nie chcę cię martwić może być woda
raczej chyba nie bo było by już mleko z oleju.... ale niezbadane są przypadki silnikowe :mrgreen: control2010 podaj w profilu swoim jaki masz model ===>>> ułatwi to sprawę w przyszłości
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 25-02-2011, 09:47   

metalowe przewody też bardzo lubi ruda u mnie zjadła np przewód od chłodnicy oleju -zacznij od testu z bańką i będziesz wiedział na czym stoisz, a te twoje bąbelki módl się żeby nie woda bo to pachnie wydatkami
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 25-02-2011, 18:53   

Nawet jesli ci siada siemering to nie jest to strasznie wielki problem i wiekie koszty. Koszt czesci to jakies 100zl + dniowka roboty. Jesli troche dlubiesz przy aucie to dasz rade. Ja nie jestem mechanikiem i wymienilem. Jak reka odjal problemy z porannym odpalaniem. Na forum jest fotostory z wymiany.
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 25-02-2011, 19:09   

napisz jaki masz motor bo simeringi to problem pomp z 2,8
 
 
control2010 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-02-2011, 19:34   

witam , dziekuje ze tak licznie odpisaliscie na mój problem...
Problem z odpaleniem pojawia sie tylko na mrozie, np dziś odpalil za drugim razem i zaraz po odpaleniu polałem cieplą woda filter paliwa i pompe wtryskową i problem ze zmuleniem po przejechaniu 300 metrów znikł, tak jakby gdzie w filtrze paliwa albo w pompie gęstniała ropa i przy 2000 obrotów nie podaje na tyle i gasnie, nie wiem sam, pozatym za pierwszym razem jak odpalałem dzis to słabo krecił myslałem ze juz akumulator nie wydala ale za drugim zakrecił normalnie i odpalił... co do motoru to 2.8 tdi wymieniony ok 5 tys temu i zalany najsłabszym olejem bo tak doradzil mechanik na poczatek i zeby wyminic po 5 tys wiec moze stad te bable na bagnecie bo tak wyczytałem ze moze sie tak dziać ze słabym olejem, bąble pojawiaja sie na rozgrzanym silniku i po ok 20 minutach po wyłączeniu silnika znikają , wody nie ubywa w chłodnicy tak wiec mam nadzieje ze to nie uszczelka ... zastosuje sie dowaszych zaleceń i sprawdze szczelnosc na przewodach paliwowych i zobacze czy problem bedzie sie powtarzał jesli nie to moze ten simering na pompie mam nadzieje ze wkońcu dojde do tego bo jestem strasznie zadowolony z tego samochodu i nie lubie jak coś jest nie tak, dziękuje za pomoc i prosze przesyłanie kolejnych informacji gdyby przyszło wam coś do głowy odnosnie mojego problemu, dizekuje pozdrawiam...
_________________
control2010
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 25-02-2011, 21:56   

control2010 napisał/a:
2.8 tdi wymieniony ok 5 tys temu i zalany najsłabszym olejem bo tak doradzil mechanik na poczatek
????? czym ten mechanik uzasadnił aby wlać właśnie taki olej ?????? :shock:
control2010 napisał/a:
tak jakby gdzie w filtrze paliwa albo w pompie gęstniała ropa
czy masz pompkę na filtrze paliwowym ??? pompowałeś ??? Dolej do oleju napędowego benzyny śmiało na cały zbiornik 5 litrów nic nie zaszkodzi a zwiąże ewentualną wodę jaką masz ???? w zbiorniku a i parafinę rozpuści. 2,8 lubi popracować, szczególnie zimą, przez jakiś czas na wolnych obrotach==>>a przy tym najsłabszym oleju to nawet wskazane. Skrzynię biegów masz manual czy automat?? bo automat zanim się rozgrzeje to jest strasznie zmulony. Zastanawia mnie cały czas ten najsłabszy olej ?????
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
hajmanek 
Forumowicz

Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 252
Skąd: gogle
Wysłany: 26-02-2011, 02:26   

[quote="jawaldek"]
control2010 napisał/a:
2.8 tdi wymieniony ok 5 tys temu i zalany najsłabszym olejem bo tak doradzil mechanik na poczatek
?????
Czasem podziwiam ulanska fantazje mechanikow :?:
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 26-02-2011, 11:10   

Ja tam bym przeplukal silnik i wlal dobry olej. Na poczatku zalalem magnatec 10W40, pozniej przeplukalem i wlalem mobil1 0W40. Zrobilem 30tys. i nie ma problemu

Ostatnio odlaczylem odme z przed turbo i zalozylem filter. Niestety zasyfil mi czesc komory silnika. Bede musial pomyslec gdzie go przeniesc i zrobic jakis dodatkowy zbiornik na skropliny. Masakra ile syfu leci w intercooler. Odrobinke oleju na 10 tys. dolewam ale mysle ze to 80% wydostaje sie przez ta odme
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 26-02-2011, 11:52   

z twoim problemem z olejem faraonix nie kombinuj tylko wymyj odmę w pokrywie zaworów. Są tam kanaliki i to się zapycha. Na youtube widziałem nawet filmik z takiej operacji. Olej zamiast wracać idzie w przewody do turbo i intercoolera. 100 % pomoże.

wracając do tematu olej na nasze warunki klimatyczne to minimum 10w40. Na 15w40 to tylko mozna zarznąć silnik lub akumulator czy rozrusznik w zimę. Ciekawe co ten spec tam zalał. Ja bym go zmienił po przejechaniu 100 km jesli miał słuzyć tylko do płukania używanego motoru. Marka według uznania.Unikać no name :lol:

[ Dodano: 26-02-2011, 12:14 ]
faraonix filmik dla ciebie
http://www.youtube.com/watch?v=9Z1Qj2biGho
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 27-02-2011, 01:40   

Pokrywe czyscilem 2tys. temu a syf nadal leci.

Jutro chyba bede przekrecal pompe wiec musze zdemontowac intercooler. Zobacze jak teraz wyglada dolot bez podlaczonej odmy. Zawsze byl zaolejony mimo czyszczenia wszystkiego. Jak bedzie olej to turbo przepuszcza.
 
 
control2010 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-02-2011, 09:26   pajero II

skrzynia biegów manual , i to zmulenie to nie jest to ze jest słaby chodzi o to ze po przejechaniu 500 metrów gasnie robi sie coraz słabszy nie wchodzi na obroty i gasnie potem jest problem z odpalenie ale po chwili zapala wypuszcza niebieska chmure i juz pózniej jest wszystko ok do nastepnego ranka kiedy to znowu wszystko sie powtarza....
_________________
control2010
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 27-02-2011, 11:10   

control2010 napisał/a:
skrzynia biegów manual , i to zmulenie to nie jest to ze jest słaby chodzi o to ze po przejechaniu 500 metrów gasnie robi sie coraz słabszy nie wchodzi na obroty i gasnie potem jest problem z odpalenie ale po chwili zapala wypuszcza niebieska chmure i juz pózniej jest wszystko ok do nastepnego ranka kiedy to znowu wszystko sie powtarza....

pisaniem nic nie zdziałasz banka w rękę dwa długie przewody i podepnij się bezpośrednio pod pompę na zasilanie i powrót przewody do bańki odpal niech pochodzi i zostaw na noc. Rano jak odpalisz i bedzie bez zmian to czas zajrzeć do pompy i wtrysków a w szczególności uszczelniacza pompy.
Faraonix napisał/a:
Pokrywe czyscilem 2tys. temu a syf nadal leci.

Jutro chyba bede przekrecal pompe wiec musze zdemontowac intercooler. Zobacze jak teraz wyglada dolot bez podlaczonej odmy. Zawsze byl zaolejony mimo czyszczenia wszystkiego. Jak bedzie olej to turbo przepuszcza.

faraonix zużycie oleju o którym piszesz to norma a lekko podolejone przewody to standard w każdym dieslu. Wymiana turbo nic nie zmieni.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.