| Na co zwracać uwage przy zakupie grandisa? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Misiek :)   Mitsumaniak
 Pan Misio
 
  
 Auto: Galant EA5A
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 10 razy
 Dołączył: 01 Lip 2008
 Posty: 2954
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-04-2011, 08:25   Na co zwracać uwage przy zakupie grandisa? |   
 |  
               | 
 |  
               | W innych działach jest, więc proponuje i tu założyć. Wstępnie myśle nad zakupem grandisa i Prosił bym aby wpisać tu na co zwracać szczególną uwage przy zakupie grandisa, no najczęściej może padać (koło 2 masowe to wiem) i jak obejrzeć auto aby dokładnie wiedzieć co się kupuje (np. ja nigdy nie miałem diesla i nie za bardzo wiem na co patrzeć). Jak się pojawią konkretne sugestie to można podbić temat na górę   |  
				| _________________ kierowca - obywatel drugiej kategorii
 05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
 07.2008-08.2010 Colt CA4A
 09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
 04.2011-03.2019 Sir Lancelot  CS9A V6 6A13
 03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
 06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
 01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany
 08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
 03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
 09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | patrycjuszek   Forumowicz
 
 Auto: Galant 2.0 v6  150 ps
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 13 razy
 Dołączył: 03 Cze 2009
 Posty: 556
 Skąd: Wisxnice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-04-2011, 09:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, ja kupiłem swojego w listopadzie. Zapłaciłem dużo  auto z 2007 roku modelowy 2008 przebieg 93 tys z Holandii. Szukałem auta 3 miesiące. Najpierw jeździłem do tych tańszych "okazji" ale to był złom.
 
 Podstawowa sprawa mirnik grubości lakieru, później zajrzec do filtra powietrza w jakim stanie czy w oleju. Jak auto pochodzi i się rozgrzeje to trzeba zgasić odkrecić wlew oleju i szukać na zakrętce białego nalotu po płynie chłodniczym, często są też krople wody ale po zimie to może występować, w lecie raczej nie. Następnie czy obroty nie falują na biegu jałowym, czy drganie silnika jest równomierne. Pedał sprzęgła wcisnąć i wycisnąć jak odpalony to wtedy słychać łożysko i dwumas. Tarcze hamulcowe jak auto długo stoi to zarastaja rdzą i są do wyrzucenia, pozatym rant na tarczy z przodu świadczy o przebiegu, jak są nowe to auto ma ok 40 lub ok 200 tys przebiegu. Alusu czy są oryginalne jakie Mitsu montowało fabrycznie.
 
 Funkcja HEAT przydatna zimą.
 
 Można zdjąć wąż za turbiną i sprawdzic czy turbo nie puszcza oleju. Czy IC nie jest pogięty  od kamieni i czy suchy.
 
 Ogólnie to polecam rok modelowy 2007 i w górę. Od 2008 jest silnik BWC z DPF i większym turbem.
 
 Wiadomo benzyniak jest dużo tańszy od diesla i nie ma tyle problemów, wiem że w Holandii można kupić z LPG bo niektóre benzyny były fabrycznie przystosowane do gazu.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Misiek :)   Mitsumaniak
 Pan Misio
 
  
 Auto: Galant EA5A
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 10 razy
 Dołączył: 01 Lip 2008
 Posty: 2954
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-04-2011, 10:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | A jak dokładniej z dwumasem? Jakie objawy?
 Jaki dźwięk??
 Zależy mi na dieslu
  gaz to holokaust silnika   A jak powinien ten silnik pracować na zimno a jak na rozgrzany??
 Jeśli chodzi o flirt cząsteczek to ja go nie chce! wywalić i pozbyć się
     |  
				| _________________ kierowca - obywatel drugiej kategorii
 05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
 07.2008-08.2010 Colt CA4A
 09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
 04.2011-03.2019 Sir Lancelot  CS9A V6 6A13
 03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
 06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
 01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany
 08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
 03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
 09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | patrycjuszek   Forumowicz
 
 Auto: Galant 2.0 v6  150 ps
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 13 razy
 Dołączył: 03 Cze 2009
 Posty: 556
 Skąd: Wisxnice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-04-2011, 11:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dwumas przy tej skrzyni biegów nie powinien wysiąść bo jest krótka 1 i 2. Jak wciśniesz sprzęło na odpalonym to jest cisza jak zaczniesz puszczać powoli to w pewnym momencie  powinno być słychać tylko pyknięcie a jak jest zurzyty dwumas to będzie grzechotać. Ale zależy dużo od stylu jazdy. Jednym będzie grzechotać i zrobią 200kkm a u innych po 50kkm wymiana.
 
 Dobry silnik na zimnym może być deko głośniejszy ale ma równo pracować.
 
 DPF - jak jeździsz więcej na trasie to nie ma czego się bać. Zresztą jest kontrolka która się może zapalić wtedy przeprowadzasz sam procedurę wypalenia - 15 min jazdy na 4 biegu 2200 obr/min. Ja zrobiłem już 10 kkm i ani razu się nie zapaliła. A wyrzucenie tego kosztuje ok 800 pln.
 
 Jeżeli chodzi o dwumas to pare razy na allegro widziałem od Lancera DID z małym przebiegiem za 1000 pln.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | desti   Forumowicz
 
 Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 28 Sty 2011
 Posty: 327
 Skąd: Chojnice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-04-2011, 14:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | Najważniejsze to żeby zapalił za pierwszym razem na zimnym silniku i równo pracował bo co do zawieszenia to jest trwałe jak podniesiesz maskę to posłuchaj jak chałasuje pasek, ale ogólnie i tak każdy jak kupi auto to wymienia go. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | m6riano   Mitsumaniak
 Użytkownik zbanowany
 
  
 Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 25 razy
 Dołączył: 24 Sie 2009
 Posty: 7356
 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-04-2011, 07:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czym się różni silnik 2.0 136 i 140 km?Ten 140 to ponoć od vw?Są jakieś inne silniki benzynowe po za 2,4 gdi? |  
				| _________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Misiek :)   Mitsumaniak
 Pan Misio
 
  
 Auto: Galant EA5A
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 10 razy
 Dołączył: 01 Lip 2008
 Posty: 2954
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-04-2011, 08:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | z tego co czytałem, to te silniki się różnią ilością zaworów/softem a innego niż 2,4 nie widziałem (chyba, że jest coś jdm) |  
				| _________________ kierowca - obywatel drugiej kategorii
 05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
 07.2008-08.2010 Colt CA4A
 09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
 04.2011-03.2019 Sir Lancelot  CS9A V6 6A13
 03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
 06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
 01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany
 08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
 03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
 09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | m6riano   Mitsumaniak
 Użytkownik zbanowany
 
  
 Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 25 razy
 Dołączył: 24 Sie 2009
 Posty: 7356
 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Misiek :)   Mitsumaniak
 Pan Misio
 
  
 Auto: Galant EA5A
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 10 razy
 Dołączył: 01 Lip 2008
 Posty: 2954
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-04-2011, 18:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja dziękuje za pomoc, i już co do auta decyzja podjęta. Jak odbiore to się chwale. A każdy 2,0 diesel czyli lans, autek i grandek ma od vw motor
 |  
				| _________________ kierowca - obywatel drugiej kategorii
 05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
 07.2008-08.2010 Colt CA4A
 09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
 04.2011-03.2019 Sir Lancelot  CS9A V6 6A13
 03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
 06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
 01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany
 08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
 03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
 09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | m6riano   Mitsumaniak
 Użytkownik zbanowany
 
  
 Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 25 razy
 Dołączył: 24 Sie 2009
 Posty: 7356
 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-04-2011, 23:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja tez sie rozglądałem za minivanem...ale jeśli chodzi o Grandisa to niestety brak dobrego silnika benzynowego(np. 2,5v6 lub jakiś 3L). Niestety dizle odpadają, właśnie m.in. przez sprzęgło z dwumasem oraz pozostałe wysokie koszty eksploatacji.
 No i cena jak za te roczniki/wyposażenie w porównaniu chociażby z Grand Voyagerem(juz z lpg lub cng)
 |  
				| _________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | patrycjuszek   Forumowicz
 
 Auto: Galant 2.0 v6  150 ps
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 13 razy
 Dołączył: 03 Cze 2009
 Posty: 556
 Skąd: Wisxnice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-04-2011, 05:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Silnik benzynowy w GRANDISIE to nie 2,4 GDI z Galanta, Space Wagona i Space Runnera tylko 2,4 MIVEC. Czyli nowsza konstrukcja od 2,5 V6, a że nie można założyć taniej - prostej instalacjii LPG ze względu na zmienne fazy rozrządu to nie znaczy że jest gorszy.  W Holandii zakładaja LPG do Outlanderów i Grandisów z silnikiem  2,4 MIVEC, dokładają do instalacji system lubryfikacji i auta jeżdżą. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-04-2011, 06:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dobry fachowiec w PL sobie poradzi w ogarnięciu tematu, osobiście uważam te opcje za kompromis wystarczający do tego auta, aczkolwiek mogłoby być lepiej. 	  | patrycjuszek napisał/a: |  	  | W Holandii zakładaja LPG do Outlanderów i Grandisów z silnikiem 2,4 MIVEC, dokładają do instalacji system lubryfikacji i auta jeżdżą. | 
 |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | m6riano   Mitsumaniak
 Użytkownik zbanowany
 
  
 Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 25 razy
 Dołączył: 24 Sie 2009
 Posty: 7356
 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-04-2011, 15:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czyli coś jak w tojotach avensis np. taki mały zbiorniczek z czymśtam? |  
				| _________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | w_dobro   Forumowicz
 
  
 Auto: Grandis 2.0 DID 2006 Raliart
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 07 Sie 2009
 Posty: 91
 Skąd: Mielec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-04-2011, 16:40 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | m6riano napisał/a: |  	  | Ja tez sie rozglądałem za minivanem...ale jeśli chodzi o Grandisa to niestety brak dobrego silnika benzynowego(np. 2,5v6 lub jakiś 3L). Niestety dizle odpadają, właśnie m.in. przez sprzęgło z dwumasem oraz pozostałe wysokie koszty eksploatacji.
 No i cena jak za te roczniki/wyposażenie w porównaniu chociażby z Grand Voyagerem(juz z lpg lub cng)
 | 
 
 
 
 To porównanie to lekko bez sensu.. Grand Voyager??
 
 Raczej z Alhambrą, Sharanem.. Grand Voyager to z Hondą Odyssey czy Mercem Viano
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | cns80   Mitsumaniak
 Forumowa łajza
 
  
 Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 70 razy
 Dołączył: 03 Gru 2005
 Posty: 7348
 Skąd: Warszawa-Wawer
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-04-2011, 18:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zwłaszcza jeśli się weźmie pod uwagę awaryjność Voyagera 	  | w_dobro napisał/a: |  	  | To porównanie to lekko bez sensu.. Grand Voyager?? | 
   |  
				| _________________ 
  Staram się pisać poprawnie po polsku. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |