ASX-problem |
Autor |
Wiadomość |
leon
Nowy Forumowicz
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Mar 2011 Posty: 8 Skąd: żyrardów
|
Wysłany: 24-03-2011, 09:54 ASX-problem
|
|
|
Witam jestem posiadaczem ASXa od listopada dotychczas przejechałem niewiele około 2 tysięcy kilometrów mam kilka małych problemów przy zmianie opon na letnie zaobserwowałem na tylnej lewej tarczy hamulcowej rdze jest jakby nierówna jakby klocek brał tylko w niektórych miejscach pomyślałem że za lekko hamuje pojeździłem ostrzej i mocno hamowałem ale wygląd tarczy tylko minimalnie się poprawił drugi problem to problemy z odpaleniem chociaż od jakiegoś czasu jest wszystko w porządku może samo przeszło ale zdarzyło mi się kilkadziesiąt razy kręcić go dwa trzy razy i ledwo odpalał jakby nie było benzyny i mam jeszcze pytanie czy jest możliwość wyłączenia na stałe systemu AS&G.
Spotkaliście się z czymś takim? |
|
|
|
 |
Cloud
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 INVITE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2011 Posty: 4 Skąd: Płock
|
Wysłany: 24-03-2011, 11:27 Re: ASX-problem
|
|
|
leon napisał/a: | Witam jestem posiadaczem ASXa od listopada dotychczas przejechałem niewiele około 2 tysięcy kilometrów mam kilka małych problemów przy zmianie opon na letnie zaobserwowałem na tylnej lewej tarczy hamulcowej rdze jest jakby nierówna jakby klocek brał tylko w niektórych miejscach pomyślałem że za lekko hamuje pojeździłem ostrzej i mocno hamowałem ale wygląd tarczy tylko minimalnie się poprawił drugi problem to problemy z odpaleniem chociaż od jakiegoś czasu jest wszystko w porządku może samo przeszło ale zdarzyło mi się kilkadziesiąt razy kręcić go dwa trzy razy i ledwo odpalał jakby nie było benzyny i mam jeszcze pytanie czy jest możliwość wyłączenia na stałe systemu AS&G.
Spotkaliście się z czymś takim? |
Witam
Jeśli chodzi o problem z odpaleniem to mi kręci dłużej lub odpali za drugim razem zawsze po umyciu auta. Systemu AS&G raczej nie da się wyłączyć na stałe, chyba że w ASO mają możliwość zmiany softu, tak aby zdeaktywować AS&G - trzeba by było podpytać. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 24-03-2011, 16:10
|
|
|
Przyhamuje parę razy z większej prędkości (tylko nie od razu kilka razy, tylko zrób przerwę na wychłodzenie tarczy i jak jest sucho, a nie wilgotno). Tył mało hamuje jak masz nie załadowane auto więc po kilku razach powinna się oczyścić tarcza. Jak nie wibruje pedał lub kierownica, tarcza lub klocek nie ściera się tylko z jednej strony to nie ma się czym przejmować. |
|
|
|
 |
Ajsi [Usunięty]
|
Wysłany: 24-03-2011, 19:50
|
|
|
Możesz też przejechać na stację diagnostyczną i za kilka złoty sprawdzą Ci siłę hamowania poszczególnych kół. W razie problemów bierzesz wydruk i idziesz do ASO z papierkiem.
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
Wedrowiec
Forumowicz
Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 310 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-03-2011, 01:35
|
|
|
Mała uwaga: 2000 od listopada daje jakieś 400-500 Km miesięcznie. O ile to nie trasy po 2-3 km codzienie to nie ma w tym nic dziwnego. Przy pogodzie jaka panowała przez ostatnie kilka miesięcy (zmienna, wilgoć) i takim przebiegu, auto przy sporo większych przebiegach zostawione na więcej niż 24h może "szorować" hamulcami więc również mieć takie ślady na hamulcach. |
|
|
|
 |
tonyhc
Mitsumaniak
Auto: ASX 1.8 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 58 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 01-04-2011, 03:55
|
|
|
słuchajcie, u mnie rdzewieją mi śruby w oryginalnych felgach, przy zmianie opon przyglądałem się trochę pracy zmieniających, okazało się ze piasta tez rdzewieje. Macie to samo? Co mam z tym zrobić? jak się ma do tego gwarancja. Co to za samochód, 100tys zl i po kilku miesiącach okazuje się, ze taka chała ? |
_________________  |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 01-04-2011, 06:41
|
|
|
tonyhc, tak mamy to samo
W każdym samochodzie. Jak nie będziesz jeżdził dwa dni, a akurat spadnie deszcz to tarcze też Ci zardzewieją w tej "chale".
Ja rozumiem, że teraz juz nie trzeba się interesować mechaniką, bo jest assistance, doradca serwisowy itp, ale jakieś (przynajmniej minimalne) podstawy użytkowania pojazdu ,każdy kierowca jednak powinien mieć, a jeżeli nawet tego nie posiada to wystarczy chwilę sie zastanowić
Z myślą o takich kierowcach jak ty wymyślono kołpaki, które szczelnie zakrywają koło, a na halach napraw nie mogą przebywać osoby postronne, żeby nie podglądały, a potem głosiły dziwne teorie...
Nie będę ukrywał, że załamałeś mnie tym postem, a głównie roszczeniową postawą przy rzeczach tak oczywistych, że chyba nawet dziecko w podstawówce wie o procesach, które Ty właśnie odkrywasz.
Moje najszczersze gratulację.
Czeka Cię jeszcze mnóstwo odkryć |
|
|
|
 |
tonyhc
Mitsumaniak
Auto: ASX 1.8 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 58 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 01-04-2011, 07:17
|
|
|
mkm dziekuje Ci za cenne rady. Pewnie jesteś tak mądry, że nie skończyłeś nawet podstawówki, bo nie umiesz czytać. Nie pisałem o tarczach. Jak nie umiesz czytać to może pismo obrazkowe: http://t3.gstatic.com/ima...JAAPfHFe-Bz&t=1
- to mi rdzewieje, nie tarcza hamulcowa (ta jest okej). Ja rozumiem, ze taraz kazdy moze miec dostep do internetu i pisac co chce, ale jakies (przynajmniej podstawy) kultury moglbys zachowac. Kto pyta, nie bladzi. Nie będę ukrywał, że załamałes mnie tym postem. Pozostałej treści nie będę komentował.
czy ktoś mi powie, jak człowiek, jak to jest z ta rdza? |
_________________  |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-04-2011, 07:29
|
|
|
mkm ma rację - w każdym samochodzie miałem, mam i pewnie będę miał zardzewiałe |
_________________ 1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...) 
 |
|
|
|
 |
tonyhc
Mitsumaniak
Auto: ASX 1.8 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 58 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 01-04-2011, 07:30
|
|
|
nie chodzi o sam fakt, że rdzewieje, ale czy rdza łapie auta tak szybko. Po kilku miesiącach wygląda jak staroć, co jest smutne |
_________________  |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-04-2011, 07:49
|
|
|
A czy ten samochód jest Twoim pierwszym nowym? Jeśli nie to czy widzisz szybszą degradację ASX niż poprzednich?
Są elementy, których zabezpieczenie antykorozyjne jest zbędne, a pojawiająca się rdza na tych elementach nie wpływa na ich funkcjonalność i żywotność. |
_________________ 1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...) 
 |
|
|
|
 |
tonyhc
Mitsumaniak
Auto: ASX 1.8 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 58 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 01-04-2011, 07:58
|
|
|
to jest ogolnie moje pierwsze auto:) wiec wole pewne sprawy wyjasnic na forum, zeby nie robic z siebie idioty w salonie hehe dlatego interesowalo mnie czy ASX "tak ma", czy jest tak jak napisales-teraz wiem. |
_________________  |
|
|
|
 |
viader
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 770 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 01-04-2011, 08:19
|
|
|
Jak zapewne widzisz piasta jest wytoczona ze stali i jak widzisz nie jest w żaden sposób zabezpieczona antykorozyjnie. Nic więc dziwnego w jej natychmiastowym rdzewieniu. Spójrz na przytaczane wyżej tarcze po jednym deszczowym dniu. Jeszcze nie spotkałem się z autem, w którym nie byłoby tego samego problemu o ile można to nazwać problemem. Taki masywny element musialby korodować kilkadziesiąt lat, aby stracił swoją wytrzymałość. |
|
|
|
 |
jan1994
Mitsumaniak 02505/KMM
Auto: ASX 1,6 Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 339 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 01-04-2011, 08:34
|
|
|
tonyhc napisał/a: | słuchajcie, u mnie rdzewieją mi śruby w oryginalnych felgach, przy zmianie opon przyglądałem się trochę pracy zmieniających, okazało się ze piasta tez rdzewieje. Macie to samo? Co mam z tym zrobić? jak się ma do tego gwarancja. Co to za samochód, 100tys zl i po kilku miesiącach okazuje się, ze taka chała ? |
Piasty, tarcze i bębny muszą rdzewieć - pracują w bardzo skrajnych warunkach (temperaturach) i niczym ich nie da się zabezpieczyć przed rdzewieniem. Odnośnie śrub tych trzymających felgę - jeśli rdzewieją powinieneś reklamować. |
|
|
|
 |
tonyhc
Mitsumaniak
Auto: ASX 1.8 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 58 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 01-04-2011, 09:37
|
|
|
dziekuje wsyzstkim za wyjaśnienie. Jan1994 czy jestes pewny co do śrub? |
_________________  |
|
|
|
 |
|