Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Owczar
21-03-2011, 23:33
Bio 100 ( bioester ) z "bliskiej"
Autor Wiadomość
berlov 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 td 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2010
Posty: 64
Skąd: Łódź
Wysłany: 21-03-2011, 22:49   Bio 100 ( bioester ) z "bliskiej"

Jeździł ktoś na tym galantem ? Ja zalałem raz , z czystej ciekawości za 50 pln na pusty bak , żeby w razie czego rozcieńczyć zwykłym on i zasadniczo różnicy w pracy silnika / przyspieszeniu nie zauważyłem.
Ostatnio zmieniony przez Owczar 21-03-2011, 23:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 21-03-2011, 23:32   

A ja zauważyłem spadek mocy i zwiększone spalanie. Spadek mocy bym zbolał, ale przy zwiększonym spalaniu wychodziło drożej.
 
 
berlov 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 td 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2010
Posty: 64
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-03-2011, 19:43   

Zalałem właśnie BIO 100 do pełna i zobaczymy co z tego wyjdzie. Na pewno jest inny zapach spalin ( taki typowo frytkowy właśnie :) . Ponieważ zalałem pod korek przy okazji sprawdziłem, że kolor bio jest żółty i wydaje się gęstszy i bardziej oleisty, czyli jazdy zimą na tym wynalazku raczej bym nie praktykował.
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 23-03-2011, 19:53   

Wydaję mi się, że jak jest gęstsze, to więcej tego wciągnie...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
berlov 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 td 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2010
Posty: 64
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-03-2011, 21:03   

Takie też opinie słyszałem , ale jak nie sprawdzę to się nie przekonam. Póki co różnica w cenie w Łodzi pomiędzy bio a on to 70 groszy na litrze czyli całkiem sporo
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 23-03-2011, 21:08   

berlov napisał/a:
różnica w cenie w Łodzi pomiędzy bio a on to 70 groszy na litrze czyli całkiem sporo
Powiem Ci, że może tak być, że na jedno wyjdzie. Kiedyś w poprzednim galu takiego gęstego paliwa zalałem, to dużo więcej palił, także finansowo było to samo.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
berlov 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 td 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2010
Posty: 64
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-03-2011, 22:11   

Różnica w cenie to 14%, więc skoro teraz mi pali około 8 , to jak bio wyjdzie poniżej 9,12 to jestem do przodu :)

Przy założeniu oczywiście że nie walnie mi pompa albo jakieś inne drogie ustrojstwo :)
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 23-03-2011, 22:28   

Ja kiedyś jeździłem a-klasą na bp ultimate a z kolei mój zmiennik jeździj na ropie "po taniości" różnica w cenie ok 40 groszy.
różnica w spalaniu:
Mi 6,8-7,3
Jemu 7,8-8,5
Wnioski wyciągnijcie sami
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 24-03-2011, 07:39   

berlov napisał/a:
Przy założeniu oczywiście że nie walnie mi pompa albo jakieś inne drogie ustrojstwo :)
Nic się nie powinno dziać. Przelewaj raz na jakiś czas normalnym ON i będzie ok :wink:
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
berlov 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 td 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2010
Posty: 64
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-03-2011, 18:57   

Jak na razie samochód jeździ :) Pierwsze wrażenia są na pewno takie, że samochód przy odpalaniu puszcza delikatnego jasnego "bączka" , chyba trochę gorzej odpala ( ale to może być subiektywne ) i stracił na pewno co nieco na elastyczności. Z plusów, wydaje mi się że praca silnika się trochę wyciszyła ( pracuje jakby bardziej miękko )
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 25-03-2011, 20:04   

Tak myślałem, że się tak będzie na tym jeździło :wink:
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
berlov 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 td 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2010
Posty: 64
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-03-2011, 22:35   

Ok, pierwszy test spalania mam za sobą. Nie wyjeździłem co prawda całego zbiornika ale miałem już zrobione prawie 400 km więc nie mogłem się powstrzymać żeby nie zalać do pełna i sprawdzić :) Średnie spalanie wyszło mi całkiem spoko, bo 7,3 litra. Co do trasy , to najpierw około 50 km zrobiłem na krótkich trasach po Łodzi a resztę na trasie Łódź - centrum Wawy - Łódź, tak więc wynik póki co zadowalający.
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 26-03-2011, 22:40   

berlov napisał/a:
Średnie spalanie wyszło mi całkiem spoko, bo 7,3 litra
E to spoko. Ciekawe ile by Ci na zwykłej ropie wyszło...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
berlov 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 td 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2010
Posty: 64
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-03-2011, 23:11   

No i mam pierwszy minus. Samochód postał 2 dni nieruszany a temperatura w iście wiosennym stylu spadła do około zera. Rezultat jest taki że jak go próbowałem odpalić, palił jak na ON przy minus 20 a jak już odpalił, puścił takiego bąka, że poczułem się jakbym siedział w wielkiej frytkownicy :)
Po odpaleniu już wszystko na szczęscie w normie, ale BIO zdecydowanie na chłodniejsze dni nie polecam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.