Zamknięty przez: Owczar 02-04-2011, 22:40 |
Galant 2.5 v6 M/T vs A/T - dynamika jazdy |
Autor |
Wiadomość |
KamilR10
Mitsumaniak

Auto: Galant Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 791 Skąd: Okolice Międzyrzecza
|
Wysłany: 02-04-2011, 14:14
|
|
|
Rafal_Szczecin napisał/a: | ja za hamownie placilem cos kolo 70 zeta. |
To nie dużo, pewnie najbliższą hamownię będę miał gdzieś w Poznaniu, myślę że w Gorzowie albo Zielonej Górze nie ma...
Rafal_Szczecin napisał/a: |
moje starcie z tip tronic'em wygladalo, tak, ze tip dostal jakies 2 dlugosci, moze troche wiecej. |
na wynik pewnie przekłada się wiele czynników, masa, opony, stan silnika itp. jak widać Galant Galantowi nie równy |
_________________ Mitsubishi Galant GLS 2.0 97r - Sprzedany
Mitsubishi Galant Avance 2.5 V6 03r - Jest
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=60097
 |
|
|
|
 |
mar111cin
Forumowicz
Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 982 Skąd: FSW
|
Wysłany: 02-04-2011, 15:40
|
|
|
Kamil miał pasażera, za to u mnie był pełny bak paliwa, plus ok 30l gazu w butli lpg tak że masy się tym na pewno zrównały, bo Kamil widziałem że na rezerwie jechał.
Druga sprawa że ja od kiedy mam galanta, to nigdy się nie ścigałem i powiem wprost że pewnie mogłem mieć lepszy start jakbym tą technike dopracował.
Mimo wszystko jednak automat zawsze będzie trochę gorzej wychodził od manuala.
Z mojego auta jak to wyglądało to powiem tak, że widziałem jak Kamil zmieniał z jedynki na dwójkę, bo wtedy mój jeszcze ciągnął. U mnie nie było pewnie takiej straty czasowej przy zmianie z jedynki na dwójkę, ale jak już weszła dwójka to wtedy było widać różnice odejścia manuala.
a dodam jeszcze że na filmiku tego tak nie widać, ale z mojej perspektywy wydawało mi się, że zostaję dużo bardziej w tyle |
_________________ Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość |
|
|
|
 |
marcinzam
Mitsumaniak
Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 1192 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 02-04-2011, 20:01
|
|
|
KamilR10 napisał/a: | pompec napisał/a: | Musisz go shamować... może ma ze 180 kucyków... czas by na to wskazywał... 1,2 sek. (a tak na prawdę więcej po to 160KM seryjnie) lepiej od katalogu do bardzo dużo... | Kiedyś się wybiorę, tylko słyszałem że lepiej jechać w kilka aut wtedy będzie taniej czy coś, ogólnie nie orientuje się jaki jest koszt hamowania auta?, kiedyś w internecie też znalazłem informacje o mocy Galantów, było podane coś takiego od 160 PS do 175, poszukam, może znajdę |
jeszcze się okaże że Rafal_Szczecin, nie ma najmocniejszego EA5A |
|
|
|
 |
wookash83
Mitsumaniak
Auto: MOC :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 826 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 02-04-2011, 20:59
|
|
|
,moje starcie z tip tronic'em wygladalo, tak, ze tip dostal jakies 2 dlugosci, moze troche wiecej,
Rafal tylko z Toba jechałem w trybie automatu, natomiast z Dominikiem juz przy recznej zmianie biegow wiec stad te rozbieznosci..ogolnie ja zawsze mowilem ze tylko manual ale teraz jestem bardzo zadowolony a tez sie obawialem o osiagi jak widac na filmiku nie jest zle |
_________________ http://forum.mitsumaniaki...5ed3c5d40658efa
 |
|
|
|
 |
maxx
Nowy Forumowicz
Auto: Primera P11 GT SR20DEH
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2011 Posty: 4 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 02-04-2011, 21:04
|
|
|
Witam . Mam zamiar kupic Galanta V6 i mam właśnie dylemat jakiego brać. Automatami jeździłem ponad 7 lat więc wiem co i jak. Chodzi mi o konkretna odpowiedź. Wiadomo że manual że startu bedzie lepszy ze wzgledu na start z wyższych obrotów. Ale chodzi mi o inna sytuację. Nie za każdym razem ruszamy z miejsca z piskiem opon. Jak wygląda sprawa jezli ruszamy z miejsca normalnie np do 20 km/h rozno a/t i m/t i w jednej chwili dajemy w pedal obydwoma autami. Chodzi mi o różnice nie startu z miejsca na ktorym wiadomo ze a/t straci a na konkretnej roznicy wynikającej z przełożeń. jest to dla mnie ważne gdyż ja lubie ostrzejsza jazde ale nie musze ruszac z piskiem i normalnie brał bym m/t ale feler jest taki ze ma nim jezdzic żona a jak bedzie a/t to obiecała znacznie sie dolożyć do auta i nie moge tego nie wziąśc pod uwagę
oczywiście chodzi mi tylko ze skrzynia tip tronic oraz jak to jest z ta jazda na pełnym gazie i na wysokich obrotach bez popuszczania gazu a jednoczesnie zmiana biegu ?? czy jest to dopuszczalna forma zmian biegu czy to jakas kombinacja juz ?
i czy gdzies sa dane fabryczne 0-100 2.5v6 z tip tronic a nie zwyklym automacie ? |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 02-04-2011, 21:34
|
|
|
marcinzam napisał/a: |
jeszcze się okaże że Rafal_Szczecin, nie ma najmocniejszego EA5A |
nikt nie powiedzial ,ze nie .
w tej chwili ze zmierzonych gali, moj jest najmocniejszym seryjnym autem, podkreslam seryjnym, poniewaz jest jeden zmierzony gal ( nie na forum ) , ktory ma 178KM lecz tam regulowany byl AFR ,natomiast u mnie nic nie bylo grzebane, jezeli sie okaze, ze ktos ma mocniejszego galanta, to nic ,tylko gratulowac, wiec czekamy na wynik z hamowni |
|
|
|
 |
KamilR10
Mitsumaniak

