|
Carisma padła - tylko co ? |
| Autor |
Wiadomość |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11-11-2006, 23:03
|
|
|
| ale szarpanie jest też obiawem padniętego wtryskiwacza... |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
szczeslaw
moderator Łamacz przepisow KRD

Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy Dołączył: 29 Cze 2005 Posty: 1980 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-11-2006, 11:24
|
|
|
| Chooper napisał/a: | | ale szarpanie jest też obiawem padniętego wtryskiwacza... |
Ale tutaj problem występuje też na gazie, także ja stawiam jednak na układ zapłonowy. |
_________________ gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.
 |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 12-11-2006, 12:59
|
|
|
Jako, iż nie posiadam multimetru do sprawdzenia opornosci wtryskiwaczy ani manometru do kompresji w cylindrze sprawdziłem to co mogłem...
Po podmianie kolejności świec - nadal zalewa 4-ty cylinder.
Zamieniłem też cewki (są 2szt) razem z fajkami , tę z 2giego cylindra dałem na problematyczny 4ty i na odwrót - nadal zalewa 4-ty cylinder.
Poniżej foto mojego silnika.
(problem sprawia ostatni cylinder licząc od rorządu, na fotce widac jak już zacząłem odkręcać śruby od cewki nad nim) |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 12-11-2006, 15:24
|
|
|
| No to może jednak ten wtryskiwacz walnięty. Omomierz i pomierz opór jego uzwojenia - skoro ECU zgłosiło błąd wtryskiwacza to być może też wykryło że oporność się zmieniła a co za tym idzie albo uwaliło we wtryskiwaczu jego uzwojenie albo zwarło... |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 13-11-2006, 13:24
|
|
|
Dorwałem od kolegi jakiś lipny miernik za 20zł i wykonałem testy:
Oporność wszystkich wtryskiwaczy 15ohm (norma 13-16) więc OK
Następnie przekreciłem kluczyk na zapłon ale bez odpalania silnika.
sprawdziłem napięcie na kostkach wchodzących we wtryski.
(Kostka wypęta z wtysku)
1 cylinder - 9,3 V
2 cylinder - 3,1 V
3 cylinder - 3,1 V
4 cylinder - 12 ,3 V
po odpaleniu jeszcze raz ostatecznie zmierzyłem napięcie na 4tym cylindrze i pokazało 14,4V
Teraz to juz zupełnie nie wiem o co chodzi |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 13-11-2006, 14:48
|
|
|
| Czyli uzwojenia wtryskiwaczy raczej ok a napięcie na wtyczkach zmienne jest w czasie pracy silnika bo przeca ECU impulsami steruje określonymi wtryskiwaczamiw określonym momencie obrotu wału - proste multimery głupio to będą pokazywac takie zmienne napięcie i trzeba by podpiąc pod oscyloskop by obadać kształt i wzajemne zależności czasowe tych sygnałów ale ja bym jednak najpierw świecę wymienił w tym 4rtym cylindrze a później ewentualnie jak nie pomoże kombinowal z wtryskiwaczem może... |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 13-11-2006, 15:02
|
|
|
ale sie uparliście na te świece, jak wziałem z innego cylindra i wsadziłem w miejsce 4 sprawną i nadal zalewa 4 to chyba nie wina swiecy
a napięcia w kostkach na wtryskiwacze mierzyłem na wyłączonym silniku - i cały czas było stałe |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 13-11-2006, 16:03
|
|
|
To jak możesz podmień miejscami któryś z wtryskiwaczy zamiennie z tym co na 4tym garze jest i zobacz co będzie |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-11-2006, 22:29
|
|
|
Jak mokro i szaleje to obstawiam problemy z elektryką.
Albo masz gdzieś zwarcie albo po prostu do pozostałych problemów dokładają Ci się kable zapłonowe/zamoknięta cewka/cewki (nie kojarzę jak to jest w Twoim silniku ale takie są podstawy)
wojmi1 pisał na forum o tym jak sprawdzić kable - to bardzo dobry sposób - spryskiwacz do kwiatków z lekkim roztworem soli kuchannej i spryskac wieczorem - jak zaświecą to już wiesz co się dzieje.
Powodzenia. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6990 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 13-11-2006, 22:38
|
|
|
| A ja zamiast kombinować (jak koń po górę, jak tu wciągnąć furę na górę i się nie zmachać) sprawdziłbym kompresję ma tym garku...... jest iskra + jest paliwo + brak zapłonu [zazwyczaj] = brak kompresji....... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-11-2006, 22:40
|
|
|
Bartek recht tyle że padac zaczęło na mokrym stąd moje wypociny |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 13-11-2006, 23:02
|
|
|
| zrób jak Bartek radzi... jesli cisnienie bedzie ok to prawdopodobnie fajkocewka... i stawiam własnie na to skoro powyzej 2500 rpm jest ?OK... zuzywają sie one duzo szybciej na gazie jak na paliwie... zmniejsz o 0,1mm przerwe na swiecach (jeśli któras fajka przebija to powinno być lepiej)... z tego co pamietam ogolnie na lpg powinna być przerwa własnie o 0,1mm mniejsza od standardu... jak mozesz zrób zdjęcie fajek od wewnatrz(tam gdzie wchodzą świece) |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 13-11-2006, 23:17
|
|
|
Tak jak pisałem zamieniłem świece nadal zalewało nr 4
wniosek: nie wina świec
zamieniłem fajkocewki z 2 cylindra dałem na 4ty nadal zalewało 4ty cylinder
wniosek - nie kable WN ani cewki
dobrze Bartek prawisz przydałby sie manometr...
a te napiecia na wtrskach coś Wam mówią ? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6990 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 13-11-2006, 23:31
|
|
|
te napięcia nie są zbyt wiarygodne....... hmmmmmmm mierzyłeś na złączkach wtryskiwaczy???????
jeżeli tak, to napięcie 14,4 V oznacza pełne otwarcie wtryskiwacza - więc i ciągle podawanie benzyny, co tłumaczyłoby zalaną świecę.......
Odłącz ten wtryskiwacz w cholerę i zobacz jak będzie zachowywał się na gazie - jeżeli będzie OK, to szukaj zwarcia do masy sygnału sterującego wtryskiwaczem...... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-11-2006, 23:33
|
|
|
Bartek, a czy wtryski nie są przypadkiem sterowane masą a napięcie (+) podane jest stale
Bo mnie się cóś tak kojarzy.... |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
|
|