Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mkm
09-06-2010, 19:58
Byłem na hamowni
Autor Wiadomość
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 13-01-2011, 12:01   

mystek napisał/a:
Są tam Mitsu Colty/Mirage i Dodge Colty, ale wszystkie do 93 roku:/. Musiałbym wziąć skądś pełną specyfikację CJtki razem ze skrzynią i powpisywać.


Moc silnika znajdziesz na CARFOLIO.COM a przelozenia sa w serwisowce od skrzynek.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-01-2011, 22:31   

lukasz12,
Opory aerodynamiczne zależą dokładnie od kwadratu prędkości (z b. dużą dokładnością). Prawdą jest, że prędkość maksymalna zależy między innymi od mocy maksymalnej.
100km/h - ~20KM
150km/h - ~50KM
200km/h - ~140KM
Ale nie można zapominać o skrzyni a właściwie jej ratio ;) , bo może się okazać że albo:
a) bieg będzie za krótki i moc maksymalna osiągnięta będzie przed teoretyczną (wyliczoną z mocy maksymalnej) prędkością - świetnym przykładem jest EVO :P
b) bieg będzie za długi i suma oporów przy mniejszej prędkości samochodu osiągnie wartość większą od siły pociągowej na kołach - świetnym przykładem jest mój Lancer Vmax 208 przy ~5700rpm. A moc maksymalna jest przy 6000 (zmierzone dla 6148rpm) :P
Warto w Car Teście zainteresować się zakładką "Drive Power in Gears" ;)

Dodatkowo różne transmisje mają różne straty i to też może zaniżać prędkość maksymalną.
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
Ostatnio zmieniony przez jaca71 13-01-2011, 22:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-01-2011, 22:50   

w jednym z ostatnich Top Gear gdzie jest test nowego Vayrona są właśnie takie obliczenia o ile musi się zwiększyć moc żeby o x zwiększyć prędkość max.
Jak znajdę to tutaj napiszę.
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 13-01-2011, 23:33   

jaca71 napisał/a:
lukasz12,
Ale nie można zapominać o skrzyni a właściwie jej ratio ;) , bo może się okazać że albo:
a) bieg będzie za krótki i moc maksymalna osiągnięta będzie przed teoretyczną (wyliczoną z mocy maksymalnej) prędkością - świetnym przykładem jest EVO :P
b) bieg będzie za długi i suma oporów przy mniejszej prędkości samochodu osiągnie wartość większą od siły pociągowej na kołach - świetnym przykładem jest mój Lancer Vmax 208 przy ~5700rpm. A moc maksymalna jest przy 6000 (zmierzone dla 6148rpm) :P
Warto w Car Teście zainteresować się zakładką "Drive Power in Gears" ;)

Dodatkowo różne transmisje mają różne straty i to też może zaniżać prędkość maksymalną.


Bardzo dobrze piszesz. Ja mam świadomość tego wszystkiego, ale nie podawałem żeby nie zaciemniać obrazu. Przełożenia w przypadku Sigmy/Diamante są zasadniczo dobrane dość optymalnie tzn. ani nie są za krótkie ani za długie. W przypadku V-max masz około 5700 obrotów (dla Sigmy (4.375) - na powyższych screenach jest Diamante które ma ciutkę dłuższe przełożenie główne (3.96) stąd masz nieco niższe obroty dla danej prędkości, ale skrócenie biegów nie daje zasadniczo wiele bo przy wyższych obrotach jest już ciutkę mniej momentu niż przy 5200 zatem skrócenie przełożenia nie daje nic poza minimalnie lepszym przełożeniem co się przekłada tylko na minimalnie lepsze przyspieszenia i moze 2-3 kmh v-max...
Ale reasumując, ze screenów wynika jasno że do rozbujania mojego auta do 220 kmh potrzebne jest w sumie ~145 kw (wszystkie straty tj. aerodynamika + napęd + opory toczenia)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 17-05-2011, 10:25   

ja w poniedziałek jestem umówiony na pomiary
także potem zdam relacje

[ Dodano: 23-05-2011, 20:35 ]
po prawie roku przymiarek, w końcu wybrałem się na pomiary i takie wyniki:

157 KM i 223 Nm na benzynie (odpowiednio przy 5658/4537 obr./min.)
151,1 KM i 215 Nm na LPG (odpowiednio przy 5552/4569 obr./min.)

także można powiedzieć prawie seria
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.