Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zużycie paliwa w zależności od utrzymywanych obrotów.
Autor Wiadomość
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 12-11-2006, 17:45   

Straty na układzie przeniesienia napędu dla 1.8 GDI:

Cytat:
Discrepancy (measured/stated)
Power / Torque -9% / -13%


9% na mocy i 13 % na momencie bo każda skrzynia ileś tam % strat wprowadza przecież, opory na przekładniach, półosiach, przegubach itp. czy np. na skrzyni automatycznej na sprzęgłach...
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Alek
[Usunięty]

Wysłany: 12-11-2006, 21:38   

saphire napisał/a:
gdy moment maksymalny to najmniejsze spalanie
Założenie to może być słuszne i podejrzewam że nawet jest słuszne, ale to "najmniejsze spalanie" musi być wtedy wyrażane w jednostce w rodzaju 1 litr na 1 KM i 1 km. Jeśli natomiast chcemy mówić o najmniejszym spalaniu wyrażanym w litrach/100 km, to według mnie wymaga ono utrzymywania możliwie niskich obrotów, nie szkodzących jeszcze silnikowi, czyli ok. 2000.
Zresztą każdy kto ma pokładowego kompa może sobie ustawić opcję spalania chwilowego i sprawdzić to. Proponuję dwa testy:
- jazda na piątce przy 2000 i 3000 obr czyli (w 1.6 90 KM) ok. 70 i ok. 110 km/h
- jazda 70 km/h na piątce (2000 obr) i na trójce (3300 obr).
Na mój gust w obu testach niższe będą spalania przy 2000 obr/min, a nie przy obrotach bliższych obrotom maksymalnego momentu.
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 12-11-2006, 23:18   

Alek napisał/a:
jazda 70 km/h na piątce (2000 obr) i na trójce (3300 obr)


Ok ale jak robimy test to na tych samych biegach. A nie na piatym i trzecim. I nalezalo by to sprawdzic na nizszych biegach czyli od trzeciegom w dol. Czyli na tych na ktorych najwiecej sie jezdzi w miescie. Bo tu chyba chodzi o to jak zmniejszyc spalanie w miescie.
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 13-11-2006, 00:30   

A gdyby tak utrzymywac predkosc obrotowa na poziomie ok.1500-1700obr/min ->czyli wrzucanie na wyzszy bieg przy ok. 2000-2500obr/min??? Chyba wtedy spalanie byloby najmniejsze...??? :?
pozdrawiam
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 13-11-2006, 08:24   

Robson86 napisał/a:
A gdyby tak utrzymywac predkosc obrotowa na poziomie ok.1500-1700obr/min ->czyli wrzucanie na wyzszy bieg przy ok. 2000-2500obr/min??? Chyba wtedy spalanie byloby najmniejsze...???
Ale rozpędzanie wtedy "mułowate" .... Duże opory do pokonania przez niską względnie moc i moment.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 13-11-2006, 08:26   

To jeszcze zależy od obciążenia silnika a więc od terenu w którym sie poruszamy - czy góry czy po płaskim...
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Alek
[Usunięty]

Wysłany: 13-11-2006, 21:46   

dylson napisał/a:
Alek napisał/a:
jazda 70 km/h na piątce (2000 obr) i na trójce (3300 obr)

Ok ale jak robimy test to na tych samych biegach. A nie na piatym i trzecim.

Jeśli ten sam bieg, a różne obroty, to różne są prędkości jazdy, a więc różne opory powietrza - nie są to najlepsze warunki do porównań spalania.
Z moich ostatnich doświadczeń dotyczących niskiego spalania na trasie wynika że (w dCi w każdym razie) warto jechać 100 km/h na ok. 1800 obr (6. bieg) zamiast na 2200 (5. bieg), pod warunkiem że do najmniejszego nawet przyśpieszania redukujemy do piatki. Inaczej spalanie jest wyraźnie większe.
Żeby nie musieć kombinować, przyzwyczaiłem się podróżować z licznikowymi 115 (rzeczywiste 107 km/h) na szóstce, bo wtedy mam już sensowne 2000 obr.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.