Tylne zawieszenie |
Autor |
Wiadomość |
voy
Forumowicz
Auto: Pajero III, 3,2 DiD 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 35 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 16-12-2010, 11:45 Tylne zawieszenie
|
|
|
Witam,
zmieniałem opony i zauważyłem że tylne są mocno ścięte od środka.
Co może być przyczyną?
Pzdr.
Wojtek |
|
|
|
 |
Yellowmax
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 3,2 Dakar 05
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2009 Posty: 16 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-12-2010, 12:25
|
|
|
przypadkowo zerknąłem na forum i .. dołączam się do pytania Wojtka. Zauważyłem to samo w moim samochodzie i zastanawiam się czy może mieć na takie zajwisko wpływ, że jeżdze bardzo dużo sam i tylko na tylnym napędzie. Dziękuje za ewentualne opinie! |
|
|
|
 |
gildor
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 156 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-12-2010, 13:23
|
|
|
zjawiskiem jest konieczność ustawienia zbieżności. hehe |
|
|
|
 |
voy
Forumowicz
Auto: Pajero III, 3,2 DiD 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 35 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 14-03-2011, 09:56
|
|
|
Faktycznie, trzeba było ustawić zbieżność, chociaż nie było to takie proste, najpierw trzeba było wymienić śruby i tuleje do regulacji, bo nie dało się ich odkręcić. A tanie to one nie są... |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 28-03-2011, 12:25
|
|
|
voy napisał/a: | A tanie to one nie są... |
Hm... może miałem szczęście , ale po zrobieniu tyłu ( wymiana tulei i cięcie ) miałem w planach tą samą operację z przodu ( po zgromadzeniu funduszy ) . Ale postanowiłem zaryzykować..... aż 30 zł . Za tyle kupiłem penetrator i odrdzewiacz firmy Wurth . I codziennie , na noc, przez okres tygodnia, "psikałem" nim śruby i czoła tulei ( wszystkich czterech).
I ku mojemu zaskoczeniu , pojechałem dziś na stację diagnostyczną i z duszą na ramieniu obserwowałem mechanika , który również zasygnalizował że może być problem. Ale .... o dziwo wszystkie śruby ruszyły bez problemu. !!!! Tak więc , przed cięciem i demolką , może jednak warto spróbować trochę mniej inwazyjnych metod ??? |
|
|
|
 |
lukki
Nowy Forumowicz
Auto: P III benzynowy ;)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 28 Skąd: stolica
|
Wysłany: 14-04-2011, 00:44
|
|
|
gdzie są te tuleje przy przednich wahaczach? czy ktoś może mi podesłać foto z zaznaczeniem - też bym spróbował wariantu z penetracją, bo mi ostatnio w warsztacie powiedzieli, że nie do ruszenia i trzeba odcinać |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 14-04-2011, 06:33
|
|
|
Dolny wahacz , mocowanie do ramy. Jedna z przodu , druga z tyłu. Jak skręcisz max koła to z jednej strony masz dostęp do przedniej z drugiej do tylnej. Koła w drugą stronę i na odwrót. Tu http://e-pajero.pl/produc...Pajero-III.html będziesz miał rysunek przedniego zawieszenia ( powiększ) śruby z mimośrodami. Środek wprowadzasz między ramę a wahacz z obu stron i nakrętkę i śrubę . I tak cztery razy |
|
|
|
 |
gildor
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 156 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-04-2011, 13:07
|
|
|
a w sumie, to po co kupować i wymieniac całe tuleje, nie wystarczy kupić same śruby? |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 14-04-2011, 13:50
|
|
|
Cięcie śrub przy wahaczu kończy się uszkodzeniem tulei metalowo gumowej. Po drugie śruba jest zapieczona w tulei i nie można jej wybić . I to jest problemem. Nie odkręcenie nakrętki. Kończy się to usunięciem tulei razem z pozostałością śruby i wprasowaniem nowej tulei. |
|
|
|
 |
gildor
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 156 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-04-2011, 13:54
|
|
|
PiotrKw napisał/a: | Po drugie śruba jest zapieczona w tulei i nie można jej wybić . I to jest problemem. |
jakby śruba zapiekła się w tulei, to by wahacz w tym miejscu nie pracował. tuleja pracuje na śrubie. |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 14-04-2011, 15:23
|
|
|
Nie tylko , pracuje tez guma, Po zapieczeniu często zrywa się wewnętrzna tuleje i obraca w gumie. |
|
|
|
 |
gildor
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 156 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-04-2011, 15:50
|
|
|
PiotrKw napisał/a: | Nie tylko , pracuje tez guma, Po zapieczeniu często zrywa się wewnętrzna tuleje i obraca w gumie. |
wiesz, tylko że tematem jest ustawienie geometrii kół, a nie naprawa zawieszenia. czyli zapieczona śruba, a nie uszkodzona tuleja. jak śruba uszkodziła tuleje, tak jak piszesz, to nie ma tematu wymiany samej śruby, tak czy nie? bo tu ważniejsze staje sie nie ustawienie geometrii, a naprawa zawieszenia.
czyli jeśli jest jedynie problem ze śrubą i trzeba ją odciąć, to nie ma konieczności obligatoryjnej wymiany tulei. o to tylko pytałem. mam tuleje i śruby i chciałem wymienić, ale to wymaga wyrwania wahacza, a ja tylko chce zrobić geometrię. |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 14-04-2011, 16:05
|
|
|
Jeżeli uda się wybić śrubę, którą ucięto bo nie mozna było jej odkręcić, to jak najbardziej wymień tylko samą śrubę. Niestety w moim ( i nie tylko )przypadku z tyłu nie można było ich ani obrócić ani wybić . Do ustawienia geometrii jak pisałeś jest potrzeba swobodnego obrotu śruby. Jezeli ten warunek spełnisz to nie ma potrzeby wymiany tulei. Przód tak jak pisałem po tygodniu ruszył. Możliwe że podobny zabieg mógłby uruchomić tył. Ale tego już sie nie dowiem. |
|
|
|
 |
lukki
Nowy Forumowicz
Auto: P III benzynowy ;)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 28 Skąd: stolica
|
Wysłany: 19-04-2011, 22:18
|
|
|
PiotrKw napisał/a: | Dolny wahacz , mocowanie do ramy. Jedna z przodu , druga z tyłu. Jak skręcisz max koła to z jednej strony masz dostęp do przedniej z drugiej do tylnej. Koła w drugą stronę i na odwrót. Tu http://e-pajero.pl/produc...Pajero-III.html będziesz miał rysunek przedniego zawieszenia ( powiększ) śruby z mimośrodami. Środek wprowadzasz między ramę a wahacz z obu stron i nakrętkę i śrubę . I tak cztery razy |
dzięki - spróbuję tym psikadłem u siebie. Mam nadzieję, że też da radę |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 20-04-2011, 09:16
|
|
|
Powodzenia , Środek firmy WURTH, którego użyłem, nazywa się : "Rost Off Plus" -odrdzewiacz i dodatkiem organicznych związków molibdenu . Poszło całe opakowanie 300 ml.
Daj znać jaki wynik, trzymam żeby się udało. |
|
|
|
 |
|