Przesunięty przez: glina 13-05-2014, 09:24 |
Plusy i minusy Carismy |
Autor |
Wiadomość |
Marcin0116
Nowy Forumowicz
Auto: mysle nad Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Maj 2011 Posty: 2 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 24-05-2011, 18:40 Plusy i minusy Carismy
|
|
|
Jestem nowym użytkownikiem więc witam wszystkich!
Zastanawiam się nad kupnem Carismy z silnikiem 1.8 GDI(ewentualnie 1.9diesel)
Chciałbym abyscie opisali mi ten model, na co zwracac uwage podczas kupna, przedstawcie mocne i słabe punkty tego modelu. Kwoty dokładnie jeszcze nie znam ale w granicach 7-10tysiecy, samochod nie starszy niz 98rok.
Moje pytania:
1. Czy w carismach wystepuje problem z korozja? Czy byly w niej kiedykolwiek blachy ocynkowane?
2. Ile pali silnik 1.8GDI, czy jest awaryjny
3. Czy silnik 1.9 od reno jest godny zainteresowania? |
|
|
|
 |
kuzi [Usunięty]
|
Wysłany: 24-05-2011, 19:04
|
|
|
1.8 GDI
plusy:
dość duży moment obrotowy jak na tą pojemność i moc
bardzo elastyczny silnik jak na R4
minusy:
problemy z silniczkiem krokowym
nagar zbierający się na przepustnicy - trzeba rozbierać i czyścić
po zalaniu nawet niewielkiej ilości "chrzczonego" paliwa możesz unieruchomić samochód - bardzo czuły na gorsze paliwo
nie można zagazować (jest opcja z V generacją, lecz jest to bezsensowne i nieopłacalne)
bardzo zróżnicowane spalanie - potrafi być bardzo oszczędny, lecz przy mocniejszym wciśnięciu gazu występuje wir w baku...
cykające popychacze hydrauliczne
ciągle wielu mechaników w Polsce nie potrafi wymienić w tym silniku rozrządu...
nie jest to wytrzymała jednostka
Odpowiedzi na pytania:
1. Nie występowała. To ją wyróżnia spośród innych modeli Mitsubishi z tamtych lat.
2. Na trasie potrafi zejść nawet do 4,5l/100km. W mieście przy delikatnej jeździe (emeryckiej) 7,5l/100km przy dynamicznej nawet 12-13l/100km.
3. DID - tak, choć osprzęt jest drogi, TD sobie odpuść. |
|
|
|
 |
Cezar
Mitsumaniak Veni, Vidi, Vici

Auto: Mondeo x2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 13 Lip 2005 Posty: 7812 Skąd: Olsztyn
|
|
|
|
 |
Mario
moderator ...............

Auto: Eclipse 3g RS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3009 Skąd: Lublin
|
|
|
|
 |
misibiczi
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 255 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-05-2011, 22:29
|
|
|
kuzi napisał/a: | DID - tak, choć osprzęt jest drogi, TD sobie odpuść. |
Za 7 - 10 tys. DID też sobie odpuść. |
|
|
|
 |
dewu123
Mitsumaniak 02523/KMM Maniak

Auto: Carisma DID+ 1,9 130KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Kwi 2011 Posty: 276 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26-05-2011, 00:26
|
|
|
dewu123, nie przesadzajmy... rynek samochodów typu carisma i reszta starzeje się, przez co wartość samochodów spada. to nie ma się co łudzić że jak kupiłeś za 14 to za 14 sprzedaż. Zobacz na allegro, DiD powyżej 14tys jest praktycznie garstka...
Jasne.. fajnie byłoby dla sprzedającego żeby cena była wysoka, zaś dla kupującego żeby była niska, przez co rynek jest elastyczny . Jasne nie ma co kupować jakiegoś sztrucla za 7tys łudząc się że będzie igiełka... ale też nie ma co od razu pisać że auto trup i wgl. |
|
|
|
 |
Marcin0116
Nowy Forumowicz
Auto: mysle nad Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Maj 2011 Posty: 2 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 26-05-2011, 12:40
|
|
|
Od kiedy DI-D zastąpił TD?
Jak odróżnić DI-D od TD?
i dlaczego odradzacie TD? |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26-05-2011, 13:01
|
|
|
jakoś 2001 rok wszedł DiD, wersja ta ma przede wszystkim osłonę na silniku u góry z napisem "Di-D" i z tego co kojarze skrzynia ma inaczej włączany wsteczny bieg i występował ładniejszy lewarek zmiany biegów (wg mnie.) |
|
|
|
 |
dewu123
Mitsumaniak 02523/KMM Maniak

