Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Opozniony rozruch auta (pompa paliwowa)
Autor Wiadomość
mixfm 
Nowy Forumowicz

Auto: EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 2
Skąd: zabłudów
Wysłany: 03-03-2011, 08:32   Opozniony rozruch auta (pompa paliwowa)

Witam wszystkich ....moze ktos miał taki przypadek ...auto (benzyna) odpala nie na dotyk lecz po około 2 sekundach chełtania...wymieniłem filtr paliwa ....nic to nie zmieniło...co moze byc tego przyczyna , czy pompa paliwowa zaczyna pompowac razem z rozrusznikiem czy po przekreceniu stacyjki...jesli po przekreceniu stacyjki to co moze byc przyczyną ze pompuje dopiero przy starcie rozrusznika ...dodam ,ze sytuacje ta mam od początku (2lata)...przekłada sie to mi niestety na zywotnosc aku....no i rzecz jasna na utrudniony rozruch w duze mrozy....licze na podpowiedzi
Ostatnio zmieniony przez Owczar 02-04-2011, 23:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 03-03-2011, 17:29   

Z tego co się orientuje to pompa paliwa pompuje po przekręceniu kluczyka a przestaje jakieś 10-20 sekund po wyłączeniu zapłonu ( to tyknięcie po zgaszeniu to przekaźnik od pompy)
 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 03-03-2011, 17:51   

a tak przy okazji tematu, czy jest jakiś zaworek zwrotny na przewodach paliwowych bo u mnie silnik ciepły zapala na rys, a zimny trzeba trochę dłużej pokręcić ok 2-sek. W Mondeo 1.6 akurat było odwrotnie-zimny zapalał szybciej niż ciepły - nie spotkałem jeszcze auta które by tak szybko zapalało przy zimnym silniku, wystarczło dotknąć stacyjkę (ułamek sekundy).
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 03-03-2011, 18:55   

U mnie na zimnym(na ssaniu) pali na dotyk
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
Pieraś 
Mitsumaniak


Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 1203
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 04-03-2011, 10:40   

u mnie na cieplym odpala znacznie szybciej i uznaje to za normalne - kto wie, moze masz MIXFM swiece o niewlasciwie dobranej cieplocie co moze meic wplywa na iskre
_________________
Szybki Lopez.
 
 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 04-03-2011, 11:00   

Pieraś napisał/a:
kto wie, moze masz MIXFM swiece o niewlasciwie dobranej cieplocie co moze meic wplywa na iskre


świece mam nowe Denso IK20 więc odpada.
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 01-04-2011, 19:21   

No i mnie dopadła chyba wymiana pompy paliwa.
Mianowicie czy na zimnym czy ciepłym silniku czy na benzynie czy lpg muszę zachechłać od kilku do czasem kilkunastu sekund.
Czy na lpg na ciepłym silniku odpala się bezpośrednio z gazu czy jednak z benzyny na ułamek sekundy a potem ECU przerzuca na gaz?
Pytam ponieważ ten problem jest i na benzynie i na gazie (wcześniej myślałem że po zmianie reduktora muszę podjechać na zmiane mapy wtrysku gazu, natomiast reduktor zmieniony 25.01 a to się dzieje od dość niedawna)
Czy jeśli pompa jest uszkodzona to w momencie przełączenia na lpg paliwo cofa się do zbiornika i dlatego przy następnym odpaleniu muszę zachechłać żeby zassało paliwo?

[ Dodano: 01-04-2011, 19:21 ]
Trudna jest wymiana takiej pompy?

[ Dodano: 01-04-2011, 19:22 ]
Czy od anglika lub ew.2,5litra będzie pasować?
Lub od innego modelu?
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-04-2011, 17:38   

m6riano, chyba sobie nieco zabardzo wyimaginowałeś problem, jezeli auto odpala i pracuje względnie, to pompa jest sprawna, winy musisz szukać w pozostałych elementach układu zapłonowego, może jakas nieszczelnośc, może czujnik ciśnienia na listwie paliwowej, może świece, może kable, jednym słowem jak chcesz sie upewnic czy to pompa, to w manualu 13.pdf jest opisana procedura check fuel pump, pressure etc.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 02-04-2011, 23:04   

m6riano, Ty nie czytaj tego forum, bo pół gala niedługo wymienisz ;)
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 03-04-2011, 16:46   

świece niedawno wymienione...może rzeczywiście przewody..?wymieniałem w zeszłym roku jakoś...thx robert
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-04-2011, 08:35   

m6riano napisał/a:
może rzeczywiście przewody..?wymieniałem w zeszłym roku jakoś...
Na jakiej firmy?
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 04-04-2011, 17:53   

Seiwa
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 05-04-2011, 13:28   

m6riano napisał/a:
Czy na lpg na ciepłym silniku odpala się bezpośrednio z gazu czy jednak z benzyny na ułamek sekundy a potem ECU przerzuca na gaz?


W sekwencyjnej instalacji odpalasz z Pb i przełącza po spełnieniu założonych parametrów (zależy co masz wpisane w ustawieniach ).
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 07-04-2011, 19:20   

Przewody wymienione...dalej trzeba chechłać żeby odpalić..tak samo na Pb jak i LPG
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 08-04-2011, 09:09   

m6riano, Może pojedz do warsztatu niech zmierzą ci ciśnienie sprężania na wszystkich cylindrach. Jeśli jest odpowiednia ilość paliwa , dobra iskra i ciśnienie w cylindrze to nie ma bata żeby nie chciał palić od razu. Sprawdź jeszcze czujnik temperatury.
_________________
Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.