 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: mkm 09-06-2010, 19:58 |
Byłem na hamowni |
Autor |
Wiadomość |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 13-01-2011, 12:01
|
|
|
mystek napisał/a: | Są tam Mitsu Colty/Mirage i Dodge Colty, ale wszystkie do 93 roku:/. Musiałbym wziąć skądś pełną specyfikację CJtki razem ze skrzynią i powpisywać. |
Moc silnika znajdziesz na CARFOLIO.COM a przelozenia sa w serwisowce od skrzynek. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-01-2011, 22:31
|
|
|
lukasz12,
Opory aerodynamiczne zależą dokładnie od kwadratu prędkości (z b. dużą dokładnością). Prawdą jest, że prędkość maksymalna zależy między innymi od mocy maksymalnej.
100km/h - ~20KM
150km/h - ~50KM
200km/h - ~140KM
Ale nie można zapominać o skrzyni a właściwie jej ratio , bo może się okazać że albo:
a) bieg będzie za krótki i moc maksymalna osiągnięta będzie przed teoretyczną (wyliczoną z mocy maksymalnej) prędkością - świetnym przykładem jest EVO
b) bieg będzie za długi i suma oporów przy mniejszej prędkości samochodu osiągnie wartość większą od siły pociągowej na kołach - świetnym przykładem jest mój Lancer Vmax 208 przy ~5700rpm. A moc maksymalna jest przy 6000 (zmierzone dla 6148rpm)
Warto w Car Teście zainteresować się zakładką "Drive Power in Gears"
Dodatkowo różne transmisje mają różne straty i to też może zaniżać prędkość maksymalną. |
_________________ 1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...) 
 |
Ostatnio zmieniony przez jaca71 13-01-2011, 22:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-01-2011, 22:50
|
|
|
w jednym z ostatnich Top Gear gdzie jest test nowego Vayrona są właśnie takie obliczenia o ile musi się zwiększyć moc żeby o x zwiększyć prędkość max.
Jak znajdę to tutaj napiszę. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 13-01-2011, 23:33
|
|
|
jaca71 napisał/a: | lukasz12,
Ale nie można zapominać o skrzyni a właściwie jej ratio , bo może się okazać że albo:
a) bieg będzie za krótki i moc maksymalna osiągnięta będzie przed teoretyczną (wyliczoną z mocy maksymalnej) prędkością - świetnym przykładem jest EVO
b) bieg będzie za długi i suma oporów przy mniejszej prędkości samochodu osiągnie wartość większą od siły pociągowej na kołach - świetnym przykładem jest mój Lancer Vmax 208 przy ~5700rpm. A moc maksymalna jest przy 6000 (zmierzone dla 6148rpm)
Warto w Car Teście zainteresować się zakładką "Drive Power in Gears"
Dodatkowo różne transmisje mają różne straty i to też może zaniżać prędkość maksymalną. |
Bardzo dobrze piszesz. Ja mam świadomość tego wszystkiego, ale nie podawałem żeby nie zaciemniać obrazu. Przełożenia w przypadku Sigmy/Diamante są zasadniczo dobrane dość optymalnie tzn. ani nie są za krótkie ani za długie. W przypadku V-max masz około 5700 obrotów (dla Sigmy (4.375) - na powyższych screenach jest Diamante które ma ciutkę dłuższe przełożenie główne (3.96) stąd masz nieco niższe obroty dla danej prędkości, ale skrócenie biegów nie daje zasadniczo wiele bo przy wyższych obrotach jest już ciutkę mniej momentu niż przy 5200 zatem skrócenie przełożenia nie daje nic poza minimalnie lepszym przełożeniem co się przekłada tylko na minimalnie lepsze przyspieszenia i moze 2-3 kmh v-max...
Ale reasumując, ze screenów wynika jasno że do rozbujania mojego auta do 220 kmh potrzebne jest w sumie ~145 kw (wszystkie straty tj. aerodynamika + napęd + opory toczenia) |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
|
|