| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
			| Braki mocy i dość wysokie spalanie - 1,8 GDI |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | Sienio   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1,8 GDI
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 25 Wrz 2006
 Posty: 61
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-11-2006, 15:46   Jakość paliwa |   
 |  
               | 
 |  
               | [quote="Krzyzak"]Paliwa z Shell to syf - pisałem nie raz i zdania nie zmienię, bo mam porównanie z innymi stacjami.[/list] 
 Witam. Mam odmienne zdanie na temat jakości paliwa Shell.
 Tankuję tylko w Sellu V-power i moja Carisma 1,8 GDI w.g. skrupulatnej ewidencji tankowań spala średnio rocznie 7 l/100km. Takie spalanie mam już przez 4 lata od zakupu auta.
 Tankuję wyłącznie w Shellu na stacjach w dużych miastach nigdy w stacjach przydrożnych.
 Wolne obroty mam zawsze stabilne i do tej pory nie musiałem czyścić przepustnicy.
 |  
				| _________________ Pozdrawiam Sienio
 Carisma 1,8 GDI
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | saphire   Mitsumaniak
 daje wędkę nie rybę
 
  
 Auto: Laguna Coupe GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 162 razy
 Dołączył: 20 Sie 2006
 Posty: 6011
 Skąd: Przemyśl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-11-2006, 16:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sienio, to że nie musiałes czyścić niczego nie dowodzi - rozbierz i naocznie się przekonaj jak ona wygląda tym bardziej że nie brudzi się od paliwa - to przecież jest wtryskiwane w GDI bezpośrednio do cylindrów.   |  
				| _________________ Bartek `saphire` Siębab
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24478
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-11-2006, 15:16   Re: Jakość paliwa |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Sienio napisał/a: |  	  |  	  | Krzyzak napisał/a: |  	  | Paliwa z Shell to syf - pisałem nie raz i zdania nie zmienię, bo mam porównanie z innymi stacjami. | 
 
 Witam. Mam odmienne zdanie na temat jakości paliwa Shell.
 Tankuję tylko w Sellu V-power i moja Carisma 1,8 GDI w.g. skrupulatnej ewidencji tankowań spala średnio rocznie 7 l/100km. Takie spalanie mam już przez 4 lata od zakupu auta.
 Tankuję wyłącznie w Shellu na stacjach w dużych miastach nigdy w stacjach przydrożnych.
 Wolne obroty mam zawsze stabilne i do tej pory nie musiałem czyścić przepustnicy.
 | 
 No to jeszcze napiszę, że dawno temu też przepłacałem za v-pover - było tak przez 1.5 roku - dopóki na zwykłym Pb95 ze malborskiego Statoil nie zrobiłem 10% więcej kilometrów niż na tym v-syfie z Shella. Potem zacząłem odważniej tankować na Lotosie, Orlenie, BP, Statoil i okazało się, że po paliwie z Shell auto było najbardziej mułowate i spalanie baku było szybsze niż gdzie indziej.
 Wypowiadając się o stacjach mam porównanie i stąd ta opinia.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Sienio   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1,8 GDI
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 25 Wrz 2006
 Posty: 61
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-11-2006, 17:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wielokrotnie czytałem że jedną z przyczyn braku stabilnych wolnych obrotów jest jakość paliwa. sapire ma rację, że w GDI paliwo nie jest podawane przez przepustnicę ( wtrysk bezpośredni ), ale ja do tej pory nie zawiodłem się na jakości Shella. Podkreślam - tankuję tylko w miastach wojewódzkich |  
				| _________________ Pozdrawiam Sienio
 Carisma 1,8 GDI
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24478
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-11-2006, 17:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przez przepustnicę było podawane w latach 80-tych i nazywało się to gaźnik, od lat jest już wtrysk (nie wszędzie bezpośredni do cylindra). Ja tankowałem na Shell'u w: Tczewie, Gdańsku, Gdyni, Grudziądzu, Katowicach, gdzieś na Mazurach - chyba Giżycku i niestety wnioski mam jw. A paliwo zatankowane koło Katowic niemal uśmierciło mi Galanta - nie mogłem w Bieszczadach na 3-ce pod górkę podjechać...
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Sienio   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1,8 GDI
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 25 Wrz 2006
 Posty: 61
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-11-2006, 19:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | Właśnie z tych 80-tych lat pozostało mi to krytykowane przez KRZYŻAKA nazewnictwo. Ja też tankowałem w Tczewie, Gdańsku , Gdyni i wnioski mam j.w. Czy jest ktoś kto nie zatankował lipnego paliwa na innych stacjach niż Shell? Każdy ma w tej sprawie swoje subiektywne zdanie.
 |  
				| _________________ Pozdrawiam Sienio
 Carisma 1,8 GDI
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24478
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-11-2006, 20:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | A gdzie ja krytykowałem to nazewnictwo? - bo nie wiem   A masz jakieś porównanie z innymi paliwami? Może teraz (po ostatnich mocnych kontrolach) paliwo na Shell się zmieniło? - ale nie będzie mi dane tego stwierdzić. Zraziłem się i już.
 A - tankowałem też na Shellu w Niemczech (rok temu) i niestety auto straciło na wigorze - a wcześniej tankowałem na jakiejś stacji w Szczecinie, bezfirmowej. Auto było cięższe (zapasy) niż podczas tankowania na Shell, a jednak po Shellu wyraźnie osłabło...
 Może Galant nie lubi "ichniego" paliwa.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | saphire   Mitsumaniak
 daje wędkę nie rybę
 
  
 Auto: Laguna Coupe GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 162 razy
 Dołączył: 20 Sie 2006
 Posty: 6011
 Skąd: Przemyśl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-11-2006, 21:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Był czas, że moje Corsiątko lubiało VPower Shellowy ale to dawne czasy - zaraz jak go na rynek wprowadzili ale po jakimś czasie to paliwo zeszło na psy i autko przestało je lubieć. Myślałem że to może tak tylko u nas w kraju i jeszcze próbowałem go na Węgrzech i we Włoszech ale wszędzie tak samo - słabe auto, brak mocy i dynamiki. Od tego czasu przestałem tankować Shella.  Do Cari zalewam BP a ostatnio nawet parę razy orlenowską Vervę no i śmiga tak samo jak na prawie każdym zagranicznym paliwie z dobrych stacji. 
 PS. A najlepiej mi autko zawsze śmigało na wzbogacanych paliwach Araal
 
 PS2. i na wszystkich zielonych węgierskich stacjach (OMV?) oraz tych państwowych chorwackich - benzyna po prostu lux
 |  
				| _________________ Bartek `saphire` Siębab
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |