[Cari 1.9DI-D] Problem z EGR em |
Autor |
Wiadomość |
Wokerek90
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DiD 115ps 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2010 Posty: 58 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 28-02-2011, 19:51 [Cari 1.9DI-D] Problem z EGR em
|
|
|
Witam. Byłem ostatnio na komputerze odczytać błędy i wyskoczył mi błąd 180C Sygnalizator regulacji spalin - Za niski sygnał i zbyt wysokie Ciśnienie doładowania ale ciśnienie doładowania zmalało i jest teraz w normie po wymianie zaworu N75 po czym sprawdzałem jeszcze raz i błędu z ciśnieniem nie było tylko został ten z recyrkulacją spalin i samochód jest mułowaty i ciężko się wkręca na obroty jakby połowę koni uciekło dopiero powyżej 2500 obrotów zaczyna iść ale wraz słabiej niż przedtem. Może to być EGR że sie nie pomyka bądź nie otwiera do końca? czy może coś innego? |
|
|
|
 |
przemekx303
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 28-02-2011, 23:05
|
|
|
na wstępie napisze że nigdy nie widziałem na oczy DID więc mogę napisać głupoty ale postaram coś podpowiedzieć względem vw tdi może się uda
zobacz przewód cisnieniowy może jest luźno założony lub jest nie szczelny , od tego bym zaczą , jeśli masz n75 to pewnie ( bynajmniej tak jest w TDI) steruje on gruszką turbiny która porusza sztangą zaworu upustowego(ew. łopatkami turbiny) . Czy po wymianie n75 sztanga rusza się ? jeśli nie to spr. czy ręką da się ruszyć sztange , jeżeli lekko chodzi to może membrana w gruszce puściła. |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 01-03-2011, 08:38
|
|
|
Wyciągnij EGR i sprawdź jak wygląda, ewentualnie przygotuj się na jego wymiane, jeżeli ieżdzi tam od nowości |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 01-03-2011, 16:59
|
|
|
przemekx303, w did turbina jest sterowana podciśnieniem z pompy vacuum
co do egr dopóki się nie wyciągnie to nie wiadomo czy hula. |
|
|
|
 |
przemekx303
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 01-03-2011, 20:38
|
|
|
a jednak troche głupot napisałem |
_________________
 |
|
|
|
 |
Wokerek90
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DiD 115ps 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2010 Posty: 58 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 09-03-2011, 22:53
|
|
|
wszystko dobrze z ciśnieniem a na komputerze żadnego innego błędu nie ma tylko Za Niski Sygnał z EGRu i mechanik powiedział że na 90% procent jest to przepływomierz, dodam też ze N75 wymieniony i EGR na nówkę PIERBURG i dalej auto do 2000 obrotów na niutkach ciągnie a później do 3k ponad muł i dopiero trochę żwawiej ciągnie od ponad 3k do 3.8k a później jest Check Engine i tryb awaryjny czasem na 5 biegu a ostatnio na 4 się zapalił po ponad 2k obrotów i nie chciał zgasnąć przez dobre 2 minuty. Może to być że przepływomierz się zacina? |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 09-03-2011, 23:01
|
|
|
no to kolo tysiaka taki przepływomierz. Odepnij wtyczkę z egr i pojeźdź trochę żeby go wykluczyć . |
|
|
|
 |
Wokerek90
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DiD 115ps 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2010 Posty: 58 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 09-03-2011, 23:48
|
|
|
nie jest tak strasznie używke za 3 paki kupi, a EGR jak wymieniony na nówke to zły może być? |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 10-03-2011, 11:03
|
|
|
W czasie masówek wszystko może się zdarzyć. |
|
|
|
 |
Wokerek90
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DiD 115ps 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2010 Posty: 58 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 12-03-2011, 12:13
|
|
|
ja już nie rozumiem, zawór N75 zmieniłem na stary swój i auto idzie jak burza tylko pomiedzy zmianami biegów turbina ciężko wkreca na obroty silnik i taka przerwa w przyśpieszaniu jest oraz po przeciągnięciu na 3-4 biegu do 3.5k obrótów check się zaświeca, dodam też ze na uzywanym N75 od kolegi z samochodu samochód nie chciał isc do 3k dopiero powyzej 3k coś ciągnał |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 12-03-2011, 14:33
|
|
|
 |
|
|
|
 |
przemekx303
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 12-03-2011, 18:17
|
|
|
a może pompa już nie daje tyle ciśnienia przy wysokich obrotach i wtedy check się zapala, jaki tam masz osprzęt jeśli delphi to wszystko możliwe , jakaś tam krzywka się wyciera czy coś i zbierają się opiłki metalu |
_________________
 |
|
|
|
 |
Wokerek90
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DiD 115ps 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2010 Posty: 58 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 12-03-2011, 20:47
|
|
|
sprawdzę ten czujnik ciśnienia, a o jakiej pompie mowa i gdzie ona się znajduje? a może być walnięta i zbyt wysokie ciśnienie dawać? bo tak na kompie wyszło że zbyt wysokie jest |
|
|
|
 |
przemekx303
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 12-03-2011, 22:30
|
|
|
chodzi mi o pompę wysokiego ciśnienia. Nie dawno byłem u Wolińskiego i robili hyundaia z silnikiem CRDI , miał podobne objawy , najpierw wymienili jeden pompowtrysk , chwilę pojeździł do póki nie przekroczył 3,5 tyś. obr. , potem podmienili jakiś czujnik na pompie i nic to nie dało , aż w końcu stwierdzili że pompa do regeneracji bo padła sekcja odpowiedzialna za ciśnienie paliwa
http://forum.mitsumaniaki...&highlight=di-d |
_________________
 |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 12-03-2011, 22:38
|
|
|
przemekx303 napisał/a: | najpierw wymienili jeden pompowtrysk |
pompo wtryski to są w szmelcwagenach a silnik CRDI to silnik CR z pompą WC
[ Dodano: 12-03-2011, 22:43 ]
w did pompa WC jest boscha |
|
|
|
 |
|