Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CB4 1.6] Problem z obrotami. Permanentne ssanie?
Autor Wiadomość
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 24-03-2011, 11:17   [CB4 1.6] Problem z obrotami. Permanentne ssanie?

Wreszcie i mnie dotknął problem wolnych obrotów. Problem w tym, że nic nie grzebałem pod maską , auto odpaliło normalnie jednak w drodze do pracy zorientowałem się, że wolne obroty utrzymują mi się na poziomie 1500rpm! Wygląda to tak jak by ssanie nie odpuściło:/ Co może być nie tak? Wymienić ten czujnik temperatury co daje info do ECU? Pech chciał, że mam nowy czujnik, ale ten drugi-do zegarów:(
Pomocy:-)
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 24-03-2011, 15:07   

idas, zrobiłes juz reseta jak nie to zacznij od tego, plus nauka obrotów.
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 24-03-2011, 17:13   

Rosomak, obroty mogłyby szaleć po odłączeniu aku, wtedy ma sens "uczenie ECU",ale mi to "się stało" bez zabiegu odłączenia zasilania. Jestem już prawie pewien, że albo coś nie tak z wtyczką albo z czujnikiem (dwupinowym) bo jak wracałem do domu to w momencie jak objaw nie ustąpił zatrzymałem się, wyciągnałem wtyczkę od czujnika temperatury i psiknąłem wudekiem i przyniosło skutek póki co. Zobaczymy co będzie dalej. To na bank nie jest kwestia nauki obrotów bo trzyma te 1500 jak w mordę strzelił i czuć że auto pracuje na bogatszej mieszance.
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 24-03-2011, 17:58   

No to moze coś z instalacją od czujnika temp. silnika, albo sam czujnik temp. silnika szwankuje.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 24-03-2011, 18:18   

robertdg napisał/a:
No to moze coś z instalacją od czujnika temp. silnika , albo sam czujnik temp. silnika szwankuje

Już chyba bym wolał to drugie, kupi się nowy czujnik i spokój, a drutować wiązki mi sie za bardzo nie uśmiecha (gdyby te wszystkie kable na wierzchu byly to czemu nie, ale są strasznie oplątane i ciężko byłoby się dostać do właściwych). Póki co stawiam na zaśniedziałe styki w czujniku (w kostce wyglądają ok, a w czujniku to nie wiem bo ciężko głowę tam wsadzić :mrgreen:

[ Dodano: 24-03-2011, 20:52 ]
Byłem jeszcze dzisiaj na małej przejażdżce aby sprawdzić czy wszystko w porządku i jakież bylo moje zdziwienie pomieszane z przerażeniem jak pod koniec jazdy obroty zaczęły świrować w ten oto sposób:
http://img339.imageshack.us/i/pk9.mp4/
No więc w takiej sytuacji nie mogłem już odpuścić i trzeba było dociec ocb...
Okazuje się iż winna była poluzowana wtyczka od krokowca - jak demontowałem przepustnicę to nie dopilnowałem odpowiedniego wpięcia (nie wskoczył zatrzask), utwierdziłem się w przekonaniu że to to po odpaleniu auta i próbie wyciągnięcia tej wtyczki-wraz z odpięciem-obroty na 2k. Tak że jak będziecie mieli kiedyś podobne problemy polecam przejrzeć wszystkie wtyczki i ich zaczepy:-)
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 25-03-2011, 17:47   

idas napisał/a:
http://img339.imageshack.us/i/pk9.mp4/
Hehe, miałem dokładnie to samo w Colcie CA4A gdy naderwany był kabel (bodajże koloru niebieskiego) we wtyczce od silniczka krokowego. Takie wrażenie jakby wskazówka obrotomierza chciała iść w góre w nieskończoność i nagle coś ją zrzucało w dół, prawda?
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 25-03-2011, 22:32   

Hugo napisał/a:
Takie wrażenie jakby wskazówka obrotomierza chciała iść w góre w nieskończoność i nagle coś ją zrzucało w dół, prawda?

Dokładnie, tylko u mnie zawsze idealnie na 2 tysiącach się zatrzymywała, po czym gwałtownie na 900 i znowu to samo w górę. Dziwne jest jednak to że po tych akcjach musiałem trochę pojeździć zanim obroty wrócily do normy (były ciut za wysokie-około 1000rpm).
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 25-03-2011, 22:57   

idas napisał/a:
Dokładnie, tylko u mnie zawsze idealnie na 2 tysiącach się zatrzymywała, po czym gwałtownie na 900 i znowu to samo w górę
Tak właśnie miałem.
 
 
j-rules 
Mitsumaniak
devil inside


Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1422
Skąd: Tarnów
Wysłany: 25-03-2011, 22:57   

a co w przypadku gdy ssania nie ma wcale? Zapalam silnik, przez chwileczke chodzi na 1200 i potem ada normlanie na te powiedzmy 800. Co robic od czego zaczac?
_________________
Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 27-03-2011, 16:46   

j-rules, szarpał ???
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 27-03-2011, 17:51   

j-rules napisał/a:
a co w przypadku gdy ssania nie ma wcale? Zapalam silnik, przez chwileczke chodzi na 1200 i potem ada normlanie na te powiedzmy 800. Co robic od czego zaczac?
Czujnik temperatury płynu (2 pinowy) do sprawdzenia, a przepustnica do czyszczenia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.