Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Galant 96r 2.0TD - ABS-Która Kostka - KODY błędów
Autor Wiadomość
Piotr_MC 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant V 1996r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 33
Skąd: Włocławek
Wysłany: 05-05-2011, 20:31   Galant 96r 2.0TD - ABS-Która Kostka - KODY błędów

Witam
Mam problem z samochodem od pewnego czasu w zasadzie już dobre pare miesięcy Caly czas pali się lampka od ABS, postanowiłem zdiagnozować usterke idąc po najłatwiejszej lini oporu, chodzi o kostke, wyczytałem forum w tej sprawie, owszem znalazłem informacje, 1 pin +4 pin(masa) lampka od ABS po wlaczeniu zapłonu wymryga błedy, całości potem jednosci.I tak więc zrobiłem 1 pin + masa stacyjka i nic...Pomyslałem sobie moze złe piny, zatempodlaczyłem pod inny(niebieska strzałka)+ masa , tym razem zapalniczka, Pokwitowało to wyskoczeniem bezpiecznika od centralki. Co robie źle, móglby ktoś Mnie pokierowac?Z góry Dziekuje. A moze to nie ta kostka, choć wygladem jest bardzo podobna do tej na innym temacie, tylko odwrócona.
http://zapodaj.net/30476f133ee8.jpg.html
_________________
Pozdrawiam
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11125
Skąd: Radomsko

Wysłany: 05-05-2011, 21:57   

Zewrzyj pierwszy pin,i czwarty.Powinno zadziałać.Kostkę znajdziesz pod deską rozdzielczą,nad prawym kolanem kierowcy 8)
_________________

 
 
 
Piotr_MC 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant V 1996r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 33
Skąd: Włocławek
Wysłany: 05-05-2011, 22:05   

Ta kostka jest wlasnie na kolanem, nad pokretlem od regulacji świateł, Rozumiem ze 1 pin to ten zaznaczony czerwona strzalka?
_________________
Pozdrawiam
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11125
Skąd: Radomsko

Wysłany: 05-05-2011, 22:08   

Tu masz pokazane: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=18435
_________________

 
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 05-05-2011, 22:39   

Piotr_MC, w naszych E5x diagnoza ABS nie działa .... w nowszych tak ale w naszych niiii.....

jeżeli ci ABS nie działa to najprawdopodobniej masz uszkodzone kabelki od czujników ( z przodu ) albo sam czujnik
 
 
Piotr_MC 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant V 1996r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 33
Skąd: Włocławek
Wysłany: 06-05-2011, 07:41   

Diekuje za wyjasnienie. A czy podpiecie pod komputer też nie pomoze?
_________________
Pozdrawiam
 
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 06-05-2011, 20:40   

Piotr_MC, ... ktoś kiedys próbował i nic z tego nie wyszło .... ABS nie dawał żadnych znaków :| ... a szkoda :wink:
 
 
Piotr_MC 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant V 1996r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 33
Skąd: Włocławek
Wysłany: 06-05-2011, 21:27   

Więc pozostaje własnoręczna diagnoza kabelkow oraz czujnikow za pomoca miernika. Coz, jutro wezme sie w garsc i zaczne badanie. Gdzie ida przewody z czujnikow? Zapewne do jakiego komputera od ABS, gdzie on sie znajduje?
_________________
Pozdrawiam
 
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 07-05-2011, 01:17   

komp od ABS-u dokładnie nie pamiętam ... ale na pewno w środku auta :mrgreen: ... albo pod nogami pasażera ( u mnie na 100% ) albo w tunelu środkowym .... nie wiem jak to wygląda w dieslach .... ale kompa nie ruszaj bo to najmniej awaryjna jednostka .... zacznij właśnie od czujników , kabelki masz pod przednimi błotnikami ( tam są kostki ) , łapaj za miernik i pomierz rezystancje obu czujników .... potem wrzuć wyniki na foruma , będziemy bliżej rozwiązania twojego problemu :wink:
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 07-05-2011, 01:41   

komp od ABSu jest za głośnikiem przednim w desce rozdzielczej po stronie pasażera obok schowka w każdym galancie E5 tam jest z tego co mi wiadomo

W tunelu środkowym za radiem w dieslu jest komputer EGR i świec żarowych w benzynie komp ECU, komp tcl i innych tego typu rzeczy

W tunelu środkowym pod podłogą schowka w podłokietniku jest komputer systemu SRS jeżeli auto posiada poduszki jeżeli nie posiada poduszek masz głębszy schowek w podłokietniku...
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
Piotr_MC 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant V 1996r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 33
Skąd: Włocławek
Wysłany: 07-05-2011, 16:00   

Witam
Własnie wrocilem z garazu zbadałem każdą kostke i napiecie na każdym kole. Wszystko jest w normie. Wyniki pokaze w kolejnosci /koło/w kierunku czujnika/w kierunku komputera/podczas kręcenia kołem, Siła kręcenia kołem jest taka sama na wszystkich czterech.Wiec tak
LP/1.09K/5.30k/do 0.9V (dziwne) max
PP/1.10K/5.30K/do 1.2V
LT/1.07K/5.30K/do 1.2V
PT/1.09K/5.30K/do 1.2V
Poszedłem dalej, mianowicie odpiąłem kostke i podpiałem do niej miernik (do tej kostki wchodzą 4 kabelki (2 z lewego i 2 zprawego koła)Jest Dość dużych wymiarów, lezy na tylniej belce. Z tej kostki ida przewody jak sadze do komputera. Przedstawiłem sprawe na rysunku, dziwi Mnie pomiar zaznaczony niebieskimy strzałeczkami, W innych pozycjach nie ma przejścia, to samo tyczy się przekaźnika, na jednej nożce nie ma przejścia z pozostałymi.Martwi Mnie ten przekaźnik, bo to on własnie pstryka po 1 sekundzie po załączeniu zapłonu, w tym momencie co pstryknie mrygnie bardzo szybko kontrolka od ABS. Jakby dostawała jakiś sygnał ze musi blokować...(jest to kostka tóz przed rozdzielaczem , na koła.Jest obok niej drugi przekaźnik, czarny) Mam nadzieje że sie połapiecie mniej więcej...Bo czujniki wygladają na OK, kostki rowneiz są w srodku w bardzo dobrym stanie. Jestem ZAWIEDZIONY!
http://fotoo.pl/hosting-z...64/abs.jpg.html
_________________
Pozdrawiam
 
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 07-05-2011, 16:13   

Piotr_MC, komp ABS dostaje błąd i dlatego nie puszcza dalej ABS-u ( tez to mam tylko u mnie wywala bo źle zrobiłem kabelki i wilgoć się dostałą do czujnika ) , btw. twoje wyniki są dobre więc powinno wszystko hulać jak ta lala :roll: ....... dziwne
 
 
Piotr_MC 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant V 1996r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 33
Skąd: Włocławek
Wysłany: 07-05-2011, 16:18   

Mam w tylnim lewymkole pękniętą sprężyne, jest obnizony troszke z lewej tylniej strony, to moze meic wplyw? Co robic mam....
_________________
Pozdrawiam
 
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 07-05-2011, 23:19   

Piotr_MC, to nie ma wpływu na ABS :wink: ..... ja dzisiaj znowu polutowałem nowe kabelki i jak na razie działa ( pewnie do pierwszej kałuży ) .....

i to jest właśnie to w naszych E5x że nie da rady sprawdzić o co dokładnie biega :roll: ...

Piotr_MC, ..... czujniki masz sprawne ... kable też bo pomiar brałeś z kostek ( chociaż weź dokładnie ogladnij jak one wyglądają , głównie przednie koła , kabelki ABS we wnęce , tam najczęściej coś się dzieje nie dobrego , sprawdź jak wyglada izolacja na przewodach czy nie ma jakiś pęknięć/nacięć , mogła tam sie dostać wilgoć i wtedy komp wariuje ,a nie zawsze na mierniku wyjdzie że coś jest nie tak ) ..... komp też sprawny bo daje prawidłowe napięcie .....


jak to nie pomoże to sobie odpuść bo szkoda czasu i nerwów ( wiem coś o tym ) , wyjmij bezpiecznik od ABS aby pomarańczowa kontrolka ci nie świeciła po oczach i już , zapomnij :wink: ..... jest dużo aut bez ABS i jeżdżą .... :wink:
 
 
Piotr_MC 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant V 1996r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 33
Skąd: Włocławek
Wysłany: 08-05-2011, 08:59   

Wg Mnie izolacja jest w bardzo dobrym stanie, z takiej jakby gumy grubej i sztywnej. Nie zaobserowałem pzecięć. Ja już daje sobie z tym spokój, zawioze do elektryka, niech się bawi. Chyba że jakimś cudem odzyskam chęci...Wiem jedno.TO MUSI zostac naprawione, nie lubię Jak Mi kontrolki dają po oczach. Póki co Dziekuje, dam znać co i jak.
_________________
Pozdrawiam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.