Opozniony rozruch auta (pompa paliwowa) |
Autor |
Wiadomość |
mixfm
Nowy Forumowicz
Auto: EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2009 Posty: 2 Skąd: zabłudów
|
Wysłany: 03-03-2011, 08:32 Opozniony rozruch auta (pompa paliwowa)
|
|
|
Witam wszystkich ....moze ktos miał taki przypadek ...auto (benzyna) odpala nie na dotyk lecz po około 2 sekundach chełtania...wymieniłem filtr paliwa ....nic to nie zmieniło...co moze byc tego przyczyna , czy pompa paliwowa zaczyna pompowac razem z rozrusznikiem czy po przekreceniu stacyjki...jesli po przekreceniu stacyjki to co moze byc przyczyną ze pompuje dopiero przy starcie rozrusznika ...dodam ,ze sytuacje ta mam od początku (2lata)...przekłada sie to mi niestety na zywotnosc aku....no i rzecz jasna na utrudniony rozruch w duze mrozy....licze na podpowiedzi |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 02-04-2011, 23:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 03-03-2011, 17:29
|
|
|
Z tego co się orientuje to pompa paliwa pompuje po przekręceniu kluczyka a przestaje jakieś 10-20 sekund po wyłączeniu zapłonu ( to tyknięcie po zgaszeniu to przekaźnik od pompy) |
|
|
|
 |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 03-03-2011, 17:51
|
|
|
a tak przy okazji tematu, czy jest jakiś zaworek zwrotny na przewodach paliwowych bo u mnie silnik ciepły zapala na rys, a zimny trzeba trochę dłużej pokręcić ok 2-sek. W Mondeo 1.6 akurat było odwrotnie-zimny zapalał szybciej niż ciepły - nie spotkałem jeszcze auta które by tak szybko zapalało przy zimnym silniku, wystarczło dotknąć stacyjkę (ułamek sekundy). |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 03-03-2011, 18:55
|
|
|
U mnie na zimnym(na ssaniu) pali na dotyk |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
Pieraś
Mitsumaniak

Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lip 2010 Posty: 1203 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 04-03-2011, 10:40
|
|
|
u mnie na cieplym odpala znacznie szybciej i uznaje to za normalne - kto wie, moze masz MIXFM swiece o niewlasciwie dobranej cieplocie co moze meic wplywa na iskre |
_________________ Szybki Lopez. |
|
|
|
 |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 04-03-2011, 11:00
|
|
|
Pieraś napisał/a: | kto wie, moze masz MIXFM swiece o niewlasciwie dobranej cieplocie co moze meic wplywa na iskre |
świece mam nowe Denso IK20 więc odpada. |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 01-04-2011, 19:21
|
|
|
No i mnie dopadła chyba wymiana pompy paliwa.
Mianowicie czy na zimnym czy ciepłym silniku czy na benzynie czy lpg muszę zachechłać od kilku do czasem kilkunastu sekund.
Czy na lpg na ciepłym silniku odpala się bezpośrednio z gazu czy jednak z benzyny na ułamek sekundy a potem ECU przerzuca na gaz?
Pytam ponieważ ten problem jest i na benzynie i na gazie (wcześniej myślałem że po zmianie reduktora muszę podjechać na zmiane mapy wtrysku gazu, natomiast reduktor zmieniony 25.01 a to się dzieje od dość niedawna)
Czy jeśli pompa jest uszkodzona to w momencie przełączenia na lpg paliwo cofa się do zbiornika i dlatego przy następnym odpaleniu muszę zachechłać żeby zassało paliwo?
[ Dodano: 01-04-2011, 19:21 ]
Trudna jest wymiana takiej pompy?
[ Dodano: 01-04-2011, 19:22 ]
Czy od anglika lub ew.2,5litra będzie pasować?
Lub od innego modelu? |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 02-04-2011, 17:38
|
|
|
m6riano, chyba sobie nieco zabardzo wyimaginowałeś problem, jezeli auto odpala i pracuje względnie, to pompa jest sprawna, winy musisz szukać w pozostałych elementach układu zapłonowego, może jakas nieszczelnośc, może czujnik ciśnienia na listwie paliwowej, może świece, może kable, jednym słowem jak chcesz sie upewnic czy to pompa, to w manualu 13.pdf jest opisana procedura check fuel pump, pressure etc. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 02-04-2011, 23:04
|
|
|
m6riano, Ty nie czytaj tego forum, bo pół gala niedługo wymienisz |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 03-04-2011, 16:46
|
|
|
świece niedawno wymienione...może rzeczywiście przewody..?wymieniałem w zeszłym roku jakoś...thx robert |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-04-2011, 08:35
|
|
|
m6riano napisał/a: | może rzeczywiście przewody..?wymieniałem w zeszłym roku jakoś... | Na jakiej firmy? |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 04-04-2011, 17:53
|
|
|
Seiwa |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 05-04-2011, 13:28
|
|
|
m6riano napisał/a: | Czy na lpg na ciepłym silniku odpala się bezpośrednio z gazu czy jednak z benzyny na ułamek sekundy a potem ECU przerzuca na gaz? |
W sekwencyjnej instalacji odpalasz z Pb i przełącza po spełnieniu założonych parametrów (zależy co masz wpisane w ustawieniach ). |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 07-04-2011, 19:20
|
|
|
Przewody wymienione...dalej trzeba chechłać żeby odpalić..tak samo na Pb jak i LPG |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 08-04-2011, 09:09
|
|
|
m6riano, Może pojedz do warsztatu niech zmierzą ci ciśnienie sprężania na wszystkich cylindrach. Jeśli jest odpowiednia ilość paliwa , dobra iskra i ciśnienie w cylindrze to nie ma bata żeby nie chciał palić od razu. Sprawdź jeszcze czujnik temperatury. |
_________________ Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 |
|
|
|
 |
|