WIECEJ MOCY |
Autor |
Wiadomość |
davo
Nowy Forumowicz
Auto: SpaceStar 1.8 GDI 00'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2010 Posty: 3 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 12-02-2011, 22:03 WIECEJ MOCY
|
|
|
Witam
Czy jest jakiś sposób bezpieczny dla silnika na podniesienie mocy??Autko to MSS 1,8 GDI ewentualnie czy ktoś próbował wkładać jakiś większy silnik z innego Mitsu?? |
_________________ http://offroad-squad.pl |
|
|
|
 |
RaVciO
Mitsumaniak

Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 1254 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 23-02-2011, 08:35
|
|
|
Kiedyś czytałem o czymś co nazywało się bodajże Turbo Soft, koszt koło 9000zł (cena chyba bez montażu) i teoretycznie można to zamontować do każdego auta, bez modyfikacji silnika.
Chętnie bym to wypróbował, ale koszty jak na moją kieszeń za wysokie. |
|
|
|
 |
kaczy-ol
Nowy Forumowicz
Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 22-03-2011, 20:57
|
|
|
Witam!
Niestety sporo firm unika modyfikacji silnika GDI ponieważ jest on strasznie niewdzięczny do przerabiania.
Ja zacząłem od sportowego układu wydechowego i sportowego wkładu filtra powietrza Pipercros'a. Zastanawiam się jeszcze nad chipowaniem ale nie wiem czy efekty będą zadowalające. W przyszłym tygodniu planuje pojawić się na hamowni i sprawdzic faktyczną moc i moment |
_________________ Born to ride |
|
|
|
 |
aren195612
Forumowicz
Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 22-03-2011, 22:06
|
|
|
Kiedyś takie coś znalazłem: link
[img]
499 Euro, i podobno 12 KW więcej. Wygląda na to że w GDI moc podnieść można.
Czy warto, sprawa dyskusyjna.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
kuzi [Usunięty]
|
Wysłany: 22-03-2011, 22:23
|
|
|
Swap 6a13 z Galanta EA jest "kumatym" i dość tanim pomysłem. |
|
|
|
 |
RaVciO
Mitsumaniak

Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 1254 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 22-03-2011, 22:36
|
|
|
Aren195612 W sumie słaba ta oferta. Podnoszą moc i moment, ale maksymalną wartość osiągają na wyższych obrotach niż seryjnie, a to chyba nie o to chodzi? |
_________________ Si vis pacem, para bellum. |
|
|
|
 |
kaczy-ol
Nowy Forumowicz
Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 23-03-2011, 22:30
|
|
|
kuzi nie wiesz czy ktoś się już takich swapów podejmował ? Znalazłem stronę gdzie jest opis ew. prostych możliwości usprawnienia tego silnika w oparciu o Protona
http://www.rpw.com.au/sho...d=159&Itemid=51
W przypadku GDI wszystko chyba musi być customowe. Trzeba będzie pokombinować z wtryskiem benzyny i całą resztą |
_________________ Born to ride |
|
|
|
 |
kuzi [Usunięty]
|
Wysłany: 23-03-2011, 23:42
|
|
|
kaczy-ol napisał/a: | kuzi nie wiesz czy ktoś się już takich swapów podejmował ? Znalazłem stronę gdzie jest opis ew. prostych możliwości usprawnienia tego silnika w oparciu o Protona
http://www.rpw.com.au/sho...d=159&Itemid=51
W przypadku GDI wszystko chyba musi być customowe. Trzeba będzie pokombinować z wtryskiem benzyny i całą resztą |
Bartek (admin MM) swapował w Space Wagonie z 2.4GDI do 2.5V6.
W przypadku 1.8 GDI odpada Ci przekładanie skrzyni - pasuje plug and play do 2.5V6. Wystarczy silnik z osprzętem i ECU.
Półośki też powinny pasować, jeżeli nie - te z E5 będą pasować pod płytę Carismy i Space Stara. |
|
|
|
 |
kaczy-ol
Nowy Forumowicz
Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 24-03-2011, 12:45
|
|
|
Cytat: | Bartek (admin MM) swapował w Space Wagonie z 2.4GDI do 2.5V6.
W przypadku 1.8 GDI odpada Ci przekładanie skrzyni - pasuje plug and play do 2.5V6. Wystarczy silnik z osprzętem i ECU.
Półośki też powinny pasować, jeżeli nie - te z E5 będą pasować pod płytę Carismy i Space Stara. |
Może to głupio zabrzmi ale czy ta V6stka zmieści się do SS'a? Wagon jest większy. Poza tym 2,5 V6 to ciężki silnik. Zastanawiałem się czy nie poekperymentować np z 1,8 MPI + turbina z DID'a
Nie wiecie czy wtryskiwacze z 2,4GDI pasują do 1,8GDI ?? |
_________________ Born to ride |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 24-03-2011, 12:48
|
|
|
kaczy-ol napisał/a: | Może to głupio zabrzmi ale czy ta V6stka zmieści się do SS'a? | Przez to że V-ka to mniejszy. Bartek już mnie namawiał na przekładkę, ale w DiDzie za dużo roboty (dochodzi zmiana skrzyni) i nie mam gdzie butli z gazem upchnąć |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
kaczy-ol
Nowy Forumowicz
Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 24-03-2011, 14:03
|
|
|
No tak ceny benzyny szybują.... Ale biorąc pod uwagę teraz kombinowanie z GDI, wymianę szklanek i koszty to SWAP wydaje się bardziej racjonalny |
_________________ Born to ride |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 24-03-2011, 15:00
|
|
|
Kolega pepi w tym temacie opisał ciekawą modyfikacje tylko że w Galancie ale twierdzi że jak by miał ecu od Carismy to pewnie też dało by się coś zrobić. |
|
|
|
 |
futrzany
Forumowicz Futrzany
Auto: Space Star DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 22 Kwi 2007 Posty: 185 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: 24-03-2011, 20:39
|
|
|
Panowie zejdźcie na ziemie te wasze wymiany to są w cenie auta ; tak dla przypomnienia
rzecz jest wykonalna ale czy opłacalna wg mnie to nie bo; nie pasują mocowania poduszek silnika, nie pasuje skrzynia , nie pasują półosie napędowe, dalej potrzebna jest cała instalacja elektryczna w komorze silnika i w do środka auta , więcej cały komplet do odpalenia czyli komputer,immobilaizer ,stacyjka itd,dalej belka pod silnik z poduszkami , wszelkie rurki do płynów chłodzących oraz klimatyzacji ,itd, a ceny to około za dobry motor 4g18 czli 1,6 z to około 1500zł, a 4g 13 około 800zł , skrzynia dobra renault 1000-1300zł, komplet istalacji elektrycznej około 500zł , komputer następne 500zł , półosie napędowe następne 500zł, i reszta jakiś gratów tez pewnie z 500zł lub więcej, a jeszcze obudowa filtra powietrza z 250zł , teraz przespawanie mocowań kwota to nie wiem, lakierowanie potem tez nie wiem , czyli sumując jak zamkniesz się kwotą 5000zł to będzie dobrze a jeszcze nie policzyłem kogoś kto to zrobi , więc odpowiedz Sobie Sam czy ma to sens
_________________
[ Dodano: 24-03-2011, 20:41 ]
A było w temacie wymianę GDI na jakikolwiek MPI |
_________________
 |
|
|
|
 |
|