Auto: Galant Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 791 Skąd: Okolice Międzyrzecza
|
Wysłany: 02-04-2011, 21:54
|
|
|
Rafal_Szczecin napisał/a: | marcinzam napisał/a: |
jeszcze się okaże że Rafal_Szczecin, nie ma najmocniejszego EA5A |
nikt nie powiedzial ,ze nie .
w tej chwili ze zmierzonych gali, moj jest najmocniejszym seryjnym autem, podkreslam seryjnym, poniewaz jest jeden zmierzony gal ( nie na forum ) , ktory ma 178KM lecz tam regulowany byl AFR ,natomiast u mnie nic nie bylo grzebane, jezeli sie okaze, ze ktos ma mocniejszego galanta, to nic ,tylko gratulowac, wiec czekamy na wynik z hamowni |
Myślę że jeszcze za wcześnie na takie stwierdzenia Jak wybiorę się na hamownie będzie można powiedzieć coś więcej na ten temat Ale trudno będzie uzyskać podobny wynik, tym bardziej z silnika który już seryjnie ma 3 KM mniej |
_________________ Mitsubishi Galant GLS 2.0 97r - Sprzedany
Mitsubishi Galant Avance 2.5 V6 03r - Jest
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=60097
 |
|
|
|
 |
pompec
Mitsumaniak misiu-maniak

Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 698 Skąd: Warszawa [WF]
|
Wysłany: 02-04-2011, 21:57
|
|
|
ale 7s do setki nie bierze się z niczego... |
_________________ Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 |
|
|
|
 |
KamilR10
Mitsumaniak

Auto: Galant Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 791 Skąd: Okolice Międzyrzecza
|
Wysłany: 02-04-2011, 22:06
|
|
|
No fakt, coś w tym jest, szybko leci ta wskazówka do setki:) Mało jest takich filmów na YouTube, więc trudno się odnieść do innych Galantów |
_________________ Mitsubishi Galant GLS 2.0 97r - Sprzedany
Mitsubishi Galant Avance 2.5 V6 03r - Jest
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=60097
 |
|
|
|
 |
pompec
Mitsumaniak misiu-maniak

Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 698 Skąd: Warszawa [WF]
|
Wysłany: 02-04-2011, 22:14
|
|
|
a porównanie z osiągami Rafała by nic nie dało? w sensie oszacowania mocy... |
_________________ Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 |
|
|
|
 |
KamilR10
Mitsumaniak

Auto: Galant Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 791 Skąd: Okolice Międzyrzecza
|
Wysłany: 02-04-2011, 22:26
|
|
|
To byłoby ciekawe, ale z tego co pamiętam Rafał nie mierzył swojego czasu |
_________________ Mitsubishi Galant GLS 2.0 97r - Sprzedany
Mitsubishi Galant Avance 2.5 V6 03r - Jest
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=60097
 |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 02-04-2011, 22:27
|
|
|
najpierw to ja musze zrobic filmik
a teraz na 17'stkach auto wolniejsze w porownaniu do 15'stek
bo te 7s to na stalowkach si ? |
|
|
|
 |
KamilR10
Mitsumaniak

Auto: Galant Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 791 Skąd: Okolice Międzyrzecza
|
Wysłany: 02-04-2011, 22:37
|
|
|
Rafal_Szczecin napisał/a: |
a teraz na 17'stkach auto wolniejsze w porownaniu do 15'stek |
po założeniu felg też sprawdzałem, wyszło podobnie, różnice praktycznie nie zauważalne, maks jakieś 0,4 s rożnicy
Rafal_Szczecin napisał/a: | bo te 7s to na stalowkach si ? |
tak to było na stalówkach |
_________________ Mitsubishi Galant GLS 2.0 97r - Sprzedany
Mitsubishi Galant Avance 2.5 V6 03r - Jest
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=60097
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 02-04-2011, 22:40
|
|
|
pompec napisał/a: | a porównanie z osiągami Rafała by nic nie dało? w sensie oszacowania mocy... |
Ja dzisiaj nie miałem co robić i oszacowałem z fusów, że Galant Kamila na 185KM.
Panowie, czytam, czytam i myślę, że wystarczy, bo za chwilę wyjmiecie miarki i zaczniecie mierzyć co innego. Dyskusja nt dynamiki manuala i automatu już dawno się skończyła, a teraz zaczęły się dywagacje.
Co tu w ogóle porównywać? Co to za pomiary? Żeby porównywać dwa wyniki, pomiar trzeba zrobić w identycznych warunkach. Powtórzyć kilka razy. Taka próba była i wyszło, że manual jest szybszy, ma większą sprawność więc nie ma się co dziwić. Sztuka Kamila jest rzeczywiście bardzo zadbanym autem, zresztą egzemplarz Marcina też, więc uważam temat za wyczerpany.
Wykres z hamowni jest obarczony dużym błędem i ma sens w przypadku sprawdzenia przed i po modyfikacjach, ew jeśli 2 auta są hamowane jeden za drugim w tej samej hamowni. Co za różnica czy Kamila galant ma więcej czy mniej koni od Rafala? On zasuwa i to jest najważniejsze.
Temat uważam za wyczerpany. |
|
|
|
 |
|