Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy komputery w E3 są zamienne - dyskusja.
Autor Wiadomość
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 02-11-2010, 07:25   

Krzyzak, źle doczytałeś :) Ma E38 2.0 8V (89r) i kupił pierwszy lepszy od 2.0 8V (90).
Jak jeszcze przed liftem to wszystko powinno działać :) Po lifcie przestawili chyba jeden pin w inne miejsce.

Juiceman, poniewczasie ... po to wydzieliłem temat do ogólnego z resztą.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Tryniu 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 16
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11-11-2010, 11:26   

Panowie, mam pytanie, W moim Galancie 2.0 był komputer MD 173635, zakupiłem przez neta komputer MD167736 z silnika 1.8. Po wymianie komputera auto dalej mi nie odpala i gdy chcę sprawdzić za pomocą diody błędy to zero reakcji, dioda się nie świeci wogole. Czy to oznacza ze komputer jest uszkodzony?
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 11-11-2010, 20:12   

Albo to nie wina komputera, może prąd do niego nie dochodzi.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 12-11-2010, 10:41   

haha - poczytałem, boki pozrywałem :D

Wymienność komputerów - fajny temat, niestety ja osobiście nie podejmę się rzucania twierdzeniami Wald'a (o wymienności na podstawie 3 szt. :D ) po naprawieniu ok. 200 (tak słownie dwustu) szt. takich komputerów.

Komputery są w 100% wymienne takie, które mają nr zaczynający się od e2t.... taki sam - mogą mieć różne obudowy - móżdżek mają identyczny - przykład jeden z kompów Lancera (nie Colta) 1.5 12v i europejska wersja Eclipse 1.8 z 89 r.

Przy różnych nr e2t.... komputery różnią się od kodu programu (3 cyfry na procku pod oznaczeniem typu) po strukturę wewnętrzną jak kompy od SOHC i DOHC, które mają wspólne ok. 14 pinów, poza tym różnią się wszystkim.

Teraz do sedna:
Miśki poza karoseriami różnią się również mechanicznie - taką najbardziej ukrytą różnicą są wtryski różnej wydajności - w jednakowych silnikach mogą być różnice 30% w zależności od rocznika, rynku na który był egzemplarz przeznaczony i wymogów emisji spalin w poszczególnych krajach. Do tych różnic dopasowane są mapy wtrysków, które różnią się znacznie w obrębie np. 2.0 SOHC. Nie twierdzę, że nie odpali silnik, ale dawki paliwa puki są zbyt duże, to cierpią tylko ekonomia i moc, jak są za małe, źle dobrany komputer zabije silnik (powtórzę, nie od razu - po kilku tysiącach km, może kilkunastu tysiącach) - przy niedoborach paliwa silnik spala swoje elementy - taka ogólna zasada silników spalinowych, którą warto znać zanim się coś pogrzebie :mrgreen: . Mapy zapłonu są też bardzo różne w zależności od obciążenia (odczytu z przepływomierza)

Najbardziej bzdurnym twierdzeniem jakie tu przeczytałem jest to, że mając komputer od 2.0 w silniku 1.8 coś się poprawia. Jest prawdopodobnie jak ktoś wcześniej napisał - wymieniłeś padnięty komputer, na niewłaściwy więc masz znaczną poprawę, co zupełnie nie oznacza, że wkładając sprawny właściwy komputer nie będzie dalszej poprawy :D
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Tryniu 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 16
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22-03-2011, 10:38   

Krzyzak napisał/a:

jeszcze jedno 2 litry na kompie z 1.8 będzie jeździł słabo, ale odpali


Mam pytanie. Otóż właśnie posiadam kompa z 1.8 w swoim 2.0 i owszem, odpala ale okropnie spala gazu ;/ na wcześniejszym kompie było to w mieście około 13l-14l/100km a teraz na tym kompie spala 18l a nawet zdarzyło się 20l!!! / 100km
Znacie może przyczynę? Czy przyczyną tego będzie to że jest od 1.8 i za nic nie da się tego wyregulować
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-03-2011, 11:57   

nie wiem - nie podejmuję się diagnozy aut z LPG
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 22-03-2011, 13:06   

Tryniu, a jaką masz instalację LPG? Jeśli zwykły mikser, to komp od silnika nie ma znaczenia.
 
 
Tryniu 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 16
Skąd: Szczecin
Wysłany: 03-06-2011, 19:50   

Owczar napisał/a:
Tryniu, a jaką masz instalację LPG? Jeśli zwykły mikser, to komp od silnika nie ma znaczenia.


Instalację gazową mam zwykłą zakładaną w 2005r. Nie było to zakładane przeze mnie lecz przez byłego właściciela. Od tamtej pory praktycznie przy gazie nie było nic robione...
A z roku na rok jest coraz gorzej a teraz po wymianie na inny komputer już całkowicie :doubt:

A co do komputera czy znacie może kogoś kto mógł by pomóc w naprawie uszkodzonego komputera :?: Uszkodzenie polegało na wylanych kondensatorach które zalały ścieżkę.
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 03-06-2011, 22:16   

Tryniu, Ja mogę Ci spróbować pomóc pod warunkiem, że nic innego nie umarło przy okazji spalenia ścieżek :P
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Crosby 
Mitsumaniak


Auto: Był GALANT 2,0 [4G63][E33A]
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 106
Skąd: Katowice-ligota
Wysłany: 18-06-2011, 12:56   

Bartek napisał/a:
Miśki poza karoseriami różnią się również mechanicznie - taką najbardziej ukrytą różnicą są wtryski różnej wydajności - w jednakowych silnikach mogą być różnice 30% w zależności od rocznika, rynku na który był egzemplarz przeznaczony i wymogów emisji spalin w poszczególnych krajach. Do tych różnic dopasowane są mapy wtrysków, które różnią się znacznie w obrębie np. 2.0 SOHC. Nie twierdzę, że nie odpali silnik, ale dawki paliwa puki są zbyt duże, to cierpią tylko ekonomia i moc, jak są za małe, źle dobrany komputer zabije silnik (powtórzę, nie od razu - po kilku tysiącach km, może kilkunastu tysiącach) - przy niedoborach paliwa silnik spala swoje elementy - taka ogólna zasada silników spalinowych, którą warto znać zanim się coś pogrzebie . Mapy zapłonu są też bardzo różne w zależności od obciążenia (odczytu z przepływomierza)

no ja teraz założyłem inny komp i własnie zauważyłem że mam duze spalanie czyli sugerujesz ze musze zmienic wtryski czy dac przesterowac kompa na inna mape wtryskową zeby mi mniej palił
_________________
三菱ギャラン
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.