Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
WIECEJ MOCY
Autor Wiadomość
davo 
Nowy Forumowicz

Auto: SpaceStar 1.8 GDI 00'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 3
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 12-02-2011, 22:03   WIECEJ MOCY

Witam

Czy jest jakiś sposób bezpieczny dla silnika na podniesienie mocy??Autko to MSS 1,8 GDI ewentualnie czy ktoś próbował wkładać jakiś większy silnik z innego Mitsu??
_________________
http://offroad-squad.pl
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 23-02-2011, 08:35   

Kiedyś czytałem o czymś co nazywało się bodajże Turbo Soft, koszt koło 9000zł (cena chyba bez montażu) i teoretycznie można to zamontować do każdego auta, bez modyfikacji silnika.

Chętnie bym to wypróbował, ale koszty jak na moją kieszeń za wysokie.
 
 
kaczy-ol 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 5
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 22-03-2011, 20:57   

Witam!

Niestety sporo firm unika modyfikacji silnika GDI ponieważ jest on strasznie niewdzięczny do przerabiania.

Ja zacząłem od sportowego układu wydechowego i sportowego wkładu filtra powietrza Pipercros'a. Zastanawiam się jeszcze nad chipowaniem ale nie wiem czy efekty będą zadowalające. :( W przyszłym tygodniu planuje pojawić się na hamowni i sprawdzic faktyczną moc i moment :)
_________________
Born to ride
 
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 22-03-2011, 22:06   

Kiedyś takie coś znalazłem: link

[img]

499 Euro, i podobno 12 KW więcej. Wygląda na to że w GDI moc podnieść można.
Czy warto, sprawa dyskusyjna.

Pozdrawiam
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 22-03-2011, 22:23   

Swap 6a13 z Galanta EA jest "kumatym" i dość tanim pomysłem.
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 22-03-2011, 22:36   

Aren195612 W sumie słaba ta oferta. Podnoszą moc i moment, ale maksymalną wartość osiągają na wyższych obrotach niż seryjnie, a to chyba nie o to chodzi?
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
kaczy-ol 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 5
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 23-03-2011, 22:30   

kuzi nie wiesz czy ktoś się już takich swapów podejmował ? Znalazłem stronę gdzie jest opis ew. prostych możliwości usprawnienia tego silnika w oparciu o Protona

http://www.rpw.com.au/sho...d=159&Itemid=51

W przypadku GDI wszystko chyba musi być customowe. Trzeba będzie pokombinować z wtryskiem benzyny i całą resztą
_________________
Born to ride
 
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 23-03-2011, 23:42   

kaczy-ol napisał/a:
kuzi nie wiesz czy ktoś się już takich swapów podejmował ? Znalazłem stronę gdzie jest opis ew. prostych możliwości usprawnienia tego silnika w oparciu o Protona

http://www.rpw.com.au/sho...d=159&Itemid=51

W przypadku GDI wszystko chyba musi być customowe. Trzeba będzie pokombinować z wtryskiem benzyny i całą resztą


Bartek (admin MM) swapował w Space Wagonie z 2.4GDI do 2.5V6.

W przypadku 1.8 GDI odpada Ci przekładanie skrzyni - pasuje plug and play do 2.5V6. Wystarczy silnik z osprzętem i ECU.

Półośki też powinny pasować, jeżeli nie - te z E5 będą pasować pod płytę Carismy i Space Stara.
 
 
kaczy-ol 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 5
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 24-03-2011, 12:45   

Cytat:
Bartek (admin MM) swapował w Space Wagonie z 2.4GDI do 2.5V6.

W przypadku 1.8 GDI odpada Ci przekładanie skrzyni - pasuje plug and play do 2.5V6. Wystarczy silnik z osprzętem i ECU.

Półośki też powinny pasować, jeżeli nie - te z E5 będą pasować pod płytę Carismy i Space Stara.


Może to głupio zabrzmi ale czy ta V6stka zmieści się do SS'a? Wagon jest większy. Poza tym 2,5 V6 to ciężki silnik. Zastanawiałem się czy nie poekperymentować np z 1,8 MPI + turbina z DID'a :)

Nie wiecie czy wtryskiwacze z 2,4GDI pasują do 1,8GDI ??
_________________
Born to ride
 
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 24-03-2011, 12:48   

kaczy-ol napisał/a:
Może to głupio zabrzmi ale czy ta V6stka zmieści się do SS'a?
Przez to że V-ka to mniejszy. Bartek już mnie namawiał na przekładkę, ale w DiDzie za dużo roboty (dochodzi zmiana skrzyni) i nie mam gdzie butli z gazem upchnąć :)
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
kaczy-ol 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 5
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 24-03-2011, 14:03   

No tak ceny benzyny szybują.... :evil: Ale biorąc pod uwagę teraz kombinowanie z GDI, wymianę szklanek i koszty to SWAP wydaje się bardziej racjonalny :D
_________________
Born to ride
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 24-03-2011, 15:00   

Kolega pepi w tym temacie opisał ciekawą modyfikacje tylko że w Galancie ale twierdzi że jak by miał ecu od Carismy to pewnie też dało by się coś zrobić.
 
 
futrzany 
Forumowicz
Futrzany

Auto: Space Star DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 185
Skąd: Radzymin
Wysłany: 24-03-2011, 20:39   

Panowie zejdźcie na ziemie te wasze wymiany to są w cenie auta ; tak dla przypomnienia

rzecz jest wykonalna ale czy opłacalna wg mnie to nie bo; nie pasują mocowania poduszek silnika, nie pasuje skrzynia , nie pasują półosie napędowe, dalej potrzebna jest cała instalacja elektryczna w komorze silnika i w do środka auta , więcej cały komplet do odpalenia czyli komputer,immobilaizer ,stacyjka itd,dalej belka pod silnik z poduszkami , wszelkie rurki do płynów chłodzących oraz klimatyzacji ,itd, a ceny to około za dobry motor 4g18 czli 1,6 z to około 1500zł, a 4g 13 około 800zł , skrzynia dobra renault 1000-1300zł, komplet istalacji elektrycznej około 500zł , komputer następne 500zł , półosie napędowe następne 500zł, i reszta jakiś gratów tez pewnie z 500zł lub więcej, a jeszcze obudowa filtra powietrza z 250zł , teraz przespawanie mocowań kwota to nie wiem, lakierowanie potem tez nie wiem , czyli sumując jak zamkniesz się kwotą 5000zł to będzie dobrze a jeszcze nie policzyłem kogoś kto to zrobi , więc odpowiedz Sobie Sam czy ma to sens
_________________

[ Dodano: 24-03-2011, 20:41 ]
A było w temacie wymianę GDI na jakikolwiek MPI
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.