Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Tylne zawieszenie
Autor Wiadomość
voy 
Forumowicz

Auto: Pajero III, 3,2 DiD 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 35
Skąd: lubelskie
Wysłany: 16-12-2010, 11:45   Tylne zawieszenie

Witam,
zmieniałem opony i zauważyłem że tylne są mocno ścięte od środka.
Co może być przyczyną?

Pzdr.
Wojtek
 
 
Yellowmax 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 3,2 Dakar 05
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 16
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-12-2010, 12:25   

przypadkowo zerknąłem na forum i .. dołączam się do pytania Wojtka. Zauważyłem to samo w moim samochodzie i zastanawiam się czy może mieć na takie zajwisko wpływ, że jeżdze bardzo dużo sam i tylko na tylnym napędzie. Dziękuje za ewentualne opinie!
 
 
gildor 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-12-2010, 13:23   

zjawiskiem jest konieczność ustawienia zbieżności. hehe :twisted:
 
 
voy 
Forumowicz

Auto: Pajero III, 3,2 DiD 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 35
Skąd: lubelskie
Wysłany: 14-03-2011, 09:56   

Faktycznie, trzeba było ustawić zbieżność, chociaż nie było to takie proste, najpierw trzeba było wymienić śruby i tuleje do regulacji, bo nie dało się ich odkręcić. A tanie to one nie są... :(
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 28-03-2011, 12:25   

voy napisał/a:
A tanie to one nie są... :(


Hm... może miałem szczęście , ale po zrobieniu tyłu ( wymiana tulei i cięcie ) miałem w planach tą samą operację z przodu ( po zgromadzeniu funduszy :wink: ) . Ale postanowiłem zaryzykować..... aż 30 zł . Za tyle kupiłem penetrator i odrdzewiacz firmy Wurth . I codziennie , na noc, przez okres tygodnia, "psikałem" nim śruby i czoła tulei ( wszystkich czterech).
I ku mojemu zaskoczeniu , pojechałem dziś na stację diagnostyczną i z duszą na ramieniu obserwowałem mechanika , który również zasygnalizował że może być problem. Ale .... o dziwo wszystkie śruby ruszyły bez problemu. !!!! Tak więc , przed cięciem i demolką , może jednak warto spróbować trochę mniej inwazyjnych metod ???
 
 
lukki 
Nowy Forumowicz

Auto: P III benzynowy ;)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 28
Skąd: stolica
Wysłany: 14-04-2011, 00:44   

gdzie są te tuleje przy przednich wahaczach? czy ktoś może mi podesłać foto z zaznaczeniem - też bym spróbował wariantu z penetracją, bo mi ostatnio w warsztacie powiedzieli, że nie do ruszenia i trzeba odcinać
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 14-04-2011, 06:33   

Dolny wahacz , mocowanie do ramy. Jedna z przodu , druga z tyłu. Jak skręcisz max koła to z jednej strony masz dostęp do przedniej z drugiej do tylnej. Koła w drugą stronę i na odwrót. Tu http://e-pajero.pl/produc...Pajero-III.html będziesz miał rysunek przedniego zawieszenia ( powiększ) śruby z mimośrodami. Środek wprowadzasz między ramę a wahacz z obu stron i nakrętkę i śrubę . I tak cztery razy
 
 
gildor 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-04-2011, 13:07   

a w sumie, to po co kupować i wymieniac całe tuleje, nie wystarczy kupić same śruby?
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 14-04-2011, 13:50   

Cięcie śrub przy wahaczu kończy się uszkodzeniem tulei metalowo gumowej. Po drugie śruba jest zapieczona w tulei i nie można jej wybić . I to jest problemem. Nie odkręcenie nakrętki. Kończy się to usunięciem tulei razem z pozostałością śruby i wprasowaniem nowej tulei.
 
 
gildor 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-04-2011, 13:54   

PiotrKw napisał/a:
Po drugie śruba jest zapieczona w tulei i nie można jej wybić . I to jest problemem.

jakby śruba zapiekła się w tulei, to by wahacz w tym miejscu nie pracował. tuleja pracuje na śrubie.
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 14-04-2011, 15:23   

Nie tylko , pracuje tez guma, Po zapieczeniu często zrywa się wewnętrzna tuleje i obraca w gumie.
 
 
gildor 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-04-2011, 15:50   

PiotrKw napisał/a:
Nie tylko , pracuje tez guma, Po zapieczeniu często zrywa się wewnętrzna tuleje i obraca w gumie.

wiesz, tylko że tematem jest ustawienie geometrii kół, a nie naprawa zawieszenia. czyli zapieczona śruba, a nie uszkodzona tuleja. jak śruba uszkodziła tuleje, tak jak piszesz, to nie ma tematu wymiany samej śruby, tak czy nie? bo tu ważniejsze staje sie nie ustawienie geometrii, a naprawa zawieszenia.
czyli jeśli jest jedynie problem ze śrubą i trzeba ją odciąć, to nie ma konieczności obligatoryjnej wymiany tulei. o to tylko pytałem. mam tuleje i śruby i chciałem wymienić, ale to wymaga wyrwania wahacza, a ja tylko chce zrobić geometrię.
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 14-04-2011, 16:05   

Jeżeli uda się wybić śrubę, którą ucięto bo nie mozna było jej odkręcić, to jak najbardziej wymień tylko samą śrubę. Niestety w moim ( i nie tylko )przypadku z tyłu nie można było ich ani obrócić ani wybić . Do ustawienia geometrii jak pisałeś jest potrzeba swobodnego obrotu śruby. Jezeli ten warunek spełnisz to nie ma potrzeby wymiany tulei. Przód tak jak pisałem po tygodniu ruszył. Możliwe że podobny zabieg mógłby uruchomić tył. Ale tego już sie nie dowiem. :wink:
 
 
lukki 
Nowy Forumowicz

Auto: P III benzynowy ;)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 28
Skąd: stolica
Wysłany: 19-04-2011, 22:18   

PiotrKw napisał/a:
Dolny wahacz , mocowanie do ramy. Jedna z przodu , druga z tyłu. Jak skręcisz max koła to z jednej strony masz dostęp do przedniej z drugiej do tylnej. Koła w drugą stronę i na odwrót. Tu http://e-pajero.pl/produc...Pajero-III.html będziesz miał rysunek przedniego zawieszenia ( powiększ) śruby z mimośrodami. Środek wprowadzasz między ramę a wahacz z obu stron i nakrętkę i śrubę . I tak cztery razy


dzięki - spróbuję tym psikadłem u siebie. Mam nadzieję, że też da radę :)
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 20-04-2011, 09:16   

Powodzenia , Środek firmy WURTH, którego użyłem, nazywa się : "Rost Off Plus" -odrdzewiacz i dodatkiem organicznych związków molibdenu . Poszło całe opakowanie 300 ml.
Daj znać jaki wynik, trzymam żeby się udało.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.