Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Carisma padła - tylko co ?
Autor Wiadomość
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-11-2006, 23:03   

ale szarpanie jest też obiawem padniętego wtryskiwacza...
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-11-2006, 11:24   

Chooper napisał/a:
ale szarpanie jest też obiawem padniętego wtryskiwacza...

Ale tutaj problem występuje też na gazie, także ja stawiam jednak na układ zapłonowy.
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 12-11-2006, 12:59   

Jako, iż nie posiadam multimetru do sprawdzenia opornosci wtryskiwaczy ani manometru do kompresji w cylindrze sprawdziłem to co mogłem...

Po podmianie kolejności świec - nadal zalewa 4-ty cylinder.
Zamieniłem też cewki (są 2szt) razem z fajkami , tę z 2giego cylindra dałem na problematyczny 4ty i na odwrót - nadal zalewa 4-ty cylinder.

Poniżej foto mojego silnika.

(problem sprawia ostatni cylinder licząc od rorządu, na fotce widac jak już zacząłem odkręcać śruby od cewki nad nim)
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 12-11-2006, 15:24   

No to może jednak ten wtryskiwacz walnięty. Omomierz i pomierz opór jego uzwojenia - skoro ECU zgłosiło błąd wtryskiwacza to być może też wykryło że oporność się zmieniła a co za tym idzie albo uwaliło we wtryskiwaczu jego uzwojenie albo zwarło...
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 13-11-2006, 13:24   

Dorwałem od kolegi jakiś lipny miernik za 20zł i wykonałem testy:

Oporność wszystkich wtryskiwaczy 15ohm (norma 13-16) więc OK

Następnie przekreciłem kluczyk na zapłon ale bez odpalania silnika.
sprawdziłem napięcie na kostkach wchodzących we wtryski.
(Kostka wypęta z wtysku)

1 cylinder - 9,3 V
2 cylinder - 3,1 V
3 cylinder - 3,1 V
4 cylinder - 12 ,3 V

po odpaleniu jeszcze raz ostatecznie zmierzyłem napięcie na 4tym cylindrze i pokazało 14,4V :?

Teraz to juz zupełnie nie wiem o co chodzi :cry:
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 13-11-2006, 14:48   

Czyli uzwojenia wtryskiwaczy raczej ok a napięcie na wtyczkach zmienne jest w czasie pracy silnika bo przeca ECU impulsami steruje określonymi wtryskiwaczamiw określonym momencie obrotu wału - proste multimery głupio to będą pokazywac takie zmienne napięcie i trzeba by podpiąc pod oscyloskop by obadać kształt i wzajemne zależności czasowe tych sygnałów ale ja bym jednak najpierw świecę wymienił w tym 4rtym cylindrze a później ewentualnie jak nie pomoże kombinowal z wtryskiwaczem może...
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 13-11-2006, 15:02   

ale sie uparliście na te świece, jak wziałem z innego cylindra i wsadziłem w miejsce 4 sprawną i nadal zalewa 4 to chyba nie wina swiecy

a napięcia w kostkach na wtryskiwacze mierzyłem na wyłączonym silniku - i cały czas było stałe
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 13-11-2006, 16:03   

To jak możesz podmień miejscami któryś z wtryskiwaczy zamiennie z tym co na 4tym garze jest i zobacz co będzie :)
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-11-2006, 22:29   

Jak mokro i szaleje to obstawiam problemy z elektryką.
Albo masz gdzieś zwarcie albo po prostu do pozostałych problemów dokładają Ci się kable zapłonowe/zamoknięta cewka/cewki (nie kojarzę jak to jest w Twoim silniku ale takie są podstawy)

wojmi1 pisał na forum o tym jak sprawdzić kable - to bardzo dobry sposób - spryskiwacz do kwiatków z lekkim roztworem soli kuchannej i spryskac wieczorem - jak zaświecą to już wiesz co się dzieje.

Powodzenia.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6990
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 13-11-2006, 22:38   

A ja zamiast kombinować (jak koń po górę, jak tu wciągnąć furę na górę i się nie zmachać) sprawdziłbym kompresję ma tym garku...... jest iskra + jest paliwo + brak zapłonu [zazwyczaj] = brak kompresji.......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-11-2006, 22:40   

Bartek recht tyle że padac zaczęło na mokrym stąd moje wypociny :wink:
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 13-11-2006, 23:02   

zrób jak Bartek radzi... jesli cisnienie bedzie ok to prawdopodobnie fajkocewka... i stawiam własnie na to skoro powyzej 2500 rpm jest ?OK... zuzywają sie one duzo szybciej na gazie jak na paliwie... zmniejsz o 0,1mm przerwe na swiecach (jeśli któras fajka przebija to powinno być lepiej)... z tego co pamietam ogolnie na lpg powinna być przerwa własnie o 0,1mm mniejsza od standardu... jak mozesz zrób zdjęcie fajek od wewnatrz(tam gdzie wchodzą świece)
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 13-11-2006, 23:17   

Tak jak pisałem zamieniłem świece nadal zalewało nr 4
wniosek: nie wina świec

zamieniłem fajkocewki z 2 cylindra dałem na 4ty nadal zalewało 4ty cylinder
wniosek - nie kable WN ani cewki

dobrze Bartek prawisz przydałby sie manometr...
a te napiecia na wtrskach coś Wam mówią ?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6990
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 13-11-2006, 23:31   

te napięcia nie są zbyt wiarygodne....... hmmmmmmm mierzyłeś na złączkach wtryskiwaczy???????

jeżeli tak, to napięcie 14,4 V oznacza pełne otwarcie wtryskiwacza - więc i ciągle podawanie benzyny, co tłumaczyłoby zalaną świecę.......

Odłącz ten wtryskiwacz w cholerę i zobacz jak będzie zachowywał się na gazie - jeżeli będzie OK, to szukaj zwarcia do masy sygnału sterującego wtryskiwaczem......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-11-2006, 23:33   

Bartek, a czy wtryski nie są przypadkiem sterowane masą a napięcie (+) podane jest stale :?:


Bo mnie się cóś tak kojarzy....
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.