Auto: Carisma DID+ 1,9 130KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Kwi 2011 Posty: 276 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 26-05-2011, 14:07
|
|
|
DI-D ma oznaczenie z tyłu oczywiście. DI-D ma inną konstrukcje silnika,(wtryski) mniej pali i ma lepsze osiągi. Saqu Dokładnie ostatni kwartał 2000 roku był 1wszy wypust DI-D'a . Co do TD ,porostu jest bardziej wadliwy |
_________________ <==Rzuć okiem na moją Cari;)==>
 |
|
|
|
 |
misibiczi
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 255 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-05-2011, 21:14
|
|
|
TD jest mniej godny polecenia choćby z tego powodu, że powtarzalną usterką tego silnika jest awaria uszczelki pod głowicą i/lub samej głowicy, a to już dość poważna sprawa. Poza tym TD nie można nic zarzucić - to silnik z kategorii tych "trudnych do zajeżdżenia", co nie zmienia faktu, iż DID poza bardziej skomplikowaną budową i mniejszą tolerancją dla złej jakości paliwa przewyższa TD w każdej kategorii. Ale powtórzę to jeszcze raz: Nie kupisz wartego uwagi DID' a za kwotę, którą chcesz przeznaczyć na Carismę. Jeśli stawiasz na bezproblemową eksploatację to w tej cenie rozglądaj się za benzynowym 1.6, jeśli zaś stawiasz na radość z jazdy postaw na GDI, który z kolei jest bardziej kłopotliwy w obsłudze. TD wprawdzie na co dzień nie sprawia problemów, ale licz się z tym, że po kupnie możesz być zmuszony włożyć parę groszy, ale później na pewno nie będzie żałował.
Życzę powodzenia w zakupie |
|
|
|
 |
kuken
Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 GL '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Maj 2009 Posty: 129 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-05-2011, 22:01
|
|
|
Po dwóch latach użytkowania mogę podzielić się swoimi spostrzeżeniami. Cari 1,6 90 KM hatchback.
+
-Ilość miejsca w środku
-Pojemność bagażnika
-Bezawaryjny (odpukać) silnik
-Spalanie w trasie 6,2 l
-Atrakcyjny wygląd
-Duże lusterka boczne
-
-Zbyt mała moc do sprawnego wyprzedzania
-Słabe światła
-Przyciski sterowania szyb- tragedia- łamią się co chwilę
-Tulejki wybieraka
-Słaba widoczność do tyłu przy cofaniu
-Skrzynia- czuć, że jest to słabszy element auta
-Skrzypiący tył w czasie deszczu
Jak coś przyjdzie mi jeszcze do głowy to dopiszę. |
|
|
|
 |
dewu123
Mitsumaniak 02523/KMM Maniak

Auto: Carisma DID+ 1,9 130KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Kwi 2011 Posty: 276 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 26-05-2011, 22:32
|
|
|
Co prawda ja też użytkuje 2, ale nie late lecz miesiące moja Carismę a już mogę się co nieco wypowiedzieć.
DID 1,9 130KM 2001
Wszystko w kolejności od największego do najmniejszego.
+
-Spalanie(trasa Szczein-Poznan w 1 strone oszczednie 90-100km/h w 2ga tak 130-150)km/h4,6l/100km
-Bezawaryjny
-Dynamiczny
-Dobrze trzyma się drogi, mile wspomaganie
-Wygląd
-Ocynkowane blachy, 10 lat i zero rdzy.
-Komputer
-Nie najgorsze audio jak na oryginał
-Cicha praca ślinka jak na dizla, nawet ciszej niż niektóre nowe śliniki
-Bagażnik
-Dobra klima
-Wygodne fotele i regulacja
-Ergonomia wnętrza dużo schowków, szczególnie koło kierownicy na papierosy:P
-To że nie jest to popularne auto.
-
-Przyciski wycieraczek.
-Łamliwe niektóre elementy środka.
-Drogie części.
-Wydaje mi się że blacha się łatwo wygina a na masce łatwo robią się odpryski.
-Brak filtra kabinowego w każdej wersji.
-Zawieszenie mogłoby być trwalsze, ale i tak nie jest źle.
-Odchodzenie sreberka w lusterkach bocznych.
-Małe problemy z elektro pierdułkami
Ogólnie na MINUS to same pierdoły, równie dobrze mógłbym powiedzieć, że te minusy przy PLUSACH są nieznaczące. Może to wina tego żę mam autko krótko i jestem w nim zakochany po uszy . Pozdr. |
_________________ <==Rzuć okiem na moją Cari;)==>
 |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 27-05-2011, 08:19
|
|
|
temat nt plusow i minusow istnieje, nie ma sensu go powielac. |
|
|
|
 |
|