 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[3.2 DID] Wymiana oleju w automacie |
Autor |
Wiadomość |
Mario77
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2011 Posty: 10 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 03-04-2011, 23:01 [3.2 DID] Wymiana oleju w automacie
|
|
|
Witam.Szukałem na forum informacji na temat wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów, ale nic konkretnego nie znalazłem.Czy miałby ktoś ochotę opisać procedurę wymiany oleju dokładnie?Byłbym bardzo wdzięczny.A i jeszcze jedno czy robiąc taka wymianę potrzebuje jakiś uszczelek bądź silikonu?Pomijam celowo filtr i olej bo takowe już mam.Nie ukrywam że zależny mi na dokładnym opisie, żeby czegoś nie zachrzanić.Z góry dziękuje wszystkim którzy wniosą coś do tematu. |
_________________ Mario77
 |
|
|
|
 |
u157
Mitsumaniak

Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 344 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 03-04-2011, 23:31
|
|
|
Nie wiem czy instrukcja od Galanta będzie pomocna, ja robiłem to pierwszy raz i wszystko udało się wykonać. Skrzynia ma czysty olej a ja satysfakcję. Ukłony dla Bartka. |
_________________ E33 1991
EA5W 1997
 |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 04-04-2011, 08:52
|
|
|
cześć, w pajero jest trochę inaczej.Płyn zmieniają dwie osoby. Musisz mieć 10l płynu
1. demontujesz osłonę metalową pod chłodnicą.
2. odłączasz rurkę płynu skrzyni dochodzącą z lewej strony u dołu chłodnicy.
4. uruchamiasz silnik w tym czasie 2 druga osoba pod spodem łapie płyn do wiadra (będzie dosyć mocno leciało) najlepiej założyć przeźroczysty wąż na ten krócieć, aby widzeć stan oleju)
4 wyłączasz silnik kiedy płyn przestaje lecieć, zleci około 4 l
5 dolewasz przez wlew do skrzyni około 4l
6 powtarzasz czynności 4 do 5 . PO DRUGIM DOLANIU PŁYNU KONIECZNE OSOBA NA DOLE OBSERWUJE PŁYN, ABY WYŁĄCZYĆ SILNIK, KIEDY ZACZNIE LECIEĆ CZYSTY.
7 zakładasz wąż na swoje miejsce.
8. jeżeli chcesz wymienić filtr automatycznej skrzyni, to demontujesz osłonę skrzyni, spuszczasz świeży płyn do CZYSTEGO WIADRA, demontujesz belkę podtrzymującą skrzynię, demontujesz miskę olejową dokładnie oczyść stary silikon, odtłuść powierzchnie np. denaturatem, wymień filtr, nowa uszczelka z sylikonu, złóż w kolejności odwrotnej, zalej płyn do skrzyni. sprawdź stan płynu, ewentualnie uzupełnij do stanu.
powodzenia |
|
|
|
 |
voy
Forumowicz
Auto: Pajero III, 3,2 DiD 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 35 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 04-04-2011, 09:21
|
|
|
Właśnie zadzwoniłem do serwisu Mitsubishi w Lublinie, na ul. Nałęczowskiej żeby zapytać ile kosztuje wymiana oleju w automacie w PIII. Uprzejmy pan z serwisu na to : 200 zł. Myslę sobie, nie jest tak drogo, pan do tego, że jeszcze trzeba wymienić filtr w skrzyni za 370 zł. a oleju idzie 8 litrów i kosztuje 79 zł/litr. Pytam więc jak wymieniają olej, skoro potrzeba go tylko 8 l., a pan na to (zirytowany już lekko), że tak jak powinno się wymieniać, czyli na zimnym silniku odkręcają korek, zlewają olej i nalewają nowego!!! Podziękowałem grzecznie i się rozłączyłem.
I co wy na to? |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 04-04-2011, 11:53
|
|
|
voy napisał/a: | I co wy na to? |
Hm.. operacja skończy się spuszczeniem ok 4-5 litrów z miski i tego co zleci grawitacyjnie. Następnie zaczną dolewać olej , nie patrząc na miarkę bo przecież maja wlać 8 litrów,napełnią skrzynię "do pełna" aż zacznie przelewać się odpowietrznikiem, a następnie zostanie im jeszcze z litr , dwa zaoszczędzony na innego klienta.
A ten zapłaci i będzie miał mieszankę 60-40 nowego i starego oleju. Normalnie wchodzi 9.7 litra świeżego oleju do skrzyni, i na wymianę dynamiczną potrzeba 10-11 litrów oleju.
A filtr i olej kupisz u Zbyszka2m w prawidłowej ilości i trochę "innej" cenie. |
|
|
|
 |
voy
Forumowicz
Auto: Pajero III, 3,2 DiD 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 35 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 04-04-2011, 12:56
|
|
|
No właśnie, też o tym wiem, ciekawe tylko dlaczego autoryzowany dealer Mitsubishi o tym nie wie?????? |
|
|
|
 |
Mario77
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2011 Posty: 10 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 04-04-2011, 19:58
|
|
|
Tompol34 poleciało pomógł.Dzięki o to mi właśnie chodziło.Teraz będę mógł spokojnie zabrać się do wymiany oleju.Podziękowania również dla u157 za chęci. |
_________________ Mario77
 |
|
|
|
 |
u157
Mitsumaniak

Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 344 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 04-04-2011, 22:27
|
|
|
Jak się przymierzałem do wymiany oleju to też takie dziwne odpowiedzi miałem z warsztatów.
Filtr brałem od Hyundaia i w autoryzowanym serwisie nie chcieli gadać o dynamicznej wymianie oleju w skrzyni a za samo spuszczenie oleju, też sobie winszowali 200 pln. Zrobiłem we własnym zakresie i teraz wiem co mam. A teraz przy okazji tego tematu poznałem procedurę wymiany w Pajero, może się kiedyś przyda ?
Powodzenia przy wymianie. Dodam jeszcze, że przy wymianie koniecznie trzeba zachować wręcz chirurgiczną czystość, do automatu nie ma prawa nic się obcego dostać. |
_________________ E33 1991
EA5W 1997
 |
|
|
|
 |
jajacek
Forumowicz
Auto: L200 2006 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 33 Skąd: spod Wrocławia
|
Wysłany: 04-04-2011, 23:03 Re: Wymiana oleju w automacie
|
|
|
Mario77 napisał/a: | Witam.Szukałem na forum informacji na temat wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów, ale nic konkretnego nie znalazłem.Czy miałby ktoś ochotę opisać procedurę wymiany oleju dokładnie?Byłbym bardzo wdzięczny.A i jeszcze jedno czy robiąc taka wymianę potrzebuje jakiś uszczelek bądź silikonu?Pomijam celowo filtr i olej bo takowe już mam.Nie ukrywam że zależny mi na dokładnym opisie, żeby czegoś nie zachrzanić.Z góry dziękuje wszystkim którzy wniosą coś do tematu. |
Kolego
Zrób tak (post z 13.09.2010):
http://forum.mitsumaniaki...sc&start=15#top
wątek o termostacie pomiń (w Pajero jest fabryczny termiczny bypass chłodnicy)
Pozdrawiam |
_________________ jajacek |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 05-04-2011, 10:40
|
|
|
cześć, filtr skrzyni na stonie, iparts -80 zł, płyn do skrzyni millermatic atf sp III 5 l - 150 zł
Ja wymieniałem oryginały od zbyszka |
|
|
|
 |
Mario77
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2011 Posty: 10 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 05-04-2011, 23:07
|
|
|
Jajacek ciekawa lektura-dzięki.Tompol34 filtr i olej mam, tak ze z wiadomościami które posiadam nie powinno być problemu przy wymianie.Pozdrawiam |
_________________ Mario77
 |
|
|
|
 |
trocin
Nowy Forumowicz
Auto: P3 3.2 DiD '03 long automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Paź 2021 Posty: 21 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 30-10-2021, 18:16
|
|
|
Cytat: |
Wysłany: 04-04-2011, 08:52
cześć, w pajero jest trochę inaczej.Płyn zmieniają dwie osoby. Musisz mieć 10l płynu
1. demontujesz osłonę metalową pod chłodnicą.
2. odłączasz rurkę płynu skrzyni dochodzącą z lewej strony u dołu chłodnicy.
