Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Pompka sprzęgła - wymiana, regeneracja
Autor Wiadomość
Arturro-86 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 97' + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 473
Skąd: Tychy
Wysłany: 05-03-2011, 22:13   

fj_mike napisał/a:
Arturro-86, błędem jest nacinanie klucza. Traci swoje właściwości.

Tego też się obawiałem, ale ogarnęła mnie z lekka konsternacja, więc postanowiłem spróbować - mam i tak jeszcze kilka takich, więc płakać o nią nie będę :roll:

fj_mike napisał/a:
Zaopatrz się w taki:
http://allegro.pl/klucz-d...1473233269.html
Nie pamiętam jaki tam jest rozmiar, więc szukaj odpowiedniego ;)
W lokalnym sklepie też taki powinieneś dostać.

Poszukam :biggrin: Dobry rozmiar podałeś, tam jest 10mm... ehh - mądry Polak po szkodzie. Jak odkręcałem wysprzęglik to nie było problemu z odkręceniem przewodu, to mnie zwiodło przy pompce :|
 
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 05-03-2011, 22:21   

Jak schrzanisz totalnie końcówkę to można to jeszcze uratować.
Potrzebny będzie zestaw do zarabiania końcówek przewodów hamulcowych i nowa nakrętka.
Ważne żebyś nie uszkodził gwintu w pompce. I lej WD40 lub inne pomocne spreje ;)
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 05-03-2011, 22:27   

fj_mike, tego przewodu już nie da się tak łatwo ponownie zarobić, także jak coś to wchodzi w opcje wymiana na nowy, Arturro-86 na przyszłośc jak nie masz pewności, że dany klucz podoła, to nie kontynuuj, bo narobić bigosu to łatwo, później gorzej z poprawą ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Arturro-86 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 97' + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 473
Skąd: Tychy
Wysłany: 05-03-2011, 23:16   

fj_mike napisał/a:
Ważne żebyś nie uszkodził gwintu w pompce. I lej WD40 lub inne pomocne spreje ;)

No WD-40 polałem, ale działanie tego specyfiku to w sumie tylko "chwyt marketingowy" - od dawna nie okazał się jakoś specjalnie pomocny przy odkręcaniu śrub :x

robertdg napisał/a:
Arturro-86 na przyszłośc jak nie masz pewności, że dany klucz podoła, to nie kontynuuj, bo narobić bigosu to łatwo, później gorzej z poprawą :wink:

Aż tak źle raczej nie będzie, aż tak tego gwintu chyba nie zmasakrowałem (oby odpowiedni klucz rozwiał moje wątpliwości) :wink: Ale na przyszłość będę wiedział :biggrin:
 
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 30-04-2011, 17:29   

Arturro-86 napisał/a:

m6riano - dużo już przejechałeś kilometrów od czasu, jak zregenerowałeś tą pompkę :?:

Teraz już na pewno sporo, z 10tkm na pewno...jest ok.
ps. Czy zestaw naprawczy D1690 pasuje do 2,5 litra?
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 30-04-2011, 18:02   

m6riano napisał/a:
ps. Czy zestaw naprawczy D1690 pasuje do 2,5 litra?

Tak.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
czerwony88 
Forumowicz

Auto: galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 124
Skąd: częstochowa
Wysłany: 02-06-2011, 20:23   

Mi też dzisiaj sprzęgło wpadło w podłogę, ale patrzałem do zbiorniczka to płyn jest.Po mocnym podpompowaniu wrzuciłem 2 bieg i jakoś dojechałem do domu.Wam też płyn ze zbiorniczka nie uciekł?Ten zestaw naprawczy
m6riano napisał/a:
D1690
to dostanę bez problemu czy trzeba zamawiać.
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 02-06-2011, 20:45   

Cytat:
to dostanę bez problemu czy trzeba zamawiać

Powinno być bez problemu. Jak nie będzie w jednym sklepie to pójdziesz do drugiego.

Najpierw zlokalizuj wyciek. Może cieknąć na wysprzęgliku.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
czerwony88 
Forumowicz

Auto: galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 124
Skąd: częstochowa
Wysłany: 02-06-2011, 20:59   

Od góry nic nie widać a z dołu nie mam jak dzisiaj.Płyn w zbiorniczku niby jest w normie, ale nie wiem ile było wcześniej. Dodam, że od paru dni sprzęgło musiałem wciskać w podłogę lub podpompować po dłuższym postoju.
 
 
major 
Mitsumaniak
Major


Auto: carisma 1.6, galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 678
Skąd: kalisz i wrocław
Wysłany: 05-07-2012, 20:32   

Witam mam pytanie co prawda mam 2.5 v6 ale chodzi o pompe sprzęgła.
Mianowicie sprzęgło chodziło u mnie średnio brało bardzo niski i było miękkie.

Dziś robiąc coś przy aucie wcisnąłęm ręką wysprzęglik kilka razy. Jakie było moje zdzwienie gdy potem wsiadłęm do auta a tam pedał w podłodze (tak jakby zassany) nie reaguje na pompowanie (wogóle nie da się pompować) czy mogło sie coś uszkodzić w pompce czy coś się zapowietrzyło?
:cry:
_________________
Moje autka:

Carisma GLX 1.6 1996 rok
Galant SPORT EDITION 2.5 V6 1998 :)
 
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 06-07-2012, 00:45   

major napisał/a:
zapowietrzyło?

Tak. Odpowietrz.
Chyba, że syf z układu dostał się pod uszczelki. Rozebrać, wyczyścić, złożyć, odpowietrzyć i jeździć ;)
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
major 
Mitsumaniak
Major


Auto: carisma 1.6, galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 678
Skąd: kalisz i wrocław
Wysłany: 06-07-2012, 22:49   

Udało się :mrgreen: Odpowietrzyłem i sprzęgło śmiga. Dobrze, że tak się skończyło
:biggrin:
fj_mike, dzięki za radę
_________________
Moje autka:

Carisma GLX 1.6 1996 rok
Galant SPORT EDITION 2.5 V6 1998 :)
 
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 06-07-2012, 22:57   

major napisał/a:
Udało się :mrgreen: Odpowietrzyłem i sprzęgło śmiga. Dobrze, że tak się skończyło
:biggrin:
fj_mike, dzięki za radę

No odpowietrzyć to najtańsza opcja. Max dwa piwa jakie wypijesz w czasie operacji :mrgreen:
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
firstmate 
Mitsumaniak


Auto: Avance 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2011
Posty: 136
Skąd: WRZ
Wysłany: 25-11-2012, 20:32   

..troche podepne sie pod temat choc nie wiem czy tu (w pompce) tkwi problem. od jakiegos czasu zauwazylem na rozgrzanym silniku, przy zmianie biegow obroty nieznacznie ida mi w gore ? Tzn gdy puszcze calkowicie gaz pozniej sprzeglo oczywiscie tego nie ma, leczy przy szybkiej zmianie biegow to wystepuje (choc nie zawsze).
Jakas sugestia ?
_________________
".... na zawsze z winyli"
 
 
Riley 
Nowy Forumowicz
Mmm..... echatronik?

Auto: Galant EA2W '98 4G63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lip 2012
Posty: 4
Skąd: Kożuchów
Wysłany: 25-04-2013, 23:15   

Cześć. Z góry przepraszam za odkop, ale mam problem ze sprzęgłem. W moim Galu wyraźnie już słychać jak niedomaga łożysko oporowe, niby nic strasznego jak samochód który ma już nabite ponad 230kkm. Półtora roku temu został wymieniony wysprzęglik (nie wiem czy na nowy czy regen bo robił to mechanik, kiedy to Galant nie był pod moim bezpośrednio władaniem). Okazało się teraz że łożysko oporowe szumi nawet jak pedał nie jest wciśnięty, bo wysprzęglik sam dociska łapę sprzęgła. Jeśli posunę łapę to ze stosunkowo małym oporem mogę cofnąć również wysprzęglik i widać jak cofa się płyn do zbiorniczka, ale jak puszczę to w 5 sekund płyn cofa się i wysprzęglik znów zaczyna wysprzęglać, bo już słychać jak szumi łożysko. Wymieniłem płyn, odpowietrzałem itp. Ale po 2 dniach starań proszę o pomoc. :| :|
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.