Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] Olej w płynie chłodniczym - co poza uszczelką g
Autor Wiadomość
Kylek 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 172
Skąd: Łęczna
Wysłany: 31-05-2011, 11:35   [Cari 1.9TD] Olej w płynie chłodniczym - co poza uszczelką g

Witam wszystkich

Dość długo nie zaglądałem na Forum, gdyż moja Carisma nie sprawiała żadnych kłopotów. Problem pojawił się po zimie. Przy okazji odpowietrzania układu chłodzenia po wymianie pompy wody okazało się, że w zbiorniczku wyrównawczym zbiera się olej. Podejrzenie od razu padło na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą, ale:
- olej silnikowy nie ubywa,
- płyn chłodniczy nie ubywa,
- olej silnikowy nie pieni się przy korku,
- płynu chłodniczego nie wyrzuca,
- samochód normalnie odpala po zimnej nocy, nie dymi, nie szarpie,
- moc silnika normalna.

W zasadzie wszystko jest OK, poza tym, że w zbiorniczku wyrównanwczym jest olej. Wyczyściłem ten zbiorniczek na tyle, na ile mogłem przez otwór wlewowy i od paru tygodni zaglądam tam co parę dni. Olej ciągle się zbiera. Nie jest go dużo (głownie na ściankach), ale jest.

Byłem z tym u mechanika, który ma opinię najlepszego speca od diesli w okolicy. Po dokładnych oględzinach silnika stwierdził, że według niego nie jest to uszczelka pod głowicą. Brak jakichkolwiek śladów na zewnątrz - nie ma wycieków, zachlapań. Właściwie ten olej w zbiorniczku to jedyne, co mogłoby na uszczelką wskazywać. Powiedział mi, że oczywiście może mi uszczelkę wymienić (bo jak już rozkręci silnik, to nie założy drugi raz tej samej uszczelki), ale według niego nie ma sensu wykładać na to 600 zł, gdy nie ma pewności. Kazał jeździc i obserwować i w razie czego odstawić samochód do naprawy. No i tak jeżdżę i obserwuję, ale martwi mnie ten olej w zbiorniczku. Właściwie to nie wiadomo, jak długo on tam się zbierał, bo nie zaglądałem do płynu chłodniczego przez ponad rok i gdyby nie ta pompa wody, to pewnie nadal bym nie zaglądał.

Macie jakieś pomysły, co oprócz uszczelki pod glowicą może być przyczyną zbierania się oleju w zbiorniczku wyrównanwczym? Może nieszczelna chłodnica oleju, ale nawet nie wiem, czy Carismy ją mają?
 
 
pawelek_krak 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 48
Skąd: Kraków
Wysłany: 31-05-2011, 13:00   

Wygląda to na początki uszczelki pod głowicą ale skoro rzeczywiście nie ma innych objawów to tak jak radził mechanik jeździć i obserwować. I tak lepiej że olej idzie do płynu niz odwrotnie. A wycieków zewnętrznych wcale nie musi być przy walniętej uszczelce pod głowicą.
 
 
 
owiec77 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9TD
Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 12
Skąd: Dębica
Wysłany: 09-06-2011, 22:10   Re: Olej w płynie chłodniczym - co poza uszczelką g

Kylek napisał/a:
Witam wszystkich

Dość długo nie zaglądałem na Forum, gdyż moja Carisma nie sprawiała żadnych kłopotów. Problem pojawił się po zimie. Przy okazji odpowietrzania układu chłodzenia po wymianie pompy wody okazało się, że w zbiorniczku wyrównawczym zbiera się olej. Podejrzenie od razu padło na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą, ale:
- olej silnikowy nie ubywa,
- płyn chłodniczy nie ubywa,
- olej silnikowy nie pieni się przy korku,
- płynu chłodniczego nie wyrzuca,
- samochód normalnie odpala po zimnej nocy, nie dymi, nie szarpie,
- moc silnika normalna.

W zasadzie wszystko jest OK, poza tym, że w zbiorniczku wyrównanwczym jest olