Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Wymiana oleju w automacie
Autor Wiadomość
Mario77 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero 3.2 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 10
Skąd: Limanowa
Wysłany: 03-04-2011, 23:01   [3.2 DID] Wymiana oleju w automacie

Witam.Szukałem na forum informacji na temat wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów, ale nic konkretnego nie znalazłem.Czy miałby ktoś ochotę opisać procedurę wymiany oleju dokładnie?Byłbym bardzo wdzięczny.A i jeszcze jedno czy robiąc taka wymianę potrzebuje jakiś uszczelek bądź silikonu?Pomijam celowo filtr i olej bo takowe już mam.Nie ukrywam że zależny mi na dokładnym opisie, żeby czegoś nie zachrzanić.Z góry dziękuje wszystkim którzy wniosą coś do tematu.
_________________
Mario77
 
 
u157 
Mitsumaniak


Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 344
Skąd: Złotów
Wysłany: 03-04-2011, 23:31   

Nie wiem czy instrukcja od Galanta będzie pomocna, ja robiłem to pierwszy raz i wszystko udało się wykonać. Skrzynia ma czysty olej a ja satysfakcję. Ukłony dla Bartka. :occasion5:
_________________
E33 1991
EA5W 1997
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 04-04-2011, 08:52   

cześć, w pajero jest trochę inaczej.Płyn zmieniają dwie osoby. Musisz mieć 10l płynu
1. demontujesz osłonę metalową pod chłodnicą.
2. odłączasz rurkę płynu skrzyni dochodzącą z lewej strony u dołu chłodnicy.
4. uruchamiasz silnik w tym czasie 2 druga osoba pod spodem łapie płyn do wiadra (będzie dosyć mocno leciało) najlepiej założyć przeźroczysty wąż na ten krócieć, aby widzeć stan oleju)
4 wyłączasz silnik kiedy płyn przestaje lecieć, zleci około 4 l
5 dolewasz przez wlew do skrzyni około 4l
6 powtarzasz czynności 4 do 5 . PO DRUGIM DOLANIU PŁYNU KONIECZNE OSOBA NA DOLE OBSERWUJE PŁYN, ABY WYŁĄCZYĆ SILNIK, KIEDY ZACZNIE LECIEĆ CZYSTY.
7 zakładasz wąż na swoje miejsce.
8. jeżeli chcesz wymienić filtr automatycznej skrzyni, to demontujesz osłonę skrzyni, spuszczasz świeży płyn do CZYSTEGO WIADRA, demontujesz belkę podtrzymującą skrzynię, demontujesz miskę olejową dokładnie oczyść stary silikon, odtłuść powierzchnie np. denaturatem, wymień filtr, nowa uszczelka z sylikonu, złóż w kolejności odwrotnej, zalej płyn do skrzyni. sprawdź stan płynu, ewentualnie uzupełnij do stanu.

powodzenia
 
 
voy 
Forumowicz

Auto: Pajero III, 3,2 DiD 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 35
Skąd: lubelskie
Wysłany: 04-04-2011, 09:21   

Właśnie zadzwoniłem do serwisu Mitsubishi w Lublinie, na ul. Nałęczowskiej żeby zapytać ile kosztuje wymiana oleju w automacie w PIII. Uprzejmy pan z serwisu na to : 200 zł. Myslę sobie, nie jest tak drogo, pan do tego, że jeszcze trzeba wymienić filtr w skrzyni za 370 zł. a oleju idzie 8 litrów i kosztuje 79 zł/litr. Pytam więc jak wymieniają olej, skoro potrzeba go tylko 8 l., a pan na to (zirytowany już lekko), że tak jak powinno się wymieniać, czyli na zimnym silniku odkręcają korek, zlewają olej i nalewają nowego!!! Podziękowałem grzecznie i się rozłączyłem.
I co wy na to?
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 04-04-2011, 11:53   

voy napisał/a:
I co wy na to?


