[Cari 1.8 GDI] Częsty problem GDI - szarpania podczas jednos |
Autor |
Wiadomość |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 24-04-2011, 20:38 [Cari 1.8 GDI] Częsty problem GDI - szarpania podczas jednos
|
|
|
Witam, dziś tak siedzą przy stole i debatując znowu zaczął mi się plątać pomysł czemu to nieszczęsne GDI podczas utrzymywania jednostajnej prędkości tak poszarpuje itp.
Jako że nigdy nie zgłębiałem tematu EGR postanowiłem na forum poszukać. Ok, znalazłem gdzie jest wtyczka. Poleciałem do auta no i odpinam wtyczkę i jazda. O dziwo nic nie szarpie, jest tak jak powinno być. Myślę może silnik jeszcze nie nagrzany i to dlatego. Podpiąłem wtyczkę przejechałem kawałek i szarpanie wróciło. Zatrzymuje się, wtyczkę odpinam i znowu nic. Ładnie,gładko. No i teraz nasuwa mi się myśl. Czyżby wyczyszczenie EGR było panaceum na mój(i pewnie nie tylko mój) problem? Tak w ogóle po odpięciu wtyczki od EGR zauważyłem że komputer pokazuje mniejsze chwilowe spalanie( około 0.5 do nawet 1L na trasie, którą często jeżdżę także mam jakieś rozeznanie ile pokazuje).
Czy żeby zdjąć EGR trzeba zdejmować przepustnicę czy wystarczy odkręcić o ile pamiętam te 3 śruby i zdjąć? Jak z uszczelką? Trzeba zakładać nową? Ewentualnie można z czegoś dorobić czy lepiej się szarpnąć i kupić nówkę?
Ma ktoś może zdjęcie EGR jak on w środku wygląda?
Jeszcze tak dla pewności, rozumiem że to jest właśnie wtyczka od EGR
 |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
rinek
Mitsumaniak
Auto: Carisma GDI '98 Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 34 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 24-04-2011, 22:00
|
|
|
u mnie po czyszczeniu całego kolektora dolotowego i kanałów od EGR-a nie zauważyłem poprawy w kwesti szarpania, może na początku było troszkę mniejsze, ale teraz jest tak samo jak było przedtem.
pozdrawiam. |
|
|
|
 |
marcinkn
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2011 Posty: 51 Skąd: Gliwice/Knurów
|
Wysłany: 25-04-2011, 10:14
|
|
|
a u mnie po czyszczeniu kolektora, egr-a, przepustnicy szarpanie znikło |
_________________ Wcześniej Astra H 1.9 150ps
Teraz Mitsubishi Carisma 1.8 GDI i Fiat Bravo 1.6 |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 25-04-2011, 17:27
|
|
|
Trochę dziś pogrzebałem pod maską i wyjęcie EGR to nie jest taka prosta sprawa :/ Wyczyściłem sobie tylko przepustnice i głowię się teraz jak się do tego zabrać. Od góry nie wiem czy da się radę bez zdejmowania kolektora, od dołu nie patrzyłem bo nie mam możliwości na razie wejść pod auto. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
gdi user
Nowy Forumowicz
Auto: volvo 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 18 Skąd: kołobrzeg
|
Wysłany: 04-05-2011, 19:18
|
|
|
Ta wtyczka, którą odłączyłeś jest nie tylko od EGR ale też od jednego z elektromagnesów od bypassu powietrza.Wtyczka od EGR ma 6 pinów i jest umiejscowiona głęboko za przepustnicą.Dość ciężki dostęp, ale można ją dosięgnąć. |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 10-05-2011, 17:40
|
|
|
z tego co widziałem to się nie nadaje do kolektora w GDI. Tutaj nie masz prostego dolotu tylko jest coś takiego jakby puszka, która powoduje zawirowanie powietrza, tym samym jest to miejsce gdzie ów płyn może zalegać... |
|
|
|
 |
|