 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: harpagan 15-10-2007, 11:07 |
jaki olej na zime |
Autor |
Wiadomość |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 04-11-2006, 11:43
|
|
|
BUBU napisał/a: | Pytanie jak długo ta opinia będzie u Ciebie obowiązywać? Firmy które produkują oleje to raczej znają się na swoim fachu, dodatki to są typowe zapchajdziury |
Xeramic to nie motodoktor i nie stosuje się go na dorżnięte silniki celem przedłużenia żywota.
A od tamtego momentu przejechałem już jakieś 10kkm.
Ale o dodatkach do oleju było w innym wątku. |
|
|
|
 |
promil69 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-11-2006, 15:50
|
|
|
Podłącze sie do tematu....
Mianowicie wymieniłem olej w moim miśku i go "troche" przelałem tzn. na zimnym silniku jest równo MAX - na rozgrzanym nieco poniżej MAX (około 4mm) czy konieczne jest upuszczenie troche oleju?? |
|
|
|
 |
ŁukaszGTi [Usunięty]
|
Wysłany: 04-11-2006, 17:30
|
|
|
Podczas rozruchu na mrozie przez chwile pewne elementy silnika pracuja "na sucho". Olej dociera do nich dopiero po chwili.Im leprzy olej, tym szybciej.
Najbardziej powszechna klasyfikacja lepkosciowa stosuje symbole liczbowo-literowe.Wedlug niej oleje moga wystepowac jako jednosezonowe: zimowe oznaczono litera W i liczba (np. 15W, 10W), letnie tylko liczba (np. 30 lub 40). W naszym klimacie najczesciej stosuje sie oleje wielosezonowe (np. 15W40, 10W40). W takich produktach pierwszy symbol (np. 10W) okresla jego zachowanie w niskich temperaturach, a drugi (np. 30,40 lub 50) w wysokich. Im wyzsza jest druga liczba, tym wieksze moga byc temperatury pracy silnika, przy jakich olej chroni go w wystarczajacym stopniu. Im mniejsza jest pierwsza liczba (np.10W, 15W), tym nizsze sa temperatury, przy jakich olej zachowuje wystarczajaca plynnosc.
Jezeli chodzi o jakosc, najczesciej stosuje sie litery, np. SJ lub CF. Litera S odnosi sie do silnikow benzynowych, a C do diesli. Im dalsza pozycja drugiej litery w alfabecie, tym wyzsze wymagania spelnia olej. Np. SJ spelnia ostrzejsze wymagania w silnikach benzynowych niz olej SH. najwyzsze klasy to SL i CF. Jesli oznaczenie bedzie podwojne, np. SL/CF, to olej ma zastosowanie, jezeli pojedyncze, np. CD - nadaje sie tylko do diesli.
[ Dodano: 04-11-2006, 17:33 ]
moim zdaniem upuszcenie oleju nie ma sensu jezeli nie jest wiecej jak MAX, to jest wlasciwy poziom
[ Dodano: 04-11-2006, 17:39 ]
apropo
Jesli oznaczenie bedzie podwojne, np. SL/CF, to olej ma zastosowanie uniwersalne, jezeli pojedyncze, np. CD - nadaje sie tylko do diesli. |
|
|
|
 |
kaeres [Usunięty]
|
Wysłany: 04-11-2006, 22:46
|
|
|
Łukasz, dziekuje za lekture z googla |
|
|
|
 |
kostuch [Usunięty]
|
Wysłany: 05-11-2006, 11:45
|
|
|
kaeres, Olej 15 W 50 i wyżej to olej który stosuje się do ciężarówek. Ponieważ temperatura pracy tych silników jest bardzo wysoka. |
|
|
|
 |
kojomedal
Forumowicz

Auto: COLT CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Sie 2011 Posty: 47 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 01-09-2011, 22:58
|
|
|
Na zime najlepiej castrol edge 5w30 a lato 5w40(polecam shell,motul,castrol) albo jak komuś szkoda $$$ dobry będzie shell 10w40 |
_________________ el kojote
 |
|
|
|
 |
|
|