| olej do skrzyni GDI | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Wojtas24   Forumowicz
 Wojtek
 
  
 Auto: Mitsu Carisma 1.8GDI 98r.
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 23 Paź 2009
 Posty: 88
 Skąd: Solec Kujawski
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-02-2010, 13:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | Olej GDi 2,2 litra Olej Hipoidaln (R) API GL-3 SAE 75W-85W Olej 1.6  3,4 litra Tranself TRX 75W-80W
 Olej TD i DiD 3,2 litra Tranself TRX 75W-90W lub 75W-80W
 Olej w Automatycznej skrzyni biegów 7,8 litra DIA QUEEN ATF -SP II lub inny równoważny.
 
 [ Dodano: 05-02-2010, 13:58 ]
 Ja do swojego GDi wlałem Castrol Manual SMX-S SAE 75W-85, API GL3/4 Dosyć drogi Olej ale Bardzo dobry
     
 [ Dodano: 05-02-2010, 14:18 ]
 degust  mam fotke wlewy oleju do skrzyni na tych śrubkach jest wytłoczona cyfra 7 kontrolka poziomu znajduje sie jakbyś spojzał na wprost chłodnicy też z 7 a do zlania oleju jest śruba bodajże na klucz 19 albo 21 ale pwewien nie jestem i jest ona plaska jakby ci to powiedziec na łączeniu skrzyni prostopadle to koła lewego musisz tylko dokładnie patrzeć niom i mam jeszcze prowizoryczny sprzet do wlania oleju. Fotki jak coś wyśle na poczte albo gg pozdrawiam
     |  
				| _________________ 
      |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | turek61   Mitsumaniak
 Zgred :)
 
  
 Auto: Outlander I Turbo
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 22 razy
 Dołączył: 09 Lis 2006
 Posty: 1694
 Skąd: Szczecin/Police
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-02-2010, 15:53 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Wojtas24 napisał/a: |  	  | Fotki jak coś wyśle na poczte albo gg pozdrawiam     | 
 Wojtas nie na GG czy @ tylko wklejaj bo wszyscy chcemy widzieć...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wojtas24   Forumowicz
 Wojtek
 
  
 Auto: Mitsu Carisma 1.8GDI 98r.
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 23 Paź 2009
 Posty: 88
 Skąd: Solec Kujawski
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-02-2010, 16:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | [img]  [/img] [img]
  [/img] [img]
  [/img] [img]
  [/img] 
 Proszę Bardzo
    Pozdrawiam   |  
				| _________________ 
      |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | turek61   Mitsumaniak
 Zgred :)
 
  
 Auto: Outlander I Turbo
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 22 razy
 Dołączył: 09 Lis 2006
 Posty: 1694
 Skąd: Szczecin/Police
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-02-2010, 17:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | SUPER !!! Wojtas
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wojtas24   Forumowicz
 Wojtek
 
  
 Auto: Mitsu Carisma 1.8GDI 98r.
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 23 Paź 2009
 Posty: 88
 Skąd: Solec Kujawski
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-02-2010, 17:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki       |  
				| _________________ 
      |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | degust [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-02-2010, 18:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wojtas24, łebski harry z ciebie     
 dzięki za info i fotki
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mcmurdon   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.8 GDI '99 Elegance
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 05 Lip 2010
 Posty: 8
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-10-2010, 19:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, odgrzewam temat oleju w skrzyni GDI. Wszyscy piszą, żeby lać olej klasy GL-4 nie wyższy a ja się doszukałem  w instrukcji do skrzyń F5m41, F5M42 i W5M42 że należy lać olej hipoidalny klasy GL-4 lub wyższej! dokładnie jest to napisane na stronie 20 ( instrukcja ma 103 strony). Więc można lać GL-5 wg mnie. Ważne żeby olej miał dodatki EP ( extreme pressure ). W ASO w wawie leja Castrol EPX 80. Jakie jest wasze zdanie może jakieś nowe przemyślenia? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | adipaw [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-10-2010, 21:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | a co powiecie o dextronie orlenowskim do manuala?? bo szwagier kiedyś kupił (tak mu w sklepie dali) i mu został a mi przez przypadek zleciał olej więc zalałem a potem patrzę z tyłu a to dextron! i nie wiem czy spuścić czy zostawić!? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wojtas JDM   Mitsumaniak
 
  
 Auto: EA3A SPORT EDITION
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 05 Lis 2010
 Posty: 41
 Skąd: Karlino
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-01-2011, 21:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Podziękowania dla Wojtasa24 !!! Przez pół dnia myślałem która to śrubka a tu na forum full serwis opisano i nawet na fotce umieszczona
   |  
				| _________________ Pewnego razu Japończyk wyjechał do Ameryki na wycieczkę. Ostatniego dnia pobytu złapał na ulicy taksówkę oraz kazał zawieźć się na lotnisko. Kiedy tak jechali, nadjechała Honda i wyprzedziła taksówkę. Wtedy Japończyk wychylił się przez okno i krzyknął : "Honda, baldzo siybka! Zlobiona w Japonii!". Chwilę potem taksówkę wyprzedziło Mitsubishi. Japończyk znowu wykrzyczał: "Mitsubishi, baldzo sibka! Zlobiona w Japonii!". Ta sama sytuacja powtórzyła się z samochodem marki Toyota: "Toyota, baldzo sibka! Zlobiona w Japonii!".
 Kierowca już czerwieniał ze złośći, ale siedział cicho. I tak powtarzało się przez parę jeszcze samochodów. Wreszcie, taksówka zajechała na lotnisko, a koszt podróży wyniósł 300 $. Japończyk zaoponował: "Wah.. baldzo dlogo!". Kierowca wykrzyknął: "Taksometr, bardzo szybki! Zrobiony w Japonii!"
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mlun   Mitsumaniak
 Fanatic of GDI
 
  
 Auto: Carisma 98 GDI LS
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 30 razy
 Dołączył: 01 Sie 2006
 Posty: 2834
 Skąd: Otwock
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | artman [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-03-2011, 12:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Co sadzicie o oleju do skrzyni Platinum 80W90,wiem że nie jest on rekomendowany ,ale czy nie zaszkodzi skrzyni i czy wszystko będzie działało tak jak trzeba?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Adam1971   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1,8 GDI po lifcie
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 03 Cze 2010
 Posty: 65
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-05-2011, 10:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Mam pytanie czy olej do skrzyni można wlewać tym otworem do sprawdzania poziomu oleju. Bardziej mi to by pasowało bo samochód będę miał wysoko i będzie mi wygodniej wlewać.
 
 Do GDI jest olej 75w90 tylko jaki syntetyczny czy półsyntetyczny bo gościu w sklepie zapytał i nie wiem jaki jest
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Budrys   Forumowicz
 
  
 Auto: Astra H
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 24 Lis 2008
 Posty: 390
 Skąd: Best
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-05-2011, 18:49 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Adam1971 napisał/a: |  	  | Witam. Mam pytanie czy olej do skrzyni można wlewać tym otworem do sprawdzania poziomu oleju. Bardziej mi to by pasowało bo samochód będę miał wysoko i będzie mi wygodniej wlewać.
 
 Do GDI jest olej 75w90 tylko jaki syntetyczny czy półsyntetyczny bo gościu w sklepie zapytał i nie wiem jaki jest
 | 
 Kiedyś byłem na wymianie oleju to właśnie tamtędy mechanik wlał olej przy pomocy takiej pompki.
 A jesli chodzi o olej to niestety w moim przypadku nie sprawdził się valvoline syn power TDL 75W90. Na zimnej skrzyni dwójka niechciała wchodzic a trójka zgrzytała. Mało tego nie można było zredukować do jedynki podczas nawet toczenia się auta. Kupiłem ponoc nie polecany do GDI Elfa transelfa 75W80, rzadszy i o to chodziło. Skrzynia pracuje lepiej a pierwszy bieg mogę wbić nawet przy 15km/h
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Adam1971   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1,8 GDI po lifcie
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 03 Cze 2010
 Posty: 65
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-05-2011, 11:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam jeszcze pytanie który wybrać do GDI 1,8 manual (chodzi o to że mi sie blokuje jak jest zimny 2 bieg) 
 Castrol 75w90 TAF-X API GL4/5 taki ponoć u nas leją w serwisie
 
 Castrol 75w85 SMX-S API GL3/4
 ten jest polecany według tej strony
 http://sklep.intercars.com.pl/
 
 Jeżeli wcześniej miałem półsyntetyk (nie jestem pewien) i wleje syntetyczny to mi się nic nie rozszczelni?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-05-2011, 14:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Absolutnie nic się nie rozszczelni. Wlej taki olej jak w instrukcji obsługi podają. 	  | Adam1971 napisał/a: |  	  | Jeżeli wcześniej miałem półsyntetyk (nie jestem pewien) i wleje syntetyczny to mi się nic nie rozszczelni? | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |