[EA5A/W 2.5] Dziwne wibracje w pewnym zakresie obr. |
Autor |
Wiadomość |
Arek_R
Nowy Forumowicz
Auto: EA5W V6 '98 Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2009 Posty: 19 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 18-05-2011, 01:40 [EA5A/W 2.5] Dziwne wibracje w pewnym zakresie obr.
|
|
|
Witam
Mam problem którego nie moge zdiagnozować. Mianowicie podczas przyśpieszania od 2000 do 3000 obrotów czuje wibracje. Nie są one odczuwalne na kierownicy bardziej w podlodze lub na całym aucie. Nie są one duże ale wyczuwalne. Jesli wcisne mocniej gaz nastepuje redukcja biegu i wibracje znikaja.
Wymienione tarcze, wywazone opony na felgach, felgi proste, brak luzów na zawieszeniu, jedyne co jest to luz na przekladni ktory zdiagnozowalo mi wczoraj ale chyba to nie powodowało by takich wibracji.
Proszę o opinie moze ktos miał taki problem.
Pozdrawiam
Arek |
|
|
|
 |
Voltron
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008 Posty: 153 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-05-2011, 07:55
|
|
|
Ja bym sprawdził końcówki drążków kierowniczych ewentualnie same drążki.
Jeżeli bije przy przyspieszaniu to albo drążki albo poduchy silnika - skrzyni. |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 18-05-2011, 08:08
|
|
|
Jezeli bije przy przyspieszaniu to na 90% luzy na przegubach wewnetrznych. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Zhan
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 695 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 18-05-2011, 08:57
|
|
|
sampler napisał/a: | Jezeli bije przy przyspieszaniu to na 90% luzy na przegubach wewnetrznych. |
Ale wtedy chyba bicie uzależnione byłoby od prędkości auta a nie od obrotów silnika. Chyba, że efekt występuje tylko na jednym, konkretnym biegu o czym autor nie wspomniał. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 18-05-2011, 09:31
|
|
|
Zhan napisał/a: | sampler napisał/a: | Jezeli bije przy przyspieszaniu to na 90% luzy na przegubach wewnetrznych. |
Ale wtedy chyba bicie uzależnione byłoby od prędkości auta a nie od obrotów silnika. Chyba, że efekt występuje tylko na jednym, konkretnym biegu o czym autor nie wspomniał. |
Wibracje uzależnione sa od momentu przekazanego ze skrzyni na półoś napędową, im wiekszy moment, tym silniejsze wibracja, dlatego przy wyzszych obrotach wibracje sa znikome, a najbardziej odczuwalne sa w dolnych partiach obrotów przy duzym obciązeniu. Trzeba sprawdzić przeguby wewnętrzne
Arek_R wibracje odczuwasz w taki sposób jakby ktoś kołysał autem na boki |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-05-2011, 09:52
|
|
|
jestem przekonany, że to przeguby wewnętrzne - dlaczego? - bo to norma w Galancie V6 niestety... |
|
|
|
 |
malina_drizzt
Forumowicz

Auto: Galant 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Lip 2010 Posty: 453 Skąd: Tam gdzie szczury są większe od kotów
|
Wysłany: 18-05-2011, 11:07
|
|
|
Mam to samo przy mocniejszym depnięciu na dwójce i trójce czuć wibracje (kołysanie na boki), przy 3000 obr nagle przestaje telepać.
Wibracje bardziej czuć po dobrym rozgrzaniu całego napędu.
U mnie dodatkowo słychać stuknięcie po szybkim puszczeniu sprzęgła.
Właściwie wszystko zbiegło się z wymianą dolnych prostych.
Mechanik sprawdzał bez wypinania półosi i twierdzi, że luz jest, ale niewielki i półosie które oddawali do regeneracji miały znacznie większe luzy.
Jak myślicie zamiana miejscami przegubów pomoże na kilka miesięcy?
Czy stukanie przy zmianie biegu może brać się z uszkodzonej poduszki, sworznia banana, czy stuka przegub wewnętrzny? |
_________________ ...
Każdy się spina jak plandeka na żuku.
...
 |
|
|
|
 |
Arek_R
Nowy Forumowicz
Auto: EA5W V6 '98 Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2009 Posty: 19 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 18-05-2011, 13:47
|
|
|
Wibracje wystepuje na biegach 2,3,4 jedynka za "krotka" nic nie czuje.
Wibracje rosna jak kola skrece w lewo.
Jak wyglada wymina takich przegubów , gdzies czytalem ze w automacie trzeba zdemontowac automat do wymiany tych przegubów.
Czy przeguby wogle do dostania i ewentulania jaka cena. Czy poprostu brzydko mowiac olać sprawę i jezdzic z tym.
Pozdr
Arek |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 18-05-2011, 15:42
|
|
|
Przeguby to masz możliwośc:
zamiana prawy lewy - krótkotrwałe ale ponoć pomaga
szukanie sprawnych uzywek - zalezy na co trafisz
regeneracja
nowe
Do wymiany nie trzeba demontować skrzyni. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Arek_R
Nowy Forumowicz
Auto: EA5W V6 '98 Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2009 Posty: 19 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 18-05-2011, 18:58
|
|
|
Z tego co rozumiem to nowka tylko w orginale i tu koszty niebotyczne.
Regeneracja moze ktos podpowie kto sie czyms takim zajmuje w Gdańsku, trojmiescie.
No z uzywka jest wlasnie tak ze nie wiesz na co trafisz.
Wibracje sa wyczuwalne nabardzie w okolicahc 80 , jak dzis przycisnalem gala na prostej (Mitsumaniaki popierają akcję Stop wariatom drogowym) zadnych wibracji. Troche dzwine.
Na przegladzie procz przekladni nie znalezli zadnych luzow. Opony nowki wywazone. |
Ostatnio zmieniony przez Krzyzak 19-05-2011, 07:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-05-2011, 07:07
|
|
|
u mnie w okolicach 80 przyczyną był przegub zewnętrzny - rozerwana manszeta spowodowała jego zniszczenie
przeguby wewnętrzne czuć przy dodaniu gazu najmocniej na 2 biegu
malina_drizzt a masz pewność, że proste są dobrze zamontowane? na opuszczonym zawieszeniu? |
|
|
|
 |
malina_drizzt
Forumowicz

