Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Owczar
02-04-2011, 22:40
Galant 2.5 v6 M/T vs A/T - dynamika jazdy
Autor Wiadomość
KamilR10 
Mitsumaniak


Auto: Galant Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 791
Skąd: Okolice Międzyrzecza
Wysłany: 02-04-2011, 14:14   

Rafal_Szczecin napisał/a:
ja za hamownie placilem cos kolo 70 zeta.

To nie dużo, pewnie najbliższą hamownię będę miał gdzieś w Poznaniu, myślę że w Gorzowie albo Zielonej Górze nie ma...

Rafal_Szczecin napisał/a:

moje starcie z tip tronic'em wygladalo, tak, ze tip dostal jakies 2 dlugosci, moze troche wiecej.

na wynik pewnie przekłada się wiele czynników, masa, opony, stan silnika itp. jak widać Galant Galantowi nie równy :P
_________________
Mitsubishi Galant GLS 2.0 97r - Sprzedany
Mitsubishi Galant Avance 2.5 V6 03r - Jest
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=60097
 
 
 
mar111cin 
Forumowicz

Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 982
Skąd: FSW
Wysłany: 02-04-2011, 15:40   

Kamil miał pasażera, za to u mnie był pełny bak paliwa, plus ok 30l gazu w butli lpg ;) tak że masy się tym na pewno zrównały, bo Kamil widziałem że na rezerwie jechał.
Druga sprawa że ja od kiedy mam galanta, to nigdy się nie ścigałem i powiem wprost że pewnie mogłem mieć lepszy start jakbym tą technike dopracował.
Mimo wszystko jednak automat zawsze będzie trochę gorzej wychodził od manuala.
Z mojego auta jak to wyglądało to powiem tak, że widziałem jak Kamil zmieniał z jedynki na dwójkę, bo wtedy mój jeszcze ciągnął. U mnie nie było pewnie takiej straty czasowej przy zmianie z jedynki na dwójkę, ale jak już weszła dwójka to wtedy było widać różnice odejścia manuala.


a dodam jeszcze że na filmiku tego tak nie widać, ale z mojej perspektywy wydawało mi się, że zostaję dużo bardziej w tyle ;)
_________________
Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość :)
 
 
 
marcinzam 
Mitsumaniak

Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1192
Skąd: Dublin
Wysłany: 02-04-2011, 20:01   

KamilR10 napisał/a:
pompec napisał/a:
Musisz go shamować... może ma ze 180 kucyków... czas by na to wskazywał... 1,2 sek. (a tak na prawdę więcej po to 160KM seryjnie) lepiej od katalogu do bardzo dużo...
Kiedyś się wybiorę, tylko słyszałem że lepiej jechać w kilka aut wtedy będzie taniej czy coś, ogólnie nie orientuje się jaki jest koszt hamowania auta?, kiedyś w internecie też znalazłem informacje o mocy Galantów, było podane coś takiego od 160 PS do 175, poszukam, może znajdę


jeszcze się okaże że Rafal_Szczecin, nie ma najmocniejszego EA5A :)
 
 
wookash83 
Mitsumaniak

Auto: MOC :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 826
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 02-04-2011, 20:59   

,moje starcie z tip tronic'em wygladalo, tak, ze tip dostal jakies 2 dlugosci, moze troche wiecej,

Rafal tylko z Toba jechałem w trybie automatu, natomiast z Dominikiem juz przy recznej zmianie biegow wiec stad te rozbieznosci..ogolnie ja zawsze mowilem ze tylko manual ale teraz :D jestem bardzo zadowolony a tez sie obawialem o osiagi jak widac na filmiku nie jest zle ;)
_________________
http://forum.mitsumaniaki...5ed3c5d40658efa
 
 
 
maxx 
Nowy Forumowicz

Auto: Primera P11 GT SR20DEH
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 4
Skąd: Siedlce
Wysłany: 02-04-2011, 21:04   

Witam . Mam zamiar kupic Galanta V6 i mam właśnie dylemat jakiego brać. Automatami jeździłem ponad 7 lat więc wiem co i jak. Chodzi mi o konkretna odpowiedź. Wiadomo że manual że startu bedzie lepszy ze wzgledu na start z wyższych obrotów. Ale chodzi mi o inna sytuację. Nie za każdym razem ruszamy z miejsca z piskiem opon. Jak wygląda sprawa jezli ruszamy z miejsca normalnie np do 20 km/h rozno a/t i m/t i w jednej chwili dajemy w pedal obydwoma autami. Chodzi mi o różnice nie startu z miejsca na ktorym wiadomo ze a/t straci a na konkretnej roznicy wynikającej z przełożeń. jest to dla mnie ważne gdyż ja lubie ostrzejsza jazde ale nie musze ruszac z piskiem i normalnie brał bym m/t ale feler jest taki ze ma nim jezdzic żona a jak bedzie a/t to obiecała znacznie sie dolożyć do auta i nie moge tego nie wziąśc pod uwagę :mrgreen:
oczywiście chodzi mi tylko ze skrzynia tip tronic oraz jak to jest z ta jazda na pełnym gazie i na wysokich obrotach bez popuszczania gazu a jednoczesnie zmiana biegu ?? czy jest to dopuszczalna forma zmian biegu czy to jakas kombinacja juz ?

i czy gdzies sa dane fabryczne 0-100 2.5v6 z tip tronic a nie zwyklym automacie ?
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 02-04-2011, 21:34   

marcinzam napisał/a:

jeszcze się okaże że Rafal_Szczecin, nie ma najmocniejszego EA5A :)

nikt nie powiedzial ,ze nie .
w tej chwili ze zmierzonych gali, moj jest najmocniejszym seryjnym autem, podkreslam seryjnym, poniewaz jest jeden zmierzony gal ( nie na forum ) , ktory ma 178KM lecz tam regulowany byl AFR ,natomiast u mnie nic nie bylo grzebane, jezeli sie okaze, ze ktos ma mocniejszego galanta, to nic ,tylko gratulowac, wiec czekamy na wynik z hamowni :)
 
 
KamilR10 
Mitsumaniak


Auto: Galant Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 791
Skąd: Okolice Międzyrzecza
Wysłany: 02-04-2011, 21:54   

Rafal_Szczecin napisał/a:
marcinzam napisał/a:

jeszcze się okaże że Rafal_Szczecin, nie ma najmocniejszego EA5A :)

nikt nie powiedzial ,ze nie .
w tej chwili ze zmierzonych gali, moj jest najmocniejszym seryjnym autem, podkreslam seryjnym, poniewaz jest jeden zmierzony gal ( nie na forum ) , ktory ma 178KM lecz tam regulowany byl AFR ,natomiast u mnie nic nie bylo grzebane, jezeli sie okaze, ze ktos ma mocniejszego galanta, to nic ,tylko gratulowac, wiec czekamy na wynik z hamowni :)


Myślę że jeszcze za wcześnie na takie stwierdzenia :P Jak wybiorę się na hamownie będzie można powiedzieć coś więcej na ten temat :wink: Ale trudno będzie uzyskać podobny wynik, tym bardziej z silnika który już seryjnie ma 3 KM mniej
_________________
Mitsubishi Galant GLS 2.0 97r - Sprzedany
Mitsubishi Galant Avance 2.5 V6 03r - Jest
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=60097
 
 
 
pompec 
Mitsumaniak
misiu-maniak


Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 698
Skąd: Warszawa [WF]
Wysłany: 02-04-2011, 21:57   

ale 7s do setki nie bierze się z niczego...
_________________
Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 
 
KamilR10 
Mitsumaniak


Auto: Galant Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 791
Skąd: Okolice Międzyrzecza
Wysłany: 02-04-2011, 22:06   

No fakt, coś w tym jest, szybko leci ta wskazówka do setki:) Mało jest takich filmów na YouTube, więc trudno się odnieść do innych Galantów
_________________
Mitsubishi Galant GLS 2.0 97r - Sprzedany
Mitsubishi Galant Avance 2.5 V6 03r - Jest
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=60097
 
 
 
pompec 
Mitsumaniak
misiu-maniak


Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 698
Skąd: Warszawa [WF]
Wysłany: 02-04-2011, 22:14   

a porównanie z osiągami Rafała by nic nie dało? w sensie oszacowania mocy...
_________________
Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 
 
KamilR10 
Mitsumaniak


Auto: Galant Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 791
Skąd: Okolice Międzyrzecza
Wysłany: 02-04-2011, 22:26   

To byłoby ciekawe, ale z tego co pamiętam Rafał nie mierzył swojego czasu :wink:
_________________
Mitsubishi Galant GLS 2.0 97r - Sprzedany
Mitsubishi Galant Avance 2.5 V6 03r - Jest
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=60097
 
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 02-04-2011, 22:27   

najpierw to ja musze zrobic filmik :)
a teraz na 17'stkach auto wolniejsze w porownaniu do 15'stek ;)


bo te 7s to na stalowkach si ? :)
 
 
KamilR10 
Mitsumaniak


Auto: Galant Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 791
Skąd: Okolice Międzyrzecza
Wysłany: 02-04-2011, 22:37   

Rafal_Szczecin napisał/a:

a teraz na 17'stkach auto wolniejsze w porownaniu do 15'stek ;)

po założeniu felg też sprawdzałem, wyszło podobnie, różnice praktycznie nie zauważalne, maks jakieś 0,4 s rożnicy

Rafal_Szczecin napisał/a:
bo te 7s to na stalowkach si ? :)

tak to było na stalówkach :wink:
_________________
Mitsubishi Galant GLS 2.0 97r - Sprzedany
Mitsubishi Galant Avance 2.5 V6 03r - Jest
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=60097
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 02-04-2011, 22:40   

pompec napisał/a:
a porównanie z osiągami Rafała by nic nie dało? w sensie oszacowania mocy...


Ja dzisiaj nie miałem co robić i oszacowałem z fusów, że Galant Kamila na 185KM.

Panowie, czytam, czytam i myślę, że wystarczy, bo za chwilę wyjmiecie miarki i zaczniecie mierzyć co innego. Dyskusja nt dynamiki manuala i automatu już dawno się skończyła, a teraz zaczęły się dywagacje.

Co tu w ogóle porównywać? Co to za pomiary? Żeby porównywać dwa wyniki, pomiar trzeba zrobić w identycznych warunkach. Powtórzyć kilka razy. Taka próba była i wyszło, że manual jest szybszy, ma większą sprawność więc nie ma się co dziwić. Sztuka Kamila jest rzeczywiście bardzo zadbanym autem, zresztą egzemplarz Marcina też, więc uważam temat za wyczerpany.

Wykres z hamowni jest obarczony dużym błędem i ma sens w przypadku sprawdzenia przed i po modyfikacjach, ew jeśli 2 auta są hamowane jeden za drugim w tej samej hamowni. Co za różnica czy Kamila galant ma więcej czy mniej koni od Rafala? On zasuwa i to jest najważniejsze.


Temat uważam za wyczerpany.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.