Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Podwyższone obroty po rozładowaniuu akumulatora
Autor Wiadomość
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 28-03-2011, 14:18   

Wojciech Bogacz napisał/a:
Czy takie zawieszanie się silniczka krokowego jest normalne w tych modelach czy występuje głównie własnie po takim całkowitym odłączeniu zasilania czy rozładowaniu akumulatora ?
Nieeee ;) taka przypadłość urządzenia że lubi sie czasami popsuć bez przyczyny
 
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1722
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-03-2011, 00:27   

A jakby tak wymienić silniczek krokowy - nie byłoby lepiej ? Wprawdzie do mojego znowu nie zdążyłem zajrzeć (ech - altruista ze mnie straszny i zamiast sobie to innym wolę pomagać i potem czasu nie mam) więc jutro mam zamiar się dobrać do tego...

Wprawdzie z wydaniem grosza mi się nie spieszy, ale jakby mi często takie rzeczy ten silniczek robił to kto wie....

Tak jeszcze się upewnię co do lokalizacji silniczka krokowego ;) Czy jest on po tej samej stronie co filtr powietrza czy może od prawej ? Dziś z ciekawości zagadnąłem przy okazji znajomego mechanika i już mówił, że z lewej ale potem ujrzał coś po prawej stronie kolektora ssącego i stwierdził, że to silniczek krokowy. Zasugerował nawet, że lekkie uderzenie młotkiem może pomóc - osobiście wolę wymontować chyba i przedmuchać go bo młotek to jakoś tak nie bardzo mi się widzi jako remedium na moje podwyższone obroty.
_________________
Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi
 
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 30-03-2011, 10:50   

Wojciech Bogacz, tym młotkiem to palnij kolege mechanika w łeb, jak sie nie zna to niech nie gada bzdur.
Silniczek masz pod przepustnicą z lewej strony. Po prawej jest sterowanie klapami w kolektorze dolotowym.
Silniczek możesz zakupić ale anie nie są tanie anie łatwo dostępne. Wyjmij swój, przedmuchaj, ponaciskaj na główke może sie przybrudziła troche i zamontuj z powrotem i odpal auto.
 
 
 
mc 
Forumowicz


Auto: Galant E88A 2.5 V6 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 208
Skąd: Lubin
Wysłany: 30-03-2011, 12:09   

Cytat:
tym młotkiem to palnij kolege mechanika w łeb

Tylko znajdź jakiś duży, najlepiej, kowalski młot :D

Co do silniczka to używka kosztuje jakieś 150-200 zl (trudno dostać), nowy nie ori jakieś 500-700zl(też trudno dostać) a ori jakieś 1500zl. Czyli taka pierdółka a kosztuje sporo.
Ale wyczyść go porządnie bo może się tylko zawiesił.
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1722
Skąd: Kraków
Wysłany: 31-03-2011, 21:18   

Wymontowałem wreszcie ten silniczek - troszkę się namęczyłem bo nie mogłem klucza znaleźć odpowiedniego do odkręcenia śrubek.

Wyjąłem go - prysnąłem WD40 a potem jeszcze sprężonym powietrzem - wytarłem i włożyłem z powrotem.

Obroty się ustabilizowały - teraz jest idealnie 850-1000 rpm.

Zastanawia mnie jeszcze jedno - dzień po zauważeniu podwyższonych obrotów zaświeciło mi się "Check Engine" i świeci bez przerwy - nawet po przeczyszczeniu silniczka krokowego. Wprawdzie po tej naprawie przejechałem dopiero 15km więc może zgaśnie... Zaznaczam, że jeżdzę od samego początku na benzynie - muszę też sprawdzić ile pali ta bestia ale czuję, że będzie dużo. Czy podwyższone spalanie może też być wynikiem awarii silniczka krokowego - akurat wtedy jak się zbuntował to musiałem więcej pojeździć i ze zbiornika ubyło okrutnie - zrobiłem 250 km zaledwie i z pełnego zbiornika wskaźnik pokazuje 1/4... Wiem, że trasy krótkie i wgniatam gaz sporo ale wiem też, że czasami takie rzeczy są wynikiem nie działania jakiejś drobnostki.

Jakie macie doświadczenia z tymi awariami krokowca ?
_________________
Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi
 
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 31-03-2011, 21:21   

Wojciech Bogacz, czek powinien sie gasić nim odpalisz auto ..... ewent. jak odpalasz od razu to po jakiś 3-5sek. Skoro teraz Ci sie ustabilizowało wszystko to wypnij aku, poczekaj 3min i wepnij z powrotem, odpal Gala i zobaczysz czy pomogło. Jak nie to będziemy myśleć
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24307
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-04-2011, 07:28   

zrób reset - jak kolega wyżej pisze
30 sek. odłaczenia klemy minus wystarczy
tylko potem znów będą "dziwne" obroty przez jakiś czas
jak CE nie gaśnie, to sprawdź błędy - przez zwarcie pin 1 i 4 w złączy OBD - cała metoda jest dobrze opisana na forum
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1722
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-04-2011, 10:12   

No i odłączenie klemy akumulatora (plus akurat miałem bardziej pod ręką) a jakieś 2-3 minuty załatwiło sprawę. CE zgasło a obroty silnika o dziwo mam poprawne - czyli około 1000 rpm :)

Jak się przejadę jeszcze gdzieś to zobaczymy czy CE się zaświeci czy nie.
_________________
Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.