Elastyczność samochodów |
Autor |
Wiadomość |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 13-04-2011, 09:53 Elastyczność samochodów
|
|
|
Zna ktoś może jakąś stronkę na której są dane odnoście elastyczności aut (80-120 na V biegu). Wszędzie tylko 0-100 podane, a przecież częściej jednak przyspieszamy 60-100, 80-120....
Potrzebuję wiedzieć jaki czas ma colt cjo 1.6.
|
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
mystek
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 1933 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-04-2011, 10:00
|
|
|
tzn chcesz przyśpieszenie 60-100 na V biegu, czy generalnie "jak najszybciej" czyli akurat w tym przypadku na 2 biegu? bo mogę Ci to sprawdzić w wolnym czasie, może filmik nagrać nawet |
_________________ Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
|
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 13-04-2011, 10:12
|
|
|
V bieg -> 80-120
jedziesz 80 -> gaz w podłogę -> i mierzysz czas do 120. |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
gzesiolek
Forumowicz

Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2698 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-04-2011, 10:55
|
|
|
Fragu, ale kto benzyna tak jezdzi?
Przeciez po to masz wajhe zeby w razie potrzeby zredukowac...
Dla mnie porownywanie na konkretnym biegu niczemu nie sluzy...
bo jeden ma zestopniowana skrzynie tak, ze na 5 jeszcze sie rozpedza... a drugi ma 5 jako nadbieg tylko do toczenia sie z okreslona predkoscia, a rozpedza sie za to lepiej na 4... itd. itp.
Wiec mowi to jeszcze mniej niz 0-100
wg mnie powinny byc pomiary najszybszego 80-120 niezaleznie do biegow...
a nie ze akurat na 5...
zwlaszcza, ze nie porownasz tez wtedy aut ze skrzynia 6biegowa... |
_________________ Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015

 |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 13-04-2011, 11:10
|
|
|
No jasna sprawa, jakby się zagłębiać to i tak nici z poważniejszych wniosków...zwyczajnie mnie to Ciekawi Takie porównanie samochodu X z Y |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 13-04-2011, 11:19
|
|
|
A tam fragu ma rację ten pomiar pokazuje jak silnik zachowuje się na niskich obrotach na konkretnym przełożeniu i swoją masą (chodź pomiar są chyba na 4-tym i 5-tym biegu). Tego nie mówią ani Nm ani KM. To zupełnie jak z nowym Lancere i starym. Okazuje się że nowszy jest lepszy bo ma 18KM więcej i 2Nm więcej. Rzeczywistość jest tragiczna. Na niskich nie jedzie, odcina przy 6700 (stary 7200, edit 7600), przez większą masę ma gorsze przyspieszenie do 100km/h. Jak by sprawdzić elastyczność na 4 i 5 biegu oberwał by spektakularnie.
Oczywiście się redukuje jak trzeba. Ale ja sobie chwalę swój silnik że mogę się ładnie zbiera od 2000 obrotów. Jak będę szukał innego auta to będę chciał żeby ładnie przyspieszał od 2000 i kręcił się do 7000. Więc takie dane też mnie interesują. Od świateł często jadąc po prostu (nie spiesząc się) przyspieszam 2000-3000 obrotów a tak przeważnie wszystkich "biorę".... |
Ostatnio zmieniony przez krzychu 13-04-2011, 11:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 13-04-2011, 11:29
|
|
|
krzychu, właśnie chodzi o takie subiektywne odczucia w codziennej "nudnej" jeździe ...jedyne poparte czasem 80-120.
Tak jak piszesz, wiele aut 0-100 ma na papierze bardzo fajne, ale w rzeczywistości nie wydają się elastyczne, dynamiczna jazda zaczyna męczyć, człowiek się zastanawia gdzie te konie.... |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 13-04-2011, 11:38
|
|
|
Fragu napisał/a: | dynamiczna jazda zaczyna męczyć, człowiek się zastanawia gdzie te konie.... |
Ja mam tak z dieslami Gdzie ta szumna elastyczność jak przy wyprzedzaniu trzeba 3 razy bieg zmieniać? Chyba za dużo osób nadużywa tego słowa nie znając znaczenia. Z niektórymi benzynami też tak jest, niby parametry fajne, a żeby wyprzedzić trzeba cisnąć 5-6 tys. Ja wbijam 3 i od 40km/h ciągnie do 140km/h. |
|
|
|
 |
mystek
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 1933 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-04-2011, 11:49
|
|
|
No to w wolnej chwili postaram się Ci to nagrać, tak mi będzie chyba nawet wygodniej ale szału nie będzie, 5 w CJtce to raczej właśnie taki "nadbieg" jak ktoś wcześniej już napisał, na 4 biegu można ciągnąć do 180 myślę, albo i lepiej, ale niech mnie ktoś poprawi, bo w sumie nie testowałem, a nawet jeśli, to się nie przyglądałem wskaźnikom. |
_________________ Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
|
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 13-04-2011, 12:21
|
|
|
mystek napisał/a: | na 4 biegu można ciągnąć do 180 myślę |
można - oczywiście na zamkniętym odcinku drogi lub niemieckiej autostradzie
sumując chodzi mi o taki "wzór" : przypuśćmy, że 100 konny diesel X 80-120 robi w 15 sek, jaką mocną (pi razy drzwi) musi dysponować benzyniak, żeby wykazać się takim czasem? Czy Pb podobnej masy ma szanse na taki wynik? |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-04-2011, 13:54
|
|
|
Fragu, Zainteresuj się programem CarTest |
_________________ 1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...) 
 |
|
|
|
 |
deenbe [Usunięty]
|
Wysłany: 13-04-2011, 14:05
|
|
|
http://www.zeperfs.com/
krzychu napisał/a: | Ja wbijam 3 i od 40km/h ciągnie do 140km/h. |
ja w dieslu tez tak moge |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 13-04-2011, 14:24
|
|
|
deenbe, wybacz, albo kręcisz sporo za wysoko, żeby miało to jakikolwiek sens, albo startujesz z max 1200 rpm, co też nie ma sensu dla uczciwego przyspieszania.
Całym pięknem jak i problemem diesli jest mały zakres użytecznych prędkości obrotowych, przez co szybko przemielasz kolejne biegi a nie jedziesz, mimo, że wydaje Ci się, że bardzo szybko jedziesz...... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 13-04-2011, 14:26
|
|
|
deenbe, fajna stronka Trochę brakuje słabszych aut, ale już coś jest
[ Dodano: 13-04-2011, 14:29 ]
Bartek napisał/a: | Całym pięknem jak i problemem diesli jest mały zakres użytecznych prędkości obrotowych, przez co szybko przemielasz kolejne biegi a nie jedziesz, mimo, że wydaje Ci się, że bardzo szybko jedziesz...... |
Bardzo dużo w tym prawdy.
Swojego czasu jeździłem Oplem Omegą 2.2 DTI 125KM. W trasie wydawał się całkiem dynamiczny, bez problemu wyprzedzało się ciężarówki, po wciśnięciu gazu na max było czuć, że coś ciągnie.
Pewnego razu na dwupasmówce wystartowałem ze świateł z...uwaga uwaga..skodą felicją 1.6 75km. Na pokładzie u mnie 3 osoby, w skodzie to samo, jakie było moje przerażenie, gdy w sprincie do około setki byłem lekko z tyłu.
Czar prysł. |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
deenbe [Usunięty]
|
Wysłany: 13-04-2011, 14:37
|
|
|
Bartek, wybacz ale krece do czerwonego pola i samochod ciagle przyspiesza a nie jak w VW gdzie po 4000 nic sie nie dzieje... |
|
|
|
 |
|