Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: glina
13-05-2014, 09:24
Plusy i minusy Carismy
Autor Wiadomość
Marcin0116 
Nowy Forumowicz

Auto: mysle nad Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Maj 2011
Posty: 2
Skąd: Siedlce
Wysłany: 24-05-2011, 18:40   Plusy i minusy Carismy

Jestem nowym użytkownikiem więc witam wszystkich!
Zastanawiam się nad kupnem Carismy z silnikiem 1.8 GDI(ewentualnie 1.9diesel)
Chciałbym abyscie opisali mi ten model, na co zwracac uwage podczas kupna, przedstawcie mocne i słabe punkty tego modelu. Kwoty dokładnie jeszcze nie znam ale w granicach 7-10tysiecy, samochod nie starszy niz 98rok.

Moje pytania:
1. Czy w carismach wystepuje problem z korozja? Czy byly w niej kiedykolwiek blachy ocynkowane?
2. Ile pali silnik 1.8GDI, czy jest awaryjny
3. Czy silnik 1.9 od reno jest godny zainteresowania?
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 24-05-2011, 19:04   

1.8 GDI
plusy:
dość duży moment obrotowy jak na tą pojemność i moc
bardzo elastyczny silnik jak na R4
minusy:
problemy z silniczkiem krokowym
nagar zbierający się na przepustnicy - trzeba rozbierać i czyścić
po zalaniu nawet niewielkiej ilości "chrzczonego" paliwa możesz unieruchomić samochód - bardzo czuły na gorsze paliwo
nie można zagazować (jest opcja z V generacją, lecz jest to bezsensowne i nieopłacalne)
bardzo zróżnicowane spalanie - potrafi być bardzo oszczędny, lecz przy mocniejszym wciśnięciu gazu występuje wir w baku...
cykające popychacze hydrauliczne
ciągle wielu mechaników w Polsce nie potrafi wymienić w tym silniku rozrządu...
nie jest to wytrzymała jednostka

Odpowiedzi na pytania:
1. Nie występowała. To ją wyróżnia spośród innych modeli Mitsubishi z tamtych lat.
2. Na trasie potrafi zejść nawet do 4,5l/100km. W mieście przy delikatnej jeździe (emeryckiej) 7,5l/100km przy dynamicznej nawet 12-13l/100km.
3. DID - tak, choć osprzęt jest drogi, TD sobie odpuść.
 
 
Cezar 
Mitsumaniak
Veni, Vidi, Vici


Auto: Mondeo x2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 13 Lip 2005
Posty: 7812
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 24-05-2011, 19:21   

Marcin0116, poczytaj http://forum.mitsumaniaki...?t=1741&start=0 :wink:
_________________
Mitsubishi Carisma '99 GDI EXE 18.07.2005 - 20.07.2013 :cry:
Mitsubishi Colt '93 1.6 GLXi 03.05.2008 - 19.05.2009
Mitsubishi Galant '98 2.0 SportEdition 13.06.2009 - 01.09.2015
Daewoo Matiz '00 22.07.2013 - 11.11.2016
Ford Focus '99 13.10.2015 - 05.06.2019
Ford Mondeo Panther Black Titanium X 17.05.2019 - ...
Polski Fiat 125p '80 1.5 12.1980 - ...

______________EA5A & EA2A
 
 
 
Mario 
moderator
...............


Auto: Eclipse 3g RS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3009
Skąd: Lublin
Wysłany: 25-05-2011, 17:39   

A obok tematu, do którego link podał Ci Cezar jest jeszcze to http://forum.mitsumaniaki...?t=1742&start=0
 
 
misibiczi 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-05-2011, 22:29   

kuzi napisał/a:
DID - tak, choć osprzęt jest drogi, TD sobie odpuść.


Za 7 - 10 tys. DID też sobie odpuść.
 
 
dewu123 
Mitsumaniak
02523/KMM Maniak


Auto: Carisma DID+ 1,9 130KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 276
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26-05-2011, 00:03   

Za dobrego DI-D'a to musisz szukać tak od 14 bez targowania...
_________________
<==Rzuć okiem na moją Cari;)==>
 
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 26-05-2011, 00:26   

dewu123, nie przesadzajmy... rynek samochodów typu carisma i reszta starzeje się, przez co wartość samochodów spada. to nie ma się co łudzić że jak kupiłeś za 14 to za 14 sprzedaż. Zobacz na allegro, DiD powyżej 14tys jest praktycznie garstka...

Jasne.. fajnie byłoby dla sprzedającego żeby cena była wysoka, zaś dla kupującego żeby była niska, przez co rynek jest elastyczny . Jasne nie ma co kupować jakiegoś sztrucla za 7tys łudząc się że będzie igiełka... ale też nie ma co od razu pisać że auto trup i wgl.
 