4. uruchamiasz silnik w tym czasie 2 druga osoba pod spodem łapie płyn do wiadra (będzie dosyć mocno leciało) najlepiej założyć przeźroczysty wąż na ten krócieć, aby widzeć stan oleju)
4 wyłączasz silnik kiedy płyn przestaje lecieć, zleci około 4 l
5 dolewasz przez wlew do skrzyni około 4l
6 powtarzasz czynności 4 do 5 . PO DRUGIM DOLANIU PŁYNU KONIECZNE OSOBA NA DOLE OBSERWUJE PŁYN, ABY WYŁĄCZYĆ SILNIK, KIEDY ZACZNIE LECIEĆ CZYSTY.
7 zakładasz wąż na swoje miejsce.
8. jeżeli chcesz wymienić filtr automatycznej skrzyni, to demontujesz osłonę skrzyni, spuszczasz świeży płyn do CZYSTEGO WIADRA, demontujesz belkę podtrzymującą skrzynię, demontujesz miskę olejową dokładnie oczyść stary silikon, odtłuść powierzchnie np. denaturatem, wymień filtr, nowa uszczelka z sylikonu, złóż w kolejności odwrotnej, zalej płyn do skrzyni. sprawdź stan płynu, ewentualnie uzupełnij do stanu. |
Witam czy ta procedura sprzed ponad 10 lat jest aktualna ?
W najbliższym czasie będę wymieniał olej w swoim P3, olej jaki mi polecili to Ravenol ATF MM SP3, wymieniał będę także filtr i uszczelkę |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 12-11-2021, 07:50
|
|
|
trocin napisał/a: | Cytat: |
Wysłany: 04-04-2011, 08:52
cześć, w pajero jest trochę inaczej.Płyn zmieniają dwie osoby. Musisz mieć 10l płynu
1. demontujesz osłonę metalową pod chłodnicą.
2. odłączasz rurkę płynu skrzyni dochodzącą z lewej strony u dołu chłodnicy.
4. uruchamiasz silnik w tym czasie 2 druga osoba pod spodem łapie płyn do wiadra (będzie dosyć mocno leciało) najlepiej założyć przeźroczysty wąż na ten krócieć, aby widzeć stan oleju)
4 wyłączasz silnik kiedy płyn przestaje lecieć, zleci około 4 l
5 dolewasz przez wlew do skrzyni około 4l
6 powtarzasz czynności 4 do 5 . PO DRUGIM DOLANIU PŁYNU KONIECZNE OSOBA NA DOLE OBSERWUJE PŁYN, ABY WYŁĄCZYĆ SILNIK, KIEDY ZACZNIE LECIEĆ CZYSTY.
7 zakładasz wąż na swoje miejsce.
8. jeżeli chcesz wymienić filtr automatycznej skrzyni, to demontujesz osłonę skrzyni, spuszczasz świeży płyn do CZYSTEGO WIADRA, demontujesz belkę podtrzymującą skrzynię, demontujesz miskę olejową dokładnie oczyść stary silikon, odtłuść powierzchnie np. denaturatem, wymień filtr, nowa uszczelka z sylikonu, złóż w kolejności odwrotnej, zalej płyn do skrzyni. sprawdź stan płynu, ewentualnie uzupełnij do stanu. |
Witam czy ta procedura sprzed ponad 10 lat jest aktualna ?
W najbliższym czasie będę wymieniał olej w swoim P3, olej jaki mi polecili to Ravenol ATF MM SP3, wymieniał będę także filtr i uszczelkę |
Tak. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
trocin
Nowy Forumowicz
Auto: P3 3.2 DiD '03 long automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Paź 2021 Posty: 21 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 13-11-2021, 17:23
|
|
|
Ok dzięki
przyszedł filtr asb od was ori mitsu, trochę dziwne że miskę trzeba na silikon kleić a nie ma uszczelki...
mogę prosić nr tel tu lub na pw żeby zadzwonić w razie czego po fachową radę?
pozdrawiam
trocin |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 16-11-2021, 08:52
|
|
|
trocin napisał/a: | Ok dzięki
przyszedł filtr asb od was ori mitsu, trochę dziwne że miskę trzeba na silikon kleić a nie ma uszczelki...
mogę prosić nr tel tu lub na pw żeby zadzwonić w razie czego po fachową radę?
pozdrawiam
trocin |
Czemu dziwne? Miska silnika, miska oleju ASB, pokrywa rozrządu są na sylikon.
Producent uznał, że to lepsze rozwiązanie.
602673905 |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
|
|