Auto: Galant 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Lip 2010 Posty: 453 Skąd: Tam gdzie szczury są większe od kotów
|
Wysłany: 19-05-2011, 09:32
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | u mnie w okolicach 80 przyczyną był przegub zewnętrzny - rozerwana manszeta spowodowała jego zniszczenie
przeguby wewnętrzne czuć przy dodaniu gazu najmocniej na 2 biegu
malina_drizzt a masz pewność, że proste są dobrze zamontowane? na opuszczonym zawieszeniu? |
Montowali mi goście którzy teoretycznie znają się na robocie nigdy nie miałem z nimi kłopotu, ale czy był skręcany na opuszczony zawieszeniu ręki sobie nie dam uciąć.
Stuka mi głośno przy zmianie biegu i jakoś czuję, że to nie jest przegub.
Jak to sprawdzić ewentualnie naprawić? |
_________________ ...
Każdy się spina jak plandeka na żuku.
...
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-05-2011, 10:40
|
|
|
parę postów wyżej robertdg napisał |
|
|
|
 |
pepi
Forumowicz

Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 519 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 19-05-2011, 10:51
|
|
|
możesz to sprawdzić w sumie ręka wchodzisz pod auto szarpiesz za oske i energicznie obracasz
ale jesli nie robiles tego wczesniej, dobrze zebyc mial jakies dobre auto na "wzor "
mozesz to naprawic tymczasowo " rozbierasz oski wyciągasz przeguby i zamieniasz je prawy leci na lewo i vice versa
przeguby maja takie rowki i jak dodajesz gazu lozyska ocieraja o nie, jesli gdzies uciekal ci smar maja sucho i ocieraja metal o metal, jak wsadzisz palec wyczujesz wglebienia
po zamianie stron ta " wytarta " strona bedzie miala tylko tarcia na wstecznym
niewiem ile jezdzisz i jak dynamicznie ale jak bedziesz jezdzil "oszczednie" to jakies 20 tys mozesz zrobic
ja zamieniałem u siebie i tyle przejechałem mialem w tym momencie czas na szukanie calych gitarowych osiek
dlaczego bardziej czuc na po nagrzaniu? - smar robi sie cieply - to troche jak rozgrzane maslo
ale jak najbardziej możesz je zamienić - nawal tylko na maxa smaru
pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
pompec
Mitsumaniak misiu-maniak

Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 698 Skąd: Warszawa [WF]
|
Wysłany: 10-11-2011, 20:39
|
|
|
Ja mam dokładnie te same objawy... problem w tym, że mój mechanik stwierdził z całą pewnością, że przeguby wew. są dobre... ale i tak poprosiłem żeby zamienił miejscami... skutek był taki, że wibracje się nasiliły... logika nakazywałaby myśleć, że w takiej sytuacji jednak przeguby mają coś z tym wspólnego... nie wiem co o tym wszystkim myśleć... dodam, że wahacze dolne (proste) są ok... poduszki pod silnikiem też... dziś przeprowadziłem próbę i przyspieszałem na dwójce lewą naciskając lekko na hamulec... wibracje nasiliły się... nie wiem czy to coś wnosi... ale taki jest objaw... |
_________________ Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 |
|
|
|
 |
|