 
 
Marcin0116 
Nowy Forumowicz

Auto: mysle nad Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Maj 2011
Posty: 2
Skąd: Siedlce
Wysłany: 26-05-2011, 12:40   

Od kiedy DI-D zastąpił TD?
Jak odróżnić DI-D od TD?
i dlaczego odradzacie TD?
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 26-05-2011, 13:01   

jakoś 2001 rok wszedł DiD, wersja ta ma przede wszystkim osłonę na silniku u góry z napisem "Di-D" i z tego co kojarze skrzynia ma inaczej włączany wsteczny bieg i występował ładniejszy lewarek zmiany biegów (wg mnie.)
 
 
 
dewu123 
Mitsumaniak
02523/KMM Maniak


Auto: Carisma DID+ 1,9 130KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 276
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26-05-2011, 14:07   

DI-D ma oznaczenie z tyłu oczywiście. DI-D ma inną konstrukcje silnika,(wtryski) mniej pali i ma lepsze osiągi. Saqu Dokładnie ostatni kwartał 2000 roku był 1wszy wypust DI-D'a ;) . Co do TD ,porostu jest bardziej wadliwy
_________________
<==Rzuć okiem na moją Cari;)==>
 
 
 
misibiczi 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-05-2011, 21:14   

TD jest mniej godny polecenia choćby z tego powodu, że powtarzalną usterką tego silnika jest awaria uszczelki pod głowicą i/lub samej głowicy, a to już dość poważna sprawa. Poza tym TD nie można nic zarzucić - to silnik z kategorii tych "trudnych do zajeżdżenia", co nie zmienia faktu, iż DID poza bardziej skomplikowaną budową i mniejszą tolerancją dla złej jakości paliwa przewyższa TD w każdej kategorii. Ale powtórzę to jeszcze raz: Nie kupisz wartego uwagi DID' a za kwotę, którą chcesz przeznaczyć na Carismę. Jeśli stawiasz na bezproblemową eksploatację to w tej cenie rozglądaj się za benzynowym 1.6, jeśli zaś stawiasz na radość z jazdy postaw na GDI, który z kolei jest bardziej kłopotliwy w obsłudze. TD wprawdzie na co dzień nie sprawia problemów, ale licz się z tym, że po kupnie możesz być zmuszony włożyć parę groszy, ale później na pewno nie będzie żałował.
Życzę powodzenia w zakupie :wink:
 
 
kuken 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 GL '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 129
Skąd: Kraków
Wysłany: 26-05-2011, 22:01   

Po dwóch latach użytkowania mogę podzielić się swoimi spostrzeżeniami. Cari 1,6 90 KM hatchback.

+

-Ilość miejsca w środku
-Pojemność bagażnika
-Bezawaryjny (odpukać) silnik
-Spalanie w trasie 6,2 l
-Atrakcyjny wygląd
-Duże lusterka boczne

-

-Zbyt mała moc do sprawnego wyprzedzania
-Słabe światła
-Przyciski sterowania szyb- tragedia- łamią się co chwilę
-Tulejki wybieraka
-Słaba widoczność do tyłu przy cofaniu
-Skrzynia- czuć, że jest to słabszy element auta
-Skrzypiący tył w czasie deszczu

Jak coś przyjdzie mi jeszcze do głowy to dopiszę.
 
 
dewu123 
Mitsumaniak
02523/KMM Maniak


Auto: Carisma DID+ 1,9 130KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 276
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26-05-2011, 22:32   

Co prawda ja też użytkuje 2, ale nie late lecz miesiące moja Carismę a już mogę się co nieco wypowiedzieć.

DID 1,9 130KM 2001

Wszystko w kolejności od największego do najmniejszego.

+

-Spalanie(trasa Szczein-Poznan w 1 strone oszczednie 90-100km/h w 2ga tak 130-150)km/h4,6l/100km
-Bezawaryjny
-Dynamiczny
-Dobrze trzyma się drogi, mile wspomaganie
-Wygląd
-Ocynkowane blachy, 10 lat i zero rdzy.
-Komputer
-Nie najgorsze audio jak na oryginał
-Cicha praca ślinka jak na dizla, nawet ciszej niż niektóre nowe śliniki
-Bagażnik
-Dobra klima
-Wygodne fotele i regulacja
-Ergonomia wnętrza dużo schowków, szczególnie koło kierownicy na papierosy:P
-To że nie jest to popularne auto.

-


-Przyciski wycieraczek.
-Łamliwe niektóre elementy środka.
-Drogie części.
-Wydaje mi się że blacha się łatwo wygina a na masce łatwo robią się odpryski.
-Brak filtra kabinowego w każdej wersji.
-Zawieszenie mogłoby być trwalsze, ale i tak nie jest źle.
-Odchodzenie sreberka w lusterkach bocznych.
-Małe problemy z elektro pierdułkami

Ogólnie na MINUS to same pierdoły, równie dobrze mógłbym powiedzieć, że te minusy przy PLUSACH są nieznaczące. Może to wina tego żę mam autko krótko i jestem w nim zakochany po uszy :P . Pozdr.
_________________
<==Rzuć okiem na moją Cari;)==>
 
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 27-05-2011, 08:19   

temat nt plusow i minusow istnieje, nie ma sensu go powielac.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.