Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
zmiana oleju co ile
Autor Wiadomość
arturodob 
Forumowicz

Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 83
Skąd: dobczyce
Wysłany: 21-03-2011, 12:58   zmiana oleju co ile

witam mam pytanko co ile zmieniac olej 2.0 did serwisowo jest podane co 20 tys ale wydaje mi sie ze to chyba jest zaduzy przebieg jak na wymiane oleju mysle ze chyba czesciej wymieniac ten olej bo szkoda motoru i prosze o pomoc i porade!!!
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 21-03-2011, 15:01   

To zależy z którego roku auto albo 15t.albo nowsze 20t.poczytaj tu;" Jaki olej do Outka 2.0 DiD".Są tacy co zmieniają co 10 a są tacy co 30 t.minimum raz w roku ja przejeżdzam średnio 12 tyś.więc nie mam problemu
_________________

 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 21-03-2011, 15:56   Re: zmiana oleju co ile

arturodob napisał/a:
witam mam pytanko co ile zmieniac olej 2.0 did serwisowo jest podane co 20 tys ale wydaje mi sie ze to chyba jest zaduzy przebieg jak na wymiane oleju mysle ze chyba czesciej wymieniac ten olej bo szkoda motoru i prosze o pomoc i porade!!!
Nie ma sensu wymieniać wcześniej. Ten olej wytrzyma i 30 tys km. Wczesniej jak mialem mapę zmienioną, to wymieniałem co 10 tys km, ale przy standardowym opr. wcześniejsza wymiana jest zbyteczna. Nic na tym nie zyskasz, a w kieszeni mniej zostanie :wink:
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
michu300 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 334
Skąd: okolice 3city
Wysłany: 21-03-2011, 16:07   

Mam wrażenie, że nawet przy zmienionej mapie nie ma sensu częściej niż co 20k. W 2.0 przez te 20 tys. przynajmniej 2l oleju są wymienione na świeży :-) , więc na pewno trzyma parametry.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 21-03-2011, 16:23   

Na dodatek przy takim samym oleju 504/507 (nie przy 505) w VW jest tryb przeglądów QG1 czyli wg wskazań komputera, a to w zależności od sposobu jazdy i miejsca (trasa/miasto) wychodzi od 14(miasto) do ponad 30kkm (trasy).
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
arturodob 
Forumowicz

Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 83
Skąd: dobczyce
Wysłany: 21-03-2011, 16:30   olej i zmiany

witam ponownie sa dni ze sa to krotkie trasy a czasami dlugi i ten rallyart mam zalozony i inny mowia ze jak sie zalozy chip to trzeba co 10 tys i nie wiem co o tym myslec
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 21-03-2011, 16:38   

arturodob czy masz jakąś notatkę, że w związku z montażem rali masz obowiązek zmieniać co 10kkm? Czy też po prostu stwierdzono dobrze byłoby? Przy mieszanym trybie jazdy w QG1 wychodziło zazwyczaj ok. 24-27kkm wymiana. Mam wgraną mapę, która w przeciwieństwie do boxa działa cały czas, a nie przez kilka sekund i zmieniam olej co 20kkm. Na początku przerażał mnie kolor oleju po kilku kkm, ale już wiem, że TTTM nawet po kilkuset km. Dolewki wspomniane przez michu300 na pewno odświeżają parametry oleju ;) , a jak nie masz dolewek to znaczy, że zamontowany box nie pracuje i silnik pracuje nie wysilony.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 21-03-2011, 16:40   Re: olej i zmiany

arturodob napisał/a:
witam ponownie sa dni ze sa to krotkie trasy a czasami dlugi i ten rallyart mam zalozony i inny mowia ze jak sie zalozy chip to trzeba co 10 tys i nie wiem co o tym myslec
Ale ty nie masz żadnego chipa, tylko dodatkowy box oszukujący sterownik silnika i zwiększający chwilowo dawke paliwa i powietrza. Pozatym zyski mocowe tego gadżetu sa znikome do jego ceny. Daj sobie chłopie spokój i wydaj tą kase na co innego niz częstsza wymiana oleju.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
michu300 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 334
Skąd: okolice 3city
Wysłany: 21-03-2011, 16:55   

rezon napisał/a:
a jak nie masz dolewek to znaczy, że zamontowany box nie pracuje i silnik pracuje nie wysilony.


Po 25k przebiegu swoim outkiem i lekturze forum stwierdzam, że brak dolewek może w tym silniku być spowodowany jakąś awarią wtryskiwaczy :-) albo jeszcze czymś gorszym ...
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 21-03-2011, 18:07   

michu300 napisał/a:
albo jeszcze czymś gorszym ...
masz na myśli kapeluszniczy styl jazdy? ;)
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 21-03-2011, 18:27   

Nie wiem jak u was ale u mnie dolewam 0,7 na 12-14t.km czyli od wymiany do wymiany w tym 3tyś na autostradzie 140-160km/godz.może deko więcej bo na bagnecie min.ubyło.ale to i tak dobry wynik :wink: ,i to na castrolu .teraz będzie shell też klasa505.01
_________________

Ostatnio zmieniony przez lexus 22-03-2011, 14:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
arturodob 
Forumowicz

Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 83
Skąd: dobczyce
Wysłany: 21-03-2011, 19:38   olej

witam ponownie oczywiscie ze bierze olej na 20 tys dolewam 1litr
panowie powiem wam tak 2008 kupilem avena 2.2 150 on od nowosci bral 4 litry na 15 tys az w koncu padl po 50 tys i poszedl do wymiany i po 60 tys go sprzedalem i kupilem outka nowego
tak wiec nie ma reguly jaka marka !!!
acha czy cos zlego np ze oleju nie bierze ten silinki 2.0 w outlanderze bo ja juz nie rozumiem
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 21-03-2011, 19:51   Re: olej

arturodob napisał/a:
witam ponownie oczywiscie ze bierze olej na 20 tys dolewam 1litr
panowie powiem wam tak 2008 kupilem avena 2.2 150 on od nowosci bral 4 litry na 15 tys az w koncu padl po 50 tys i poszedl do wymiany i po 60 tys go sprzedalem i kupilem outka nowego
tak wiec nie ma reguly jaka marka !!!
acha czy cos zlego np ze oleju nie bierze ten silinki 2.0 w outlanderze bo ja juz nie rozumiem
Mój 2.2 HDI ma juz za sobą lekko ponad 100kkm i w trakcie użytkowania nigdy nie musiałem ani kropli dolewać. Olej sprawdzam co 2 tankowanie i jak na razie poziom zawsze utrzymywał się pomiędzy podziałkami skali. A to że motor w Avenie ci padł, to tylko oznaka że trafił ci się felerny egzemplarz. U mnie w firmie jeżdżą same 2.2 w automatach jako służbówki i wszystkie śmigają bezproblemowo. Nie skazuj więc marki jako złej :wink:
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
13zbyszek13 
Forumowicz


Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 2450
Skąd: PL
Wysłany: 22-03-2011, 12:15   

mitsu00 napisał/a:
Mój 2.2 HDI ma juz za sobą lekko ponad 100kkm i w trakcie użytkowania nigdy nie musiałem ani kropli dolewać. Olej sprawdzam co 2 tankowanie i jak na razie poziom zawsze utrzymywał się pomiędzy podziałkami skali. A to że motor w Avenie ci padł, to tylko oznaka że trafił ci się felerny egzemplarz. U mnie w firmie jeżdżą same 2.2 w automatach jako służbówki i wszystkie śmigają bezproblemowo. Nie skazuj więc marki jako złej


Przy 2,2 może nie ma tego problemu ale 2,0 jest pod tym względem troszkę inny i pobiera trochę oleju / około 1l na 20000 /.
Pytałem o to w ASO i jest to niestety norma.
_________________
MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 
 
arturodob 
Forumowicz

Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 83
Skąd: dobczyce
Wysłany: 22-03-2011, 12:33   czy warto

ale jeszcze raz pytam czy warto wczesniej olej wymieniac czy czekac do 20 tys
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.