 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Czy komputery w E3 są zamienne - dyskusja. |
Autor |
Wiadomość |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 02-11-2010, 07:25
|
|
|
Krzyzak, źle doczytałeś Ma E38 2.0 8V (89r) i kupił pierwszy lepszy od 2.0 8V (90).
Jak jeszcze przed liftem to wszystko powinno działać Po lifcie przestawili chyba jeden pin w inne miejsce.
Juiceman, poniewczasie ... po to wydzieliłem temat do ogólnego z resztą. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Tryniu
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2010 Posty: 16 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11-11-2010, 11:26
|
|
|
Panowie, mam pytanie, W moim Galancie 2.0 był komputer MD 173635, zakupiłem przez neta komputer MD167736 z silnika 1.8. Po wymianie komputera auto dalej mi nie odpala i gdy chcę sprawdzić za pomocą diody błędy to zero reakcji, dioda się nie świeci wogole. Czy to oznacza ze komputer jest uszkodzony? |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 11-11-2010, 20:12
|
|
|
Albo to nie wina komputera, może prąd do niego nie dochodzi. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 12-11-2010, 10:41
|
|
|
haha - poczytałem, boki pozrywałem
Wymienność komputerów - fajny temat, niestety ja osobiście nie podejmę się rzucania twierdzeniami Wald'a (o wymienności na podstawie 3 szt. ) po naprawieniu ok. 200 (tak słownie dwustu) szt. takich komputerów.
Komputery są w 100% wymienne takie, które mają nr zaczynający się od e2t.... taki sam - mogą mieć różne obudowy - móżdżek mają identyczny - przykład jeden z kompów Lancera (nie Colta) 1.5 12v i europejska wersja Eclipse 1.8 z 89 r.
Przy różnych nr e2t.... komputery różnią się od kodu programu (3 cyfry na procku pod oznaczeniem typu) po strukturę wewnętrzną jak kompy od SOHC i DOHC, które mają wspólne ok. 14 pinów, poza tym różnią się wszystkim.
Teraz do sedna:
Miśki poza karoseriami różnią się również mechanicznie - taką najbardziej ukrytą różnicą są wtryski różnej wydajności - w jednakowych silnikach mogą być różnice 30% w zależności od rocznika, rynku na który był egzemplarz przeznaczony i wymogów emisji spalin w poszczególnych krajach. Do tych różnic dopasowane są mapy wtrysków, które różnią się znacznie w obrębie np. 2.0 SOHC. Nie twierdzę, że nie odpali silnik, ale dawki paliwa puki są zbyt duże, to cierpią tylko ekonomia i moc, jak są za małe, źle dobrany komputer zabije silnik (powtórzę, nie od razu - po kilku tysiącach km, może kilkunastu tysiącach) - przy niedoborach paliwa silnik spala swoje elementy - taka ogólna zasada silników spalinowych, którą warto znać zanim się coś pogrzebie . Mapy zapłonu są też bardzo różne w zależności od obciążenia (odczytu z przepływomierza)
Najbardziej bzdurnym twierdzeniem jakie tu przeczytałem jest to, że mając komputer od 2.0 w silniku 1.8 coś się poprawia. Jest prawdopodobnie jak ktoś wcześniej napisał - wymieniłeś padnięty komputer, na niewłaściwy więc masz znaczną poprawę, co zupełnie nie oznacza, że wkładając sprawny właściwy komputer nie będzie dalszej poprawy |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Tryniu
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2010 Posty: 16 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22-03-2011, 10:38
|
|
|
Krzyzak napisał/a: |
jeszcze jedno 2 litry na kompie z 1.8 będzie jeździł słabo, ale odpali |
Mam pytanie. Otóż właśnie posiadam kompa z 1.8 w swoim 2.0 i owszem, odpala ale okropnie spala gazu ;/ na wcześniejszym kompie było to w mieście około 13l-14l/100km a teraz na tym kompie spala 18l a nawet zdarzyło się 20l!!! / 100km
Znacie może przyczynę? Czy przyczyną tego będzie to że jest od 1.8 i za nic nie da się tego wyregulować |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-03-2011, 11:57
|
|
|
nie wiem - nie podejmuję się diagnozy aut z LPG |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 22-03-2011, 13:06
|
|
|
Tryniu, a jaką masz instalację LPG? Jeśli zwykły mikser, to komp od silnika nie ma znaczenia. |
|
|
|
 |
Tryniu
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2010 Posty: 16 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 03-06-2011, 19:50
|
|
|
Owczar napisał/a: | Tryniu, a jaką masz instalację LPG? Jeśli zwykły mikser, to komp od silnika nie ma znaczenia. |
Instalację gazową mam zwykłą zakładaną w 2005r. Nie było to zakładane przeze mnie lecz przez byłego właściciela. Od tamtej pory praktycznie przy gazie nie było nic robione...
A z roku na rok jest coraz gorzej a teraz po wymianie na inny komputer już całkowicie
A co do komputera czy znacie może kogoś kto mógł by pomóc w naprawie uszkodzonego komputera Uszkodzenie polegało na wylanych kondensatorach które zalały ścieżkę. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 03-06-2011, 22:16
|
|
|
Tryniu, Ja mogę Ci spróbować pomóc pod warunkiem, że nic innego nie umarło przy okazji spalenia ścieżek |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Crosby
Mitsumaniak

Auto: Był GALANT 2,0 [4G63][E33A]
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Gru 2009 Posty: 106 Skąd: Katowice-ligota
|
Wysłany: 18-06-2011, 12:56
|
|
|
Bartek napisał/a: | Miśki poza karoseriami różnią się również mechanicznie - taką najbardziej ukrytą różnicą są wtryski różnej wydajności - w jednakowych silnikach mogą być różnice 30% w zależności od rocznika, rynku na który był egzemplarz przeznaczony i wymogów emisji spalin w poszczególnych krajach. Do tych różnic dopasowane są mapy wtrysków, które różnią się znacznie w obrębie np. 2.0 SOHC. Nie twierdzę, że nie odpali silnik, ale dawki paliwa puki są zbyt duże, to cierpią tylko ekonomia i moc, jak są za małe, źle dobrany komputer zabije silnik (powtórzę, nie od razu - po kilku tysiącach km, może kilkunastu tysiącach) - przy niedoborach paliwa silnik spala swoje elementy - taka ogólna zasada silników spalinowych, którą warto znać zanim się coś pogrzebie . Mapy zapłonu są też bardzo różne w zależności od obciążenia (odczytu z przepływomierza) |
no ja teraz założyłem inny komp i własnie zauważyłem że mam duze spalanie czyli sugerujesz ze musze zmienic wtryski czy dac przesterowac kompa na inna mape wtryskową zeby mi mniej palił |
_________________ 三菱ギャラン |
|
|
|
 |
|
|