Przesunięty przez: Owczar 21-03-2011, 23:33 |
Bio 100 ( bioester ) z "bliskiej" |
Autor |
Wiadomość |
berlov
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 td 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2010 Posty: 64 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21-03-2011, 22:49 Bio 100 ( bioester ) z "bliskiej"
|
|
|
Jeździł ktoś na tym galantem ? Ja zalałem raz , z czystej ciekawości za 50 pln na pusty bak , żeby w razie czego rozcieńczyć zwykłym on i zasadniczo różnicy w pracy silnika / przyspieszeniu nie zauważyłem. |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 21-03-2011, 23:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 21-03-2011, 23:32
|
|
|
A ja zauważyłem spadek mocy i zwiększone spalanie. Spadek mocy bym zbolał, ale przy zwiększonym spalaniu wychodziło drożej. |
|
|
|
 |
berlov
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 td 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2010 Posty: 64 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23-03-2011, 19:43
|
|
|
Zalałem właśnie BIO 100 do pełna i zobaczymy co z tego wyjdzie. Na pewno jest inny zapach spalin ( taki typowo frytkowy właśnie . Ponieważ zalałem pod korek przy okazji sprawdziłem, że kolor bio jest żółty i wydaje się gęstszy i bardziej oleisty, czyli jazdy zimą na tym wynalazku raczej bym nie praktykował. |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 23-03-2011, 19:53
|
|
|
Wydaję mi się, że jak jest gęstsze, to więcej tego wciągnie... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
berlov
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 td 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2010 Posty: 64 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23-03-2011, 21:03
|
|
|
Takie też opinie słyszałem , ale jak nie sprawdzę to się nie przekonam. Póki co różnica w cenie w Łodzi pomiędzy bio a on to 70 groszy na litrze czyli całkiem sporo |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 23-03-2011, 21:08
|
|
|
berlov napisał/a: | różnica w cenie w Łodzi pomiędzy bio a on to 70 groszy na litrze czyli całkiem sporo | Powiem Ci, że może tak być, że na jedno wyjdzie. Kiedyś w poprzednim galu takiego gęstego paliwa zalałem, to dużo więcej palił, także finansowo było to samo. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
berlov
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 td 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2010 Posty: 64 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23-03-2011, 22:11
|
|
|
Różnica w cenie to 14%, więc skoro teraz mi pali około 8 , to jak bio wyjdzie poniżej 9,12 to jestem do przodu
Przy założeniu oczywiście że nie walnie mi pompa albo jakieś inne drogie ustrojstwo |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 23-03-2011, 22:28
|
|
|
Ja kiedyś jeździłem a-klasą na bp ultimate a z kolei mój zmiennik jeździj na ropie "po taniości" różnica w cenie ok 40 groszy.
różnica w spalaniu:
Mi 6,8-7,3
Jemu 7,8-8,5
Wnioski wyciągnijcie sami |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 24-03-2011, 07:39
|
|
|
berlov napisał/a: | Przy założeniu oczywiście że nie walnie mi pompa albo jakieś inne drogie ustrojstwo | Nic się nie powinno dziać. Przelewaj raz na jakiś czas normalnym ON i będzie ok |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
berlov
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 td 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2010 Posty: 64 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-03-2011, 18:57
|
|
|
Jak na razie samochód jeździ Pierwsze wrażenia są na pewno takie, że samochód przy odpalaniu puszcza delikatnego jasnego "bączka" , chyba trochę gorzej odpala ( ale to może być subiektywne ) i stracił na pewno co nieco na elastyczności. Z plusów, wydaje mi się że praca silnika się trochę wyciszyła ( pracuje jakby bardziej miękko ) |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 25-03-2011, 20:04
|
|
|
Tak myślałem, że się tak będzie na tym jeździło |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
berlov
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 td 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2010 Posty: 64 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-03-2011, 22:35
|
|
|
Ok, pierwszy test spalania mam za sobą. Nie wyjeździłem co prawda całego zbiornika ale miałem już zrobione prawie 400 km więc nie mogłem się powstrzymać żeby nie zalać do pełna i sprawdzić Średnie spalanie wyszło mi całkiem spoko, bo 7,3 litra. Co do trasy , to najpierw około 50 km zrobiłem na krótkich trasach po Łodzi a resztę na trasie Łódź - centrum Wawy - Łódź, tak więc wynik póki co zadowalający. |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 26-03-2011, 22:40
|
|
|
berlov napisał/a: | Średnie spalanie wyszło mi całkiem spoko, bo 7,3 litra | E to spoko. Ciekawe ile by Ci na zwykłej ropie wyszło... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
berlov
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 td 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2010 Posty: 64 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-03-2011, 23:11
|
|
|
No i mam pierwszy minus. Samochód postał 2 dni nieruszany a temperatura w iście wiosennym stylu spadła do około zera. Rezultat jest taki że jak go próbowałem odpalić, palił jak na ON przy minus 20 a jak już odpalił, puścił takiego bąka, że poczułem się jakbym siedział w wielkiej frytkownicy
Po odpaleniu już wszystko na szczęscie w normie, ale BIO zdecydowanie na chłodniejsze dni nie polecam. |
|
|
|
 |
|