Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Częsty problem GDI - szarpania podczas jednos
Autor Wiadomość
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 24-04-2011, 20:38   [Cari 1.8 GDI] Częsty problem GDI - szarpania podczas jednos

Witam, dziś tak siedzą przy stole i debatując znowu zaczął mi się plątać pomysł czemu to nieszczęsne GDI podczas utrzymywania jednostajnej prędkości tak poszarpuje itp.
Jako że nigdy nie zgłębiałem tematu EGR postanowiłem na forum poszukać. Ok, znalazłem gdzie jest wtyczka. Poleciałem do auta no i odpinam wtyczkę i jazda. O dziwo nic nie szarpie, jest tak jak powinno być. Myślę może silnik jeszcze nie nagrzany i to dlatego. Podpiąłem wtyczkę przejechałem kawałek i szarpanie wróciło. Zatrzymuje się, wtyczkę odpinam i znowu nic. Ładnie,gładko. No i teraz nasuwa mi się myśl. Czyżby wyczyszczenie EGR było panaceum na mój(i pewnie nie tylko mój) problem? Tak w ogóle po odpięciu wtyczki od EGR zauważyłem że komputer pokazuje mniejsze chwilowe spalanie( około 0.5 do nawet 1L na trasie, którą często jeżdżę także mam jakieś rozeznanie ile pokazuje).
Czy żeby zdjąć EGR trzeba zdejmować przepustnicę czy wystarczy odkręcić o ile pamiętam te 3 śruby i zdjąć? Jak z uszczelką? Trzeba zakładać nową? Ewentualnie można z czegoś dorobić czy lepiej się szarpnąć i kupić nówkę?
Ma ktoś może zdjęcie EGR jak on w środku wygląda?

Jeszcze tak dla pewności, rozumiem że to jest właśnie wtyczka od EGR
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
rinek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI '98 Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 34
Skąd: Gdynia
Wysłany: 24-04-2011, 22:00   

u mnie po czyszczeniu całego kolektora dolotowego i kanałów od EGR-a nie zauważyłem poprawy w kwesti szarpania, może na początku było troszkę mniejsze, ale teraz jest tak samo jak było przedtem.

pozdrawiam.
 
 
marcinkn 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Gliwice/Knurów
Wysłany: 25-04-2011, 10:14   

a u mnie po czyszczeniu kolektora, egr-a, przepustnicy szarpanie znikło
_________________
Wcześniej Astra H 1.9 150ps
Teraz Mitsubishi Carisma 1.8 GDI i Fiat Bravo 1.6
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 25-04-2011, 17:27   

Trochę dziś pogrzebałem pod maską i wyjęcie EGR to nie jest taka prosta sprawa :/ Wyczyściłem sobie tylko przepustnice i głowię się teraz jak się do tego zabrać. Od góry nie wiem czy da się radę bez zdejmowania kolektora, od dołu nie patrzyłem bo nie mam możliwości na razie wejść pod auto.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
gdi user 
Nowy Forumowicz

Auto: volvo 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 18
Skąd: kołobrzeg
Wysłany: 04-05-2011, 19:18   

Ta wtyczka, którą odłączyłeś jest nie tylko od EGR ale też od jednego z elektromagnesów od bypassu powietrza.Wtyczka od EGR ma 6 pinów i jest umiejscowiona głęboko za przepustnicą.Dość ciężki dostęp, ale można ją dosięgnąć.
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 09-05-2011, 15:47   

Słuchajcie czy ktoś może czyścił kolektor i resztę inną metodą niż jego zdjęcie i mechaniczne czyszczenie?
Zobaczyłem na stronie LM takie cudo http://www.liqui-moly.pl/...lotowego-diesel stosował to ktoś może?
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-05-2011, 17:40   

z tego co widziałem to się nie nadaje do kolektora w GDI. Tutaj nie masz prostego dolotu tylko jest coś takiego jakby puszka, która powoduje zawirowanie powietrza, tym samym jest to miejsce gdzie ów płyn może zalegać...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.