 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CA1A 1.3] nagar na świecach, i inne mniejsze sprawy |
Autor |
Wiadomość |
swistak81 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-11-2006, 08:53 [CA1A 1.3] nagar na świecach, i inne mniejsze sprawy
|
|
|
Mam (kolejnych) kilka pytań oraz podzielę się z wami "czymś" .
Więc tak. Wymieniłem olej z filtrem, filtr powietrza i świece.
Zobaczcie w jakim stanie były!!!! Filtr powietrza był ze znaczkiem mitsubishi więc czyżby nikt go nie wymieniał od nowości (co ile powinno się to robić?)? A świece (poza tym że wyglądają już katastroficznie) to jeszcze na dodatek Bosha (mówicie że bardzo złe)...
Kable WN mają cyferki 1992, więc też pewnie są od nowości, ale trzymają się nieźle (i tak je na czasie też wymienię, nie sprawdzałem miernikiem).
Teraz pytanie, czy całe to świństwo na świecach ma mnie niepokoić (pewnie tak), czy to po prostu efekt zbyt długiego użytkowania kompletu świec?
Dodam, że jeszcze planuje wymienić filtr paliwa i oczywiście rozrząd, ale po wypłacie .
Narzekałem na słabą moc. Teraz jest dużo lepiej, na 4 biegu dość łatwo rozpędziłem się do 120.
Przy zmianie płynu chłodniczego (serwis jakiś) przy dolewaniu, kazano mi dodać gazu kilka razy. I wtedy płyn zaczął się wylewać. Poza tym "wydaje mi się" że coś mi tego płynu od momentu kupienia (miesiąc) ubyło, ale muszę to jeszcze sprawdzić. Postawicie mi jakąś diagnozę? Czy można gdzieś zobaczyć gdzie (jeśli już) on się wylewa? Żadnych plam pod samochodem nie zauważyłem.
I jeszcze na koniec pytania.
1. Ile może mnie kosztować ustawienie (sprawdzenie) kąta wyprzedzania zapłonu? (tak około)
2. Jako uszczelnienie wałków - jakie użyć? (firma, cena mniej więcej)
3. Czy podczas ładowania akumulatora odłączać obie klemy? A co wtedy z ECU, czy sie czasem nie zresetuje i trzeba będzie go "uczyć"?
4. Czy ktoś ma może zdjęcie filtra paliwa do CAO 1.3?
świeca 1
świeca 2
świeca 3
filtr powietrza
Jeżeli zdjęcia są za duże (choć je zmniejszałem oczywiście) to dajcie znać.
Chciałem by były dokładne |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 14-10-2007, 23:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
bear007 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-11-2006, 09:06
|
|
|
ALE HARDCORE!! wg mnie to wina dlugotrwalego nie wymieniania-dziwne ze w miare jezdzil!!
swistak81 napisał/a: | 1. Ile może mnie kosztować ustawienie (sprawdzenie) kąta wyprzedzania zapłonu? (tak około) |
10zł
swistak81 napisał/a: | 3. Czy podczas ładowania akumulatora odłączać obie klemy? A co wtedy z ECU, czy sie czasem nie zresetuje i trzeba będzie go "uczyć"? |
odłącz i sie zresetuje..potem zostaw go na wolnych obrotach bez odbiornikow pradu do momentu wlaczenia sie wentylatora
swistak81 napisał/a: | 4. Czy ktoś ma może zdjęcie filtra paliwa do CAO 1.3? |
nie ma z tym problemu-bodajrze 20-30zł
wymien odrazu pasek rozrzadu, kable WN, filtr paliwa, uszczelke pod deklem zaworow tez bym wymienil, plyn hlodniczy (pewnie odparowuje juz ze starosci), plyn hamulcowy... |
|
|
|
 |
swistak81 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-11-2006, 09:16
|
|
|
bear007 napisał/a: | wymien odrazu pasek rozrzadu, kable WN, filtr paliwa, uszczelke pod deklem zaworow tez bym wymienil |
oczywiście zgadzam się
bear007 napisał/a: | plyn hlodniczy (pewnie odparowuje juz ze starosci), plyn hamulcowy... |
wymieniony na prestigo(czy cos takiego), hamulcowy też
bear007 napisał/a: | nie ma z tym problemu-bodajrze 20-30zł |
no ale ja chciałem zdjęcie, zobaczyć to, bo nie mam szczerze pojęcia jak on wygląda w CAO
(widziałem do C51 - podobny chociaż?) |
|
|
|
 |
kaeres [Usunięty]
|
Wysłany: 07-11-2006, 09:30
|
|
|
Pierwsza i trzecia swieca - za bogato podaje paliwo
Druga - zre olej.
Ubywajacy plyn chlodniczy/zero plam pod autem - pewnie na bialo Ci dymi z rury.
Silnik ciagnie chlodziwo poprzez albo uszczelke albo pekniety blok.
Najgorzej z tymi swiecami. Poogladaj po jakims 1000km czy beda czyste czy znow syf.
Ja przez 40.000 km nie zmienialem swiec i byly jak nowe wiec sie strasznie ucieszylem, ze sonda podaje super mieszanke.
