Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Dziwne wibracje w pewnym zakresie obr.
Autor Wiadomość
Arek_R 
Nowy Forumowicz

Auto: EA5W V6 '98 Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 19
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18-05-2011, 01:40   [EA5A/W 2.5] Dziwne wibracje w pewnym zakresie obr.

Witam
Mam problem którego nie moge zdiagnozować. Mianowicie podczas przyśpieszania od 2000 do 3000 obrotów czuje wibracje. Nie są one odczuwalne na kierownicy bardziej w podlodze lub na całym aucie. Nie są one duże ale wyczuwalne. Jesli wcisne mocniej gaz nastepuje redukcja biegu i wibracje znikaja.
Wymienione tarcze, wywazone opony na felgach, felgi proste, brak luzów na zawieszeniu, jedyne co jest to luz na przekladni ktory zdiagnozowalo mi wczoraj ale chyba to nie powodowało by takich wibracji.
Proszę o opinie moze ktos miał taki problem.
Pozdrawiam
Arek
 
 
Voltron 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-05-2011, 07:55   

Ja bym sprawdził końcówki drążków kierowniczych ewentualnie same drążki.
Jeżeli bije przy przyspieszaniu to albo drążki albo poduchy silnika - skrzyni.
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 18-05-2011, 08:08   

Jezeli bije przy przyspieszaniu to na 90% luzy na przegubach wewnetrznych.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 18-05-2011, 08:57   

sampler napisał/a:
Jezeli bije przy przyspieszaniu to na 90% luzy na przegubach wewnetrznych.


Ale wtedy chyba bicie uzależnione byłoby od prędkości auta a nie od obrotów silnika. Chyba, że efekt występuje tylko na jednym, konkretnym biegu o czym autor nie wspomniał.
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 18-05-2011, 09:31   

Zhan napisał/a:
sampler napisał/a:
Jezeli bije przy przyspieszaniu to na 90% luzy na przegubach wewnetrznych.


Ale wtedy chyba bicie uzależnione byłoby od prędkości auta a nie od obrotów silnika. Chyba, że efekt występuje tylko na jednym, konkretnym biegu o czym autor nie wspomniał.


Wibracje uzależnione sa od momentu przekazanego ze skrzyni na półoś napędową, im wiekszy moment, tym silniejsze wibracja, dlatego przy wyzszych obrotach wibracje sa znikome, a najbardziej odczuwalne sa w dolnych partiach obrotów przy duzym obciązeniu. Trzeba sprawdzić przeguby wewnętrzne

Arek_R wibracje odczuwasz w taki sposób jakby ktoś kołysał autem na boki :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-05-2011, 09:52   

jestem przekonany, że to przeguby wewnętrzne - dlaczego? - bo to norma w Galancie V6 niestety...
 
 
malina_drizzt 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 453
Skąd: Tam gdzie szczury są większe od kotów
Wysłany: 18-05-2011, 11:07   

Mam to samo przy mocniejszym depnięciu na dwójce i trójce czuć wibracje (kołysanie na boki), przy 3000 obr nagle przestaje telepać.
Wibracje bardziej czuć po dobrym rozgrzaniu całego napędu.
U mnie dodatkowo słychać stuknięcie po szybkim puszczeniu sprzęgła.
Właściwie wszystko zbiegło się z wymianą dolnych prostych.
Mechanik sprawdzał bez wypinania półosi i twierdzi, że luz jest, ale niewielki i półosie które oddawali do regeneracji miały znacznie większe luzy.
Jak myślicie zamiana miejscami przegubów pomoże na kilka miesięcy?
Czy stukanie przy zmianie biegu może brać się z uszkodzonej poduszki, sworznia banana, czy stuka przegub wewnętrzny?
_________________
...
Każdy się spina jak plandeka na żuku.
...
 
 
Arek_R 
Nowy Forumowicz

Auto: EA5W V6 '98 Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 19
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18-05-2011, 13:47   

Wibracje wystepuje na biegach 2,3,4 jedynka za "krotka" nic nie czuje.
Wibracje rosna jak kola skrece w lewo.
Jak wyglada wymina takich przegubów , gdzies czytalem ze w automacie trzeba zdemontowac automat do wymiany tych przegubów.
Czy przeguby wogle do dostania i ewentulania jaka cena. Czy poprostu brzydko mowiac olać sprawę i jezdzic z tym.
Pozdr
Arek
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 18-05-2011, 15:42   

Przeguby to masz możliwośc:
zamiana prawy lewy - krótkotrwałe ale ponoć pomaga
szukanie sprawnych uzywek - zalezy na co trafisz
regeneracja
nowe

Do wymiany nie trzeba demontować skrzyni.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Arek_R 
Nowy Forumowicz

Auto: EA5W V6 '98 Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 19
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18-05-2011, 18:58   

Z tego co rozumiem to nowka tylko w orginale i tu koszty niebotyczne.
Regeneracja moze ktos podpowie kto sie czyms takim zajmuje w Gdańsku, trojmiescie.
No z uzywka jest wlasnie tak ze nie wiesz na co trafisz.
Wibracje sa wyczuwalne nabardzie w okolicahc 80 , jak dzis przycisnalem gala na prostej (Mitsumaniaki popierają akcję Stop wariatom drogowym) zadnych wibracji. Troche dzwine.
Na przegladzie procz przekladni nie znalezli zadnych luzow. Opony nowki wywazone.
Ostatnio zmieniony przez Krzyzak 19-05-2011, 07:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-05-2011, 07:07   

u mnie w okolicach 80 przyczyną był przegub zewnętrzny - rozerwana manszeta spowodowała jego zniszczenie

przeguby wewnętrzne czuć przy dodaniu gazu najmocniej na 2 biegu
malina_drizzt a masz pewność, że proste są dobrze zamontowane? na opuszczonym zawieszeniu?
 
 
malina_drizzt 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 453
Skąd: Tam gdzie szczury są większe od kotów
Wysłany: 19-05-2011, 09:32   

Krzyzak napisał/a:
u mnie w okolicach 80 przyczyną był przegub zewnętrzny - rozerwana manszeta spowodowała jego zniszczenie

przeguby wewnętrzne czuć przy dodaniu gazu najmocniej na 2 biegu
malina_drizzt a masz pewność, że proste są dobrze zamontowane? na opuszczonym zawieszeniu?

Montowali mi goście którzy teoretycznie znają się na robocie nigdy nie miałem z nimi kłopotu, ale czy był skręcany na opuszczony zawieszeniu ręki sobie nie dam uciąć.
Stuka mi głośno przy zmianie biegu i jakoś czuję, że to nie jest przegub.
Jak to sprawdzić ewentualnie naprawić?
_________________
...
Każdy się spina jak plandeka na żuku.
...
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-05-2011, 10:40   

parę postów wyżej robertdg napisał
 
 
pepi 
Forumowicz


Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 519
Skąd: zabrze
Wysłany: 19-05-2011, 10:51   

możesz to sprawdzić w sumie ręka wchodzisz pod auto szarpiesz za oske i energicznie obracasz
ale jesli nie robiles tego wczesniej, dobrze zebyc mial jakies dobre auto na "wzor "
mozesz to naprawic tymczasowo " rozbierasz oski wyciągasz przeguby i zamieniasz je prawy leci na lewo i vice versa
przeguby maja takie rowki i jak dodajesz gazu lozyska ocieraja o nie, jesli gdzies uciekal ci smar maja sucho i ocieraja metal o metal, jak wsadzisz palec wyczujesz wglebienia
po zamianie stron ta " wytarta " strona bedzie miala tylko tarcia na wstecznym
niewiem ile jezdzisz i jak dynamicznie ale jak bedziesz jezdzil "oszczednie" to jakies 20 tys mozesz zrobic
ja zamieniałem u siebie i tyle przejechałem mialem w tym momencie czas na szukanie calych gitarowych osiek
dlaczego bardziej czuc na po nagrzaniu? - smar robi sie cieply - to troche jak rozgrzane maslo :lol:
ale jak najbardziej możesz je zamienić - nawal tylko na maxa smaru

pozdrawiam
_________________

 
 
 
pompec 
Mitsumaniak
misiu-maniak


Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 698
Skąd: Warszawa [WF]
Wysłany: 10-11-2011, 20:39   

Ja mam dokładnie te same objawy... problem w tym, że mój mechanik stwierdził z całą pewnością, że przeguby wew. są dobre... ale i tak poprosiłem żeby zamienił miejscami... skutek był taki, że wibracje się nasiliły... logika nakazywałaby myśleć, że w takiej sytuacji jednak przeguby mają coś z tym wspólnego... nie wiem co o tym wszystkim myśleć... dodam, że wahacze dolne (proste) są ok... poduszki pod silnikiem też... dziś przeprowadziłem próbę i przyspieszałem na dwójce lewą naciskając lekko na hamulec... wibracje nasiliły się... nie wiem czy to coś wnosi... ale taki jest objaw...
_________________
Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.