Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Awaria wskaźnika paliwa
Autor Wiadomość
Havoc 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 304
Skąd: Bedford, UK
Wysłany: 14-03-2011, 09:33   Awaria wskaźnika paliwa

Od m-ca zmagam się z taką drobną usterką. Niby nic ale doprowadza mnie do szału byle pierdółka uszkodzona. Tak więc już piszę w czym rzecz.

Wskaźnik paliwa po zatankowaniu do pełna (czuję się dziś bogaty bo znów po korek zalałem :D ahh te pozory) leci na samą góre i wszystko jest w porządku. Jednak przy ostatniej kresce tj, 1/4 baku zatrzymuje się już. Jeżdżę jeżdżę aż zaczyna się kontrolka rezerwy palić, wskaźnik wciąż pokazuje ten sam poziom co 200km wcześniej.

Co może być nie tak? Pływak to o ile wiem albo się zawiesi i nie reaguje w ogóle albo działa w 100%.
_________________
Obecnie: Carisma 1.6 '03
Odprawione ze służby: Galant EA2W 97' wściekły bordowy
Skasowana: Honda Concerto D16Z2 1.6 16V 93'
Był: Colt CA0 1.6 16V '92 :) x2
Był: Lancer 1.5 12V 4G15 C62A '90


 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-03-2011, 10:17   

Jak napisałeś najprawdopodobniej zawiesza się pływak w baku właśnie w tym miejscu a dokładnie urządzenie zapobiegające szybkim ruchom pływaka. Pewnie zebrał się tam jakiś brud i stąd te problemy.
Najlepiej wymontować i sprawdzić.
 
 
Havoc 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 304
Skąd: Bedford, UK
Wysłany: 14-03-2011, 13:13   

To prosiłbym o wskazówki jeśli można jak go wymontować. Nie wiem nawet gdzie jest. Albo nazwa ENG to poszukam w manualu ;)
_________________
Obecnie: Carisma 1.6 '03
Odprawione ze służby: Galant EA2W 97' wściekły bordowy
Skasowana: Honda Concerto D16Z2 1.6 16V 93'
Był: Colt CA0 1.6 16V '92 :) x2
Był: Lancer 1.5 12V 4G15 C62A '90


 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-03-2011, 13:37   

Szczerze mówiąc w Colcie nic takiego nie robiłem:)
Ale najczęściej dostęp do pompy paliwa i do pływaka od czujnika wskaźnika poziomu paliwa jest pod tylnym siedzeniem. Po podniesieniu siedzenia, pod tapicerką powinien być jakiś dekiel. Po zdjęci tego dekla powinno być widać bak oraz dekiel w baku z przewodami paliwowymi i elektrycznymi. Trzeba go zdemontować, przytwierdzona do niego powinna być pompa paliwa wraz z czujnikiem poziomu paliwa.
Tak jest w Carismie i wielu innych autach ale w Colcie nie wiem na pewno bo nie rozbierałem.
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 14-03-2011, 17:42   

Havoc, wykręć wskaźnik paliwa pewnie się przetarły te mini druciki na wskaźniku ( takie uzwojenie ) i dlatego tak ci dziwnie pokazuje ....
plecho1, i tak jak pisze kolega pod tylnym siedzeniem pod wykładziną masz taki wielki korek na 3~4 śrubki...... tam szukaj :wink:
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 22-03-2011, 15:05   

Ja bym się przyjrzał wskaźnikowi. Wskazówką steruje silnik skokowy. Być może przepaliło się jedno z uzwojeń, co daje takie objawy.
 
 
Havoc 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 304
Skąd: Bedford, UK
Wysłany: 23-03-2011, 10:17   

Będę musiał rozmontować kokpit żeby się dostać do zegarów prawda? W zeszłym roku z wraka swojego starego wyciągałem, nie pamiętam już tylko jak, tj, na bank było dużo rozbierania.
Jak już będe miał zegary w ręku to czego szukać, rozkręcić je na części pierwsze? Pytam, bo mam właśnie z drugiego Colta, może po prostu podmienić i się nie cackać ;] (tyle że tam stan licznika mniejszy, chciałbym sobie przekręcić na taki jaki mam teraz, mnie tam nie rajcucje niski przebieg, wolę mieć real. Da radę domowym sposobem?)
_________________
Obecnie: Carisma 1.6 '03
Odprawione ze służby: Galant EA2W 97' wściekły bordowy
Skasowana: Honda Concerto D16Z2 1.6 16V 93'
Był: Colt CA0 1.6 16V '92 :) x2
Był: Lancer 1.5 12V 4G15 C62A '90


 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 23-03-2011, 13:23   

Nie wiem jak jest w colcie, ale deski raczej nie trzeba rozkręcać.
Musisz odkręcić ramkę i 2 lub 4 wkręty mocujące, a potem wyciągnąć zegary.

Jeśli są takie same to przełóż tylko wskaźnik paliwa. Myślę, że warto najpierw wymienić wskaźnik paliwa, skoro masz zapasowy, bo robota przyjemniejsza niż grzebanie w zbiorniku, a usterka wskaźnika tak samo prawdopodobna jak zawieszenie pływaka. Żeby sprawdzić czego to wina musiałbyś zmierzyć napięcie i sprawdzić czy się zmienia, a z tym będzie więcej pracy niż z podmianą.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.