Ale podejrzewam, ze narobi Ci znow tak samo jak przed wymiana swiec. |
|
|
|
 |
swistak81 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-11-2006, 09:34
|
|
|
kaeres napisał/a: | pewnie na bialo Ci dymi z rury |
ani troszeczke kaeres napisał/a: | Najgorzej z tymi swiecami. Poogladaj po jakims 1000km |
taki właśnie miałem zamiar
kaeres napisał/a: | Ale podejrzewam, ze narobi Ci znow tak samo jak przed wymiana swiec. |
no więc co pomoże wtedy? |
|
|
|
 |
kaeres [Usunięty]
|
Wysłany: 07-11-2006, 09:43
|
|
|
Regulacja silnika, moze kupno samej sondy (trzeba ja sprawdzic). |
|
|
|
 |
bear007 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-11-2006, 12:19
|
|
|
swistak81 napisał/a: | no ale ja chciałem zdjęcie, zobaczyć to, bo nie mam szczerze pojęcia jak on wygląda w CAO |
nie mam fotki-w pracy jestem..poszukaj po serwisach z czesciami moze sa fotki ale tak na zdrowy rozum powinien byc podobny... |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 07-11-2006, 12:34
|
|
|
men... ja mam też kable jeszcze oryginalne (1989) i świece DENSO - może też z pierwszego montażu, ale wyglądają jak prawie nowe |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
bear007 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-11-2006, 12:39
|
|
|
kaeres napisał/a: | Pierwsza i trzecia swieca - za bogato podaje paliwo
Druga - zre olej.
Ubywajacy plyn chlodniczy/zero plam pod autem - pewnie na bialo Ci dymi z rury.
Silnik ciagnie chlodziwo poprzez albo uszczelke albo pekniety blok.
Najgorzej z tymi swiecami. Poogladaj po jakims 1000km czy beda czyste czy znow syf.
Ja przez 40.000 km nie zmienialem swiec i byly jak nowe wiec sie strasznie ucieszylem, ze sonda podaje super mieszanke.
Ale podejrzewam, ze narobi Ci znow tak samo jak przed wymiana swiec. |
tak ale jesli swieca zużyje sie nie bedzie dawać takiej iskry jak powinna (jedna bardziej druga mniej) to paliwo nie bedzie spalane prawidlowo (dochodzi do tego dluga eksploatacja w takich warunkach)-nie jest tak?? oczywiscie moge sie mylic... |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 08-11-2006, 14:01
|
|
|
wymien kolego swiece kable ustaw zaplon --to jest takie minimum
ale ja bym sie zajol paskiem rozrzadu i luzami , sprawdzil sprez , wymienil olej i filtry mnie takie swiece pachna nieszczelnosciami na glowicy albo gniazda zaworowe albo same zawory uszczelniacze
zwroc uwage czy ci nie ubywa plynu
swistak filtr powietrza ja wymieniam razem z olejowym 10-12 tys km
swiece zazwyczaj 1 raz w roku wiosna albo jesien
kable dwa razy do roku wiosna jesien podobnie jak olej
no ale przebieg moj to 70 tys km rocznie /na szczescie nie jednym autem/
Wez sie za te robotki szybciej bo prawo Marfiego
Nie zapomnij o sprawdzeniu oleju w skrzyni biegow - mozesz uniknac problemow |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
swistak81 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-11-2006, 08:58
|
|
|
wojmi1 napisał/a: | Nie zapomnij o sprawdzeniu oleju w skrzyni biegow - mozesz uniknac problemow |
a czy możesz rozwinąć to trochę? tzn czy mam sprawdzić ile go tam, czy jaki, czy wogóle czy coś go jest... |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 09-11-2006, 09:13
|
|
|
Najwazniejsze zeby byl w wystarczajacej ilosci potem zastanow sie na jaki wymienic// nie koniecznie hipol
jak umnie koledzy pisza o roznych semi ful syntetykach - kwestja gustu-wybotu i kasy, olej w skrzyni zazwyczaj wymieniam razem z paskiem rozrzadu czyli ok 60-80tys km albo jak kupuje auto.
Skrzynie a konkretnie lozyska lubia pasc gdy go brak lub za duzy syf |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
swistak81 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-11-2006, 07:25
|
|
|
No i zonk
Po przejechaniu ok 500km, na nowych świecach (tzn jedną sprawdziłem) jest lekutki czarny nalot (taka sadza). Mówi wam to coś?
Płynu i oleju (na tyle na ile mogę gołym okiem ocenić) nie ubywa.
Wogóle to jak mierzycie, że np. "ubyło mi 300ml/1000km". ??
Tak czy siak za tydzien (po wypłacie, argh) jadę do mechanika niech mi wyreguluje silnik...
Mam nadzieję że to pomoże, bo mnie serce boli, jak wiem że miśkowi coś dolega . |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 20-11-2006, 16:23
|
|
|
swistak81 napisał/a: | jest lekutki czarny nalot (taka sadza). Mówi wam to coś? |
Za bogata mieszanka. Ile benzyny Ci spala?
swistak81 napisał/a: | Wogóle to jak mierzycie, że np. "ubyło mi 300ml/1000km" |
Na bagnecie oleju są 2 kreski min i max, odległość między nimi to 1L. |
|
|
|
 |
swistak81 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-11-2006, 07:05
|
|
|
josie napisał/a: | Za bogata mieszanka. Ile benzyny Ci spala? |
No i tu właśnie niby wszystko ok. Jak nim wracałem z Poznania (do Rzeszowa), (na powyższych świecach) to spalanie mi wyszło około 5.5l na 100km. Teraz jak jeżdżę nim 6km do pracy (miasto) to spalanie jest około 6/6.5l na 100km. Ale jeżdżę baaardzo spokojnie (nie chcę miśka męczyć, zanim wszystkiego nie zrobię)
josie napisał/a: | odległość między nimi to 1L |
i tego mi właśnie brakowało. dzięki |
|
|
|
 |
|
|