Hm.. operacja skończy się spuszczeniem ok 4-5 litrów z miski i tego co zleci grawitacyjnie. Następnie zaczną dolewać olej , nie patrząc na miarkę bo przecież maja wlać 8 litrów,napełnią skrzynię "do pełna" aż zacznie przelewać się odpowietrznikiem, a następnie zostanie im jeszcze z litr , dwa zaoszczędzony na innego klienta.
A ten zapłaci i będzie miał mieszankę 60-40 nowego i starego oleju. Normalnie wchodzi 9.7 litra świeżego oleju do skrzyni, i na wymianę dynamiczną potrzeba 10-11 litrów oleju.
A filtr i olej kupisz u Zbyszka2m w prawidłowej ilości i trochę "innej" cenie. :wink:
 
 
voy 
Forumowicz

Auto: Pajero III, 3,2 DiD 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 35
Skąd: lubelskie
Wysłany: 04-04-2011, 12:56   

No właśnie, też o tym wiem, ciekawe tylko dlaczego autoryzowany dealer Mitsubishi o tym nie wie??????
 
 
Mario77 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero 3.2 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 10
Skąd: Limanowa
Wysłany: 04-04-2011, 19:58   

Tompol34 poleciało pomógł.Dzięki o to mi właśnie chodziło.Teraz będę mógł spokojnie zabrać się do wymiany oleju.Podziękowania również dla u157 za chęci.
_________________
Mario77
 
 
u157 
Mitsumaniak


Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 344
Skąd: Złotów
Wysłany: 04-04-2011, 22:27   

Jak się przymierzałem do wymiany oleju to też takie dziwne odpowiedzi miałem z warsztatów.
Filtr brałem od Hyundaia i w autoryzowanym serwisie nie chcieli gadać o dynamicznej wymianie oleju w skrzyni a za samo spuszczenie oleju, też sobie winszowali 200 pln. Zrobiłem we własnym zakresie i teraz wiem co mam. A teraz przy okazji tego tematu poznałem procedurę wymiany w Pajero, może się kiedyś przyda ?
Powodzenia przy wymianie. Dodam jeszcze, że przy wymianie koniecznie trzeba zachować wręcz chirurgiczną czystość, do automatu nie ma prawa nic się obcego dostać.
_________________
E33 1991
EA5W 1997
 
 
jajacek 
Forumowicz

Auto: L200 2006 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 33
Skąd: spod Wrocławia
Wysłany: 04-04-2011, 23:03   Re: Wymiana oleju w automacie

Mario77 napisał/a:
Witam.Szukałem na forum informacji na temat wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów, ale nic konkretnego nie znalazłem.Czy miałby ktoś ochotę opisać procedurę wymiany oleju dokładnie?Byłbym bardzo wdzięczny.A i jeszcze jedno czy robiąc taka wymianę potrzebuje jakiś uszczelek bądź silikonu?Pomijam celowo filtr i olej bo takowe już mam.Nie ukrywam że zależny mi na dokładnym opisie, żeby czegoś nie zachrzanić.Z góry dziękuje wszystkim którzy wniosą coś do tematu.


Kolego

Zrób tak (post z 13.09.2010):

http://forum.mitsumaniaki...sc&start=15#top

wątek o termostacie pomiń (w Pajero jest fabryczny termiczny bypass chłodnicy)

Pozdrawiam
_________________
jajacek
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 05-04-2011, 10:40   

cześć, filtr skrzyni na stonie, iparts -80 zł, płyn do skrzyni millermatic atf sp III 5 l - 150 zł
Ja wymieniałem oryginały od zbyszka :D
 
 
Mario77 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero 3.2 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 10
Skąd: Limanowa
Wysłany: 05-04-2011, 23:07   

Jajacek ciekawa lektura-dzięki.Tompol34 filtr i olej mam, tak ze z wiadomościami które posiadam nie powinno być problemu przy wymianie.Pozdrawiam
_________________
Mario77
 
 
trocin 
Nowy Forumowicz

Auto: P3 3.2 DiD '03 long automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Paź 2021
Posty: 21
Skąd: Puławy
Wysłany: 30-10-2021, 18:16   

Cytat:

Wysłany: 04-04-2011, 08:52
cześć, w pajero jest trochę inaczej.Płyn zmieniają dwie osoby. Musisz mieć 10l płynu
1. demontujesz osłonę metalową pod chłodnicą.
2. odłączasz rurkę płynu skrzyni dochodzącą z lewej strony u dołu chłodnicy.
4. uruchamiasz silnik w tym czasie 2 druga osoba pod spodem łapie płyn do wiadra (będzie dosyć mocno leciało) najlepiej założyć przeźroczysty wąż na ten krócieć, aby widzeć stan oleju)
4 wyłączasz silnik kiedy płyn przestaje lecieć, zleci około 4 l
5 dolewasz przez wlew do skrzyni około 4l
6 powtarzasz czynności 4 do 5 . PO DRUGIM DOLANIU PŁYNU KONIECZNE OSOBA NA DOLE OBSERWUJE PŁYN, ABY WYŁĄCZYĆ SILNIK, KIEDY ZACZNIE LECIEĆ CZYSTY.
7 zakładasz wąż na swoje miejsce.
8. jeżeli chcesz wymienić filtr automatycznej skrzyni, to demontujesz osłonę skrzyni, spuszczasz świeży płyn do CZYSTEGO WIADRA, demontujesz belkę podtrzymującą skrzynię, demontujesz miskę olejową dokładnie oczyść stary silikon, odtłuść powierzchnie np. denaturatem, wymień filtr, nowa uszczelka z sylikonu, złóż w kolejności odwrotnej, zalej płyn do skrzyni. sprawdź stan płynu, ewentualnie uzupełnij do stanu.


Witam czy ta procedura sprzed ponad 10 lat jest aktualna ? :mrgreen:
W najbliższym czasie będę wymieniał olej w swoim P3, olej jaki mi polecili to Ravenol ATF MM SP3, wymieniał będę także filtr i uszczelkę
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 12-11-2021, 07:50   

trocin napisał/a:
Cytat:

Wysłany: 04-04-2011, 08:52
cześć, w pajero jest trochę inaczej.Płyn zmieniają dwie osoby. Musisz mieć 10l płynu
1. demontujesz osłonę metalową pod chłodnicą.
2. odłączasz rurkę płynu skrzyni dochodzącą z lewej strony u dołu chłodnicy.
4. uruchamiasz silnik w tym czasie 2 druga osoba pod spodem łapie płyn do wiadra (będzie dosyć mocno leciało) najlepiej założyć przeźroczysty wąż na ten krócieć, aby widzeć stan oleju)
4 wyłączasz silnik kiedy płyn przestaje lecieć, zleci około 4 l
5 dolewasz przez wlew do skrzyni około 4l
6 powtarzasz czynności 4 do 5 . PO DRUGIM DOLANIU PŁYNU KONIECZNE OSOBA NA DOLE OBSERWUJE PŁYN, ABY WYŁĄCZYĆ SILNIK, KIEDY ZACZNIE LECIEĆ CZYSTY.
7 zakładasz wąż na swoje miejsce.
8. jeżeli chcesz wymienić filtr automatycznej skrzyni, to demontujesz osłonę skrzyni, spuszczasz świeży płyn do CZYSTEGO WIADRA, demontujesz belkę podtrzymującą skrzynię, demontujesz miskę olejową dokładnie oczyść stary silikon, odtłuść powierzchnie np. denaturatem, wymień filtr, nowa uszczelka z sylikonu, złóż w kolejności odwrotnej, zalej płyn do skrzyni. sprawdź stan płynu, ewentualnie uzupełnij do stanu.


Witam czy ta procedura sprzed ponad 10 lat jest aktualna ? :mrgreen:
W najbliższym czasie będę wymieniał olej w swoim P3, olej jaki mi polecili to Ravenol ATF MM SP3, wymieniał będę także filtr i uszczelkę

Tak.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
trocin 
Nowy Forumowicz

Auto: P3 3.2 DiD '03 long automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Paź 2021
Posty: 21
Skąd: Puławy
Wysłany: 13-11-2021, 17:23   

Ok dzięki :wink:

przyszedł filtr asb od was ori mitsu, trochę dziwne że miskę trzeba na silikon kleić a nie ma uszczelki...

mogę prosić nr tel tu lub na pw żeby zadzwonić w razie czego po fachową radę?

pozdrawiam

trocin
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 16-11-2021, 08:52   

trocin napisał/a:
Ok dzięki :wink:

przyszedł filtr asb od was ori mitsu, trochę dziwne że miskę trzeba na silikon kleić a nie ma uszczelki...

mogę prosić nr tel tu lub na pw żeby zadzwonić w razie czego po fachową radę?

pozdrawiam

trocin

Czemu dziwne? Miska silnika, miska oleju ASB, pokrywa rozrządu są na sylikon.
Producent uznał, że to lepsze rozwiązanie.
602673905
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.