Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ1A 1.3] Problem z gwałtownym przyspieszaniem
Autor Wiadomość
Dr.Gonzo 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 1.3 GL CJ0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 3
Skąd: Kozienice
Wysłany: 06-04-2011, 11:55   [CJ1A 1.3] Problem z gwałtownym przyspieszaniem

Witam wszystkich serdecznie.
Niedawno zakupiliśmy małe mitsubiątko dla mojej lepszej połowy.
1.3 GL 98 rok autko śliczne wizualnie i generalnie bezproblemowe w momencie sprowadzenia.
Ostatnio pojawił się mały szkopuł - mianowicie przy mocniejszym wciskaniu gazu samochód szarpie (tak 1-2 sekundy, zwłaszcza na niskim biegu 2/3 i przestaje). Wrażenie jest takie jakby pojazd dostawał za dużo paliwa i się nim krztusił.
Jeśli delikatnie wciskamy pedał gazu to wszystko śmiga bez zastrzeżeń, auto przyspiesza normalnie. Problem doskwiera gdy chcemy szybko kogoś wyprzedzić i odruchowo wciskamy gaz do podłogi a tu zonk, bo dostajemy orzeźwiającego telepa.

Nie ma problemów z odpalaniem zimno/ciepło. Autko cyka na pierwsze przekręcenie.
Wymienione filtry oleju, paliwa, olej, paski + inne podstawowe rzeczy związane z zakupem nowego wózka.
Zmieniona była jeszcze kopułka i palec bo były nieco zaśniedziałe. Świece i przewody wyglądają na sensowne.
Auto wg. papierów było do grudnia serwisowane w niemieckim ASO.
Silnik pracuje cichutko, płynnie - tak w czasie jazdy, jak i postoju.
Jadąc trasą (ze sprowadzenia) spaliło około 6,5-7l/ 100km więc nie chłepta jak oszalały.

Nie jestem oczywiście mechanikiem (a sam mam bluźniercze auto z Inglostadt na inne paliwo i w nim co nieco się orientuję) więc proszę mitsubrać o pomoc zanim wsadzę jakieś złotówki! :)

PS> Przewertowałem naście zakładek forum ale dokładnie takiego problemu nie znalazłem.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-04-2011, 12:08   

Dr.Gonzo napisał/a:
Jeśli delikatnie wciskamy pedał gazu to wszystko śmiga bez zastrzeżeń

to jest niestety normalne - tzn. program w komputerze jest tak napisany, że lepiej przyśpiesza przy delikatnym, ale ciągłym dodawaniu gazu niż przy mocnym depnięciu w podłogę - dzięki temu czasy przyśpieszania są takie same, ale zużycie paliwa mniejsze
jedyne, czym bym się mógł martwić, to:
Dr.Gonzo napisał/a:
samochód szarpie

ale może błędnie odbieram Twoje odczucia i też może takie zachowanie być normalne (co nie oznacza, że dziwne, dla nowego właściciela)
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 06-04-2011, 12:44   

Dr.Gonzo napisał/a:
Świece i przewody wyglądają na sensowne.

kiedyś miałem podobnie (z tym, że w silniku 1,6) i po wymianie świec i kabli WN wszystko wróciło do normy.
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
Dr.Gonzo 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 1.3 GL CJ0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 3
Skąd: Kozienice
Wysłany: 06-04-2011, 13:54   

Nie mam odniesienia czy to jest normalne. W moim aucie wciskam gaz do podłogi i lecę :) Fakt że nie mam doświadczenia w jeżdżeniu mniejszymi litrażami ale mojej kobiecie to strasznie przeszkadza co odbija się na moich uszach ;)

Co do świec i przewodów to bym pierwsze wymienił, bo roboty mało a i tak przydałoby się świeże zamontować dla świętego spokoju. Tyle że NGK swoje kosztuje a czasem tak jest że pierdółka za złotówkę uprzykrza nam życie...
 
 
vendetta 
Mitsumaniak
Agata


Auto: Ibiza Cupra 6L
Zaproszone osoby: 2
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 06 Gru 2008
Posty: 1966
Skąd: Łódź
Wysłany: 06-04-2011, 14:09   

akbi napisał/a:
Dr.Gonzo napisał/a:
Świece i przewody wyglądają na sensowne.

kiedyś miałem podobnie (z tym, że w silniku 1,6) i po wymianie świec i kabli WN wszystko wróciło do normy.


Mam to samo autko co Ty i ten sam silnik i miałam takie same objawy. U mnie pomogła, tak jak pisze Akbi, wymiana świec i przewodów. Też wszystko wyglądało sensownie, ale zmiana była od razu po wymianie. Nie jest to duży koszt, więc zacznij od tego.
_________________
Czarnula Ibiza Cupra 6L od 2011 -
był Czarnuch Colt CA5A 2011-2013
był Czerwony Outlander II 2010-2013
był Colt CJ0 2009-2011
 
 
 
Dr.Gonzo 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 1.3 GL CJ0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 3
Skąd: Kozienice
Wysłany: 07-04-2011, 20:27   

No i proszę! 136 plna, paręnaście minut roboty i po problemie.
Stare przewody WN i świece nadal wyglądają zadowalająco ale jednak były g warte.
Oczywiście po zmianie na świeżutkie NGK autko zyskało dodatkowe zapasy mocy i przyjemność jazdy.
Co oczywiście najważniejsze to uśmiech mojej ukochanej :)

Dzięki za pomoc! :occasion5:

Do usłyszenia następnym razem, bo mimo że autko made in japan to jednak jak każdy samochód będzie się dopominać o uwagę :]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.