| Cari 1.9 TD jakie sprezanie | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Berni [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-11-2006, 17:59   Cari 1.9 TD jakie sprezanie |   
 |  
               | 
 |  
               | witam mam pytanie jakie powinno byc sprezanie (kompresja) w cari 1.9 TD
 oraz ile powinna dmuchac zdrowa sprezarka turbo...
 
 z gory dzieki za info
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dylson [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-11-2006, 22:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | Stopien sprezania wedlug katalogu to 20,5. Co do turbiny to nie wiem. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Berni [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-11-2006, 23:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | a cisnienie sprezania?:) bo stopien a cisnienie to dwie rozne rzeczy:) 
 w sumie zle zadalem pytanie bo chodzilo mi o cisnienie sprezania...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tomekrvf   Forumowicz
 
  
 Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 48 razy
 Dołączył: 17 Maj 2005
 Posty: 2309
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-11-2006, 09:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Minimalne ciśnienie sprężania w F8Q wynosi 20 barów, różnica pomiędzy garami max 4 bary. Francuzi do tego silnika nie podają standardowej wartości kompresji Ciśnienie doładowania 5 bieg, gaz w podłodze:
 2000 rpm  -  60-80kPa
 2500 rpm  -  80-95kPa
 3000 rpm  -  80-95kPa
 Przy nadciśnieniu 102-110kPa powinien zacząć otwierać się waste gate(ruch cięgła siłownika 0.38mm)
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Berni [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-11-2006, 15:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzieki za wyczerpujaca odpowiedz:) super! 
 wogole serce mi prawei stanelo wczoraj... wracam do domu,zatrzymala sie rolka napinacza altka(ta ze sprezyna) nie wiem jakim cudem... rozwalilo pasek altka ktory wkrecil sie w rolke od pompy wody i zerwal!!! pasek rozrzadu... auto zgaslo...odrazu odholowalem je do warsztatu (nie wiedzialem ze zerwany jest paske rozrzadu( chlopaki rozbieraja i patrza ze pekl.. no i mowia modlimy sie czy glowica bedzie do roboty.
 
 zalozyli pasek odpalamy i wszystko gra!
 tylko dlatego ze auto mi zgaslo jak sie toczylem na bocznej ulicy i nie probowalem odpalac go juz!!!
 
 juz mieli drugo taki przypadek w cari( jeden w 1.8) ze nie uszkodzilo nic takie zerwanie rozrzadu!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | saphire   Mitsumaniak
 daje wędkę nie rybę
 
  
 Auto: Laguna Coupe GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 162 razy
 Dołączył: 20 Sie 2006
 Posty: 6011
 Skąd: Przemyśl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-11-2006, 16:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | No to twardzi są bo ja bym nie odpalał auta po zerwanym pasku póki nie rozebrali by głowicy do pooglądania czy wszystko ok. Gdyby np. cos było nie ok to nawet z założonym nowym paskiem można pogorszyć sprawę jeszcze bardziej. Sąsiadowi jak strzelił pasek w cytrynie to tez niby po założeniu wszystko było ok ale jak odpalili pierwszy raz silnik to po paru minutach rozwaliło głowicę bo ponoć jednak coś w środku było pogięte no i koszty wyszły 2x tyle. |  
				| _________________ Bartek `saphire` Siębab
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Berni [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-11-2006, 16:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | no poszlismy na ryzyko duze... najpierw kompresje i pozniej odpal silnika chodzil dlugo gazowali go i wszystko naszczescie ok... 
 kamien spadl mi z serca... a kompresja idealna na kazdym cylindrze tyle samo co przed szerwaniem paska bo akurat sprawdzali mi tydzien temu...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |