Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] Problem z EGR em
Autor Wiadomość
Wokerek90 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD 115ps 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 58
Skąd: Siedlce
  Wysłany: 28-02-2011, 19:51   [Cari 1.9DI-D] Problem z EGR em

Witam. Byłem ostatnio na komputerze odczytać błędy i wyskoczył mi błąd 180C Sygnalizator regulacji spalin - Za niski sygnał i zbyt wysokie Ciśnienie doładowania ale ciśnienie doładowania zmalało i jest teraz w normie po wymianie zaworu N75 po czym sprawdzałem jeszcze raz i błędu z ciśnieniem nie było tylko został ten z recyrkulacją spalin i samochód jest mułowaty i ciężko się wkręca na obroty jakby połowę koni uciekło :D dopiero powyżej 2500 obrotów zaczyna iść ale wraz słabiej niż przedtem. Może to być EGR że sie nie pomyka bądź nie otwiera do końca? czy może coś innego?
 
 
 
przemekx303 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 349
Skąd: Chełm
Wysłany: 28-02-2011, 23:05   

na wstępie napisze że nigdy nie widziałem na oczy DID więc mogę napisać głupoty ale postaram coś podpowiedzieć względem vw tdi może się uda :idea:
zobacz przewód cisnieniowy może jest luźno założony lub jest nie szczelny , od tego bym zaczą , jeśli masz n75 to pewnie ( bynajmniej tak jest w TDI) steruje on gruszką turbiny która porusza sztangą zaworu upustowego(ew. łopatkami turbiny) . Czy po wymianie n75 sztanga rusza się ? jeśli nie to spr. czy ręką da się ruszyć sztange , jeżeli lekko chodzi to może membrana w gruszce puściła.
_________________

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 01-03-2011, 08:38   

Wyciągnij EGR i sprawdź jak wygląda, ewentualnie przygotuj się na jego wymiane, jeżeli ieżdzi tam od nowości
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 01-03-2011, 16:59   

przemekx303, w did turbina jest sterowana podciśnieniem z pompy vacuum


co do egr dopóki się nie wyciągnie to nie wiadomo czy hula.
 
 
 
przemekx303 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 349
Skąd: Chełm
Wysłany: 01-03-2011, 20:38   

a jednak troche głupot napisałem :badgrin:
_________________

 
 
 
Wokerek90 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD 115ps 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 58
Skąd: Siedlce
Wysłany: 09-03-2011, 22:53   

wszystko dobrze z ciśnieniem a na komputerze żadnego innego błędu nie ma tylko Za Niski Sygnał z EGRu i mechanik powiedział że na 90% procent jest to przepływomierz, dodam też ze N75 wymieniony i EGR na nówkę PIERBURG i dalej auto do 2000 obrotów na niutkach ciągnie a później do 3k ponad muł i dopiero trochę żwawiej ciągnie od ponad 3k do 3.8k a później jest Check Engine i tryb awaryjny czasem na 5 biegu a ostatnio na 4 się zapalił po ponad 2k obrotów i nie chciał zgasnąć przez dobre 2 minuty. Może to być że przepływomierz się zacina?
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 09-03-2011, 23:01   

no to kolo tysiaka taki przepływomierz. Odepnij wtyczkę z egr i pojeźdź trochę żeby go wykluczyć .
 
 
 
Wokerek90 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD 115ps 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 58
Skąd: Siedlce
Wysłany: 09-03-2011, 23:48   

nie jest tak strasznie używke za 3 paki kupi, a EGR jak wymieniony na nówke to zły może być?
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 10-03-2011, 11:03   

W czasie masówek wszystko może się zdarzyć.
 
 
 
Wokerek90 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD 115ps 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 58
Skąd: Siedlce
Wysłany: 12-03-2011, 12:13   

ja już nie rozumiem, zawór N75 zmieniłem na stary swój i auto idzie jak burza tylko pomiedzy zmianami biegów turbina ciężko wkreca na obroty silnik i taka przerwa w przyśpieszaniu jest oraz po przeciągnięciu na 3-4 biegu do 3.5k obrótów check się zaświeca, dodam też ze na uzywanym N75 od kolegi z samochodu samochód nie chciał isc do 3k dopiero powyzej 3k coś ciągnał
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 12-03-2011, 14:33   

 
 
 
przemekx303 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 349
Skąd: Chełm
Wysłany: 12-03-2011, 18:17   

a może pompa już nie daje tyle ciśnienia przy wysokich obrotach i wtedy check się zapala, jaki tam masz osprzęt jeśli delphi to wszystko możliwe , jakaś tam krzywka się wyciera czy coś i zbierają się opiłki metalu
_________________

 
 
 
Wokerek90 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD 115ps 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 58
Skąd: Siedlce
Wysłany: 12-03-2011, 20:47   

sprawdzę ten czujnik ciśnienia, a o jakiej pompie mowa i gdzie ona się znajduje? a może być walnięta i zbyt wysokie ciśnienie dawać? bo tak na kompie wyszło że zbyt wysokie jest
 
 
 
przemekx303 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 349
Skąd: Chełm
Wysłany: 12-03-2011, 22:30   

chodzi mi o pompę wysokiego ciśnienia. Nie dawno byłem u Wolińskiego i robili hyundaia z silnikiem CRDI , miał podobne objawy , najpierw wymienili jeden pompowtrysk , chwilę pojeździł do póki nie przekroczył 3,5 tyś. obr. , potem podmienili jakiś czujnik na pompie i nic to nie dało , aż w końcu stwierdzili że pompa do regeneracji bo padła sekcja odpowiedzialna za ciśnienie paliwa
http://forum.mitsumaniaki...&highlight=di-d
_________________

 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 12-03-2011, 22:38   

przemekx303 napisał/a:
najpierw wymienili jeden pompowtrysk

pompo wtryski to są w szmelcwagenach a silnik CRDI to silnik CR z pompą WC

[ Dodano: 12-03-2011, 22:43 ]
w did pompa WC jest boscha
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.