 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Crash test nowego auta z 20-letnim |
Autor |
Wiadomość |
arekp
Mitsumaniak

Auto: inny
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 2784 Skąd: jestem z miasta
|
Wysłany: 26-03-2011, 13:22
|
|
|
Jackie napisał/a: | bastek1 napisał/a: | i właśnie dlatego wolę się trochę "zastawić" (zastaw się i postaw się"), i kupić nowy samochód |
A to zawsze jest najbezpieczniejszy wybór. |
Piszecie tak, jak by Was ominely sprawy w ktorych auto kupione u dealera jako nowe okazalo sie naprawiane/lakierowane.
Przy czym ciezko tez winic tu wiekszosc dealerow, ktorzy nie wiedza o zgnilych jajkach jakie sa im dostarczane. |
_________________ odszkodowania.pl serwis z bezpłatną wiedzą i poradami w zakresie samodzielnego uzyskania odszkodowania |
|
|
|
 |
Jackie
Mitsumaniak Dealer Mitsumaniak

Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 3600 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 26-03-2011, 13:27
|
|
|
arekp napisał/a: | Piszecie tak, jak by Was ominely sprawy w ktorych auto kupione u dealera jako nowe okazalo sie naprawiane/lakierowane.
|
Arku, NIGDY nie zdarzyło mi się dostać samochodu powypadkowego, wgniecenia, rysy, lakierowanie - tak, ale, raz jeszcze, NIGDY rozbity.
Więc piszemy tak jakby nas te sprawy ominęły
Pozdrawiam |
_________________ Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/ |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 26-03-2011, 13:36
|
|
|
_Slawek_ napisał/a: | Uspokojeniem? |
Sierra to duży i masywny samochód. W swoim czasie dobrze wyposażony w systemy podnoszące bezpieczeństwo.
Gdyby zamiast niej użyto Fiesty z tamtych lat, widok byłby znacznie bardziej przerażający.
To miałem na myśli pisząc "uspokojenie".
Test pokazuje również, że nowa Fiesta (a co za tym idzie większość aut segmentu A) poziomem bezpieczeństwa w ciągu ćwierćwiecza przeskoczyła dwie klasy.
To, że dzisiejsze auta są bezpieczniejsze niż 20, 10, a nawet 5lat temu to "oczywista oczywistość".
Obserwując sport motorowy i "technologie kosmiczne", podejrzewam, że jeszcze w tym dziesięcioleciu czeka nas kolejna rewolucja w dziedzinie bezpieczeństwa kierowców.
Musi się tak stać, ponieważ możliwości poprawiania stref zgniotu się kończą, a na poduszki już zaczyna brakować miejsca.
Oprócz tego, cały czas nasze bezpieczeństwo ograniczane jest przez zapewnienie bezpieczeństwa innych.
Są możliwości zbudowania w pełni bezpiecznego auta, ale tylko przy założeniu, że będzie jedno.
Przykładowo: Gdybyśmy wyjechali na autostradę pod prąd czołgiem to w konfrontacji z autami osobowymi zapewne wyszlibyśmy bez szwanku.
Gdyby jednak po autostradach wszyscy jeździli czołgami, to szanse przeżycia mielibyśmy marne...
Niestety nie ma i jeszcze długo nie będzie 100% bezpiecznych pojazdów.
Wszystkie systemy mają minimalizować skutki już zaistniałego zdarzenia.
Od zapobiegania jesteśmy my i w dużej części ustawodawca, który decydując o prędkościach z którymi się poruszamy dba, aby "systemy" zadziałały prawidłowo (pamiętajmy, że próby zderzeniowe są przeprowadzone przy prędkościach stosunkowo niskich...) |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-03-2011, 13:42
|
|
|
mkm napisał/a: | Niestety nie ma i jeszcze długo nie będzie 100% bezpiecznych pojazdów. |
Nie tak dawno temu wymyślono/ustalono/wyliczono ze najczęstsza prędkością przy jakiej dochodzi do zderzeń czołowych jest 64km/h (80km/h poza obszarem zabudowanym na zachód od Odry) i dla tej prędkości projektuje się ochronę bierną. Dla 80km/h nie ma szansy (przy obecnej technologi) zapewnić bezpieczeństwa ludziom w samochodach. patrząc tymi kryteriami obecnie projektowane samochody są bezpieczne. To niestety nasze drogi nie dorosły do tych standardów a także my ludzie rozciągając przystanki autobusowe... |
_________________ 1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...) 
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 26-03-2011, 15:53
|
|
|
jaca71 napisał/a: | a także my ludzie rozciągając przystanki autobusowe... |
To akurat jest patologia. |
|
|
|
 |
pyjte
Mitsumaniak Klaun Szyderca

Auto: demo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2008 Posty: 556 Skąd: Bojtom.
|
Wysłany: 26-03-2011, 16:32
|
|
|
Ciekawe jak wypadłaby konfrontacja z najbezpieczniejszym autem lat 80tych tj. Mercedes W124 lub W123.
Osobiście wolałbym znaleźć się w Mercedesie z tamtych lat niż w najnowszej Fieście |
_________________ Prawda jest jak tyłek - każdy ma swoj i czasami śmierdzi. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 26-03-2011, 18:04
|
|
|
Jackie napisał/a: | I tu dochodzimy do bardzo trudnej sprawy - otóż większość współczesnych aut nie nadaje się do naprawy po większym dzwonku. | Żartujesz sobie, na allegro pełno ćwiartek i połówek, po co prostować, jak mozna zeswapowac
Jackie napisał/a: | Ręce mi odpadły | No to tera musisz się do ortopedy wybrać
A tak na poważnie, albo nie czujecie "przekąsu", albo ktoś wam na pięte nazdepł.
Jakżesz logiczny jest fakt, że żaden człowiek o zdrowych zmysłach dla własnego bezpieczeństwa nie bedzie rozciągał złamanej karoserii (w przypadku auta starszego) albo nie będzie rozciągal "kontrolowanych stref" zgniotu. Kurcze czy każdemu trzeba jak Lajzer krowie Nie zmienia to jednak faktu, że jest rzesza ludzi która nie opiera się rzeczom niemożliwym i sa w stanie naprawić wszystko, a to juz jest sprawa dyskusyjna, jak wpływa to na bezpieczeństwo, niejednokrotnie były podawana przykłady sytuacji drogowych, gdzie przód auta pojechał dalej, a tył został w rowie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Endrjus
Forumowicz
Auto: Co rusz inne
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 155 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 26-03-2011, 18:09
|
|
|
Cytat: | Ciekawe jak wypadłaby konfrontacja z najbezpieczniejszym autem lat 80tych tj. Mercedes W124 lub W123.
Osobiście wolałbym znaleźć się w Mercedesie z tamtych lat niż w najnowszej Fieście |
nie wiem jak merce z lat 80 ale stara c-klasa składa się jak pudełko zapałek. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24365 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 26-03-2011, 18:48
|
|
|
Endrjus napisał/a: | stara c-klasa składa się jak pudełko zapałek |
kiedyś w Gdyni był wypadek starej C-klasy z Laguną II, która była reklamowana jako pierwsze auto z 5 gwiazdek w NCAP
wynik był straszny dla laguny - same trupy w niej, natomiast pasażerowie mercedesa sami wyszyli z auta...
smutna prawda, że dużo zależy jak i gdzie się przyfasoli... pamiętam wypadek Piotra Michalaka - czyli syna Tomka Michalaka, mechanika klubowego
Coltem C52 przywalił czołowo w Mazdę 6 i wyszedł zupełnie bez szwanku... sumę prędkości oceniono na 150 km/h; pasażer Colta miał złamaną rękę i nogę - złapał się uchwytu nad drzwiami i to była przyczyna złamania ręki
widziałem zdjęcia Colta, masakra na zewnątrz, środek nietknięty |
|
|
|
 |
lesmen
Mitsumaniak

Auto: Carisma1,9TD & PajeroI&
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2008 Posty: 117 Skąd: Kaszuby
|
Wysłany: 26-03-2011, 19:02
|
|
|
Kolego Krzyżak, przy zderzeniu dwóch samochodów prędkości się nie sumują Prawo fizyki |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 26-03-2011, 19:35
|
|
|
Cytat: | kiedyś w Gdyni był wypadek starej C-klasy z Laguną II, która była reklamowana jako pierwsze auto z 5 gwiazdek w NCAP
wynik był straszny dla laguny - same trupy w niej, natomiast pasażerowie mercedesa sami wyszyli z auta... | Ci od laguny musieli niefartownie trafić, znam uzytkownika Clio III Sport, który przy prędkości bliskiej 100km/h wjechał w stojący autobus, jedynego uszczerbku jakiego doznał to pare zadrapań. Dodatkowo mógłbym namnożyc o wiele więcej podobnych przypadków w których można potwierdzić, że te 5 gwiazdek NCAP nie na darmo zostało przyznanych, wg mnie auta Renault należa do klasy bardzo bezpiecznych. Niestety nie ma "twardzieli" na drodze, jak żle uderzysz, to Ci nawet pancerz nie pomoże. Tak dla przykładu, pozostając przy Lagunie II, przejeżdzał gość przez skrzyżowanie na zielonym świetle, na czerwonym przeciął motocyklista i wpakował się w bok Laguny, a dokładniej w drzwi kierowcy, wszystko byłoby dobrze, gdyby nie to, że motocykliste wysadziło z siodła i kaskiem przebił szybe boczna i uderzył kierowce Laguny w głowe w okolicach skroni, kierowca Laguny zmarł na miejscu, czy za to można winić 5 giazdek NCAP Nie, jest tak jak napisałem wyżej. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24365 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 26-03-2011, 20:57
|
|
|
robertdg napisał/a: | Ci od laguny musieli niefartownie trafić |
dlatego właśnie napisałem:
Krzyzak napisał/a: | smutna prawda, że dużo zależy jak i gdzie się przyfasoli. |
lesmen napisał/a: | przy zderzeniu dwóch samochodów prędkości się nie sumują Prawo fizyki |
nie wiedziałem - które prawo dokładnie? |
|
|
|
 |
sruba
m3m&mitsumaniak football is a drug
Auto: Toyota Auris II TS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2005 Posty: 5702 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: 26-03-2011, 21:36
|
|
|
a pamiętacie jak w latach 80-tych jacyś nasi domorośli inżynierowie/wynalazcy stworzyli jakiś system zderzaków do 126p, który w zasadzie tak tłumił uderzenie, że maluch po uderzeniu w ścianę z całkiem sporą prędkością był cały ?
jestem ciekaw co to było i dlaczego zniknęło z powierzchni... |
_________________
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 26-03-2011, 21:43
|
|
|
Był przypadek że gość w seju (tak tym co słupek przy zderzeniu zachowuje się jak z plastiku, a niektórzy żartują że z plastiku były by mocniejszy, to też ten w którym podłoga przełamuje się w pół, kierowca na testach mijając poduszkę przywala w konsolę centralną potem napinacze pasów go ciągną z powrotem łamiąc kark) przy 70km/h przywalił czołówkę bez większego szwanku wyszedł z samochodu, a statystycznie i według NCAP nie miał szans.
[ Dodano: 26-03-2011, 21:44 ]
sruba napisał/a: | że maluch po uderzeniu w ścianę z całkiem sporą prędkością był cały ?
|
A to te żarty że strefa zgniotu kończyła się na silniku są wyssane z palca? |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-03-2011, 21:45
|
|
|
sruba napisał/a: |
jestem ciekaw co to było i dlaczego zniknęło z powierzchni... |
Polski flubber - czy jak się to tam zwało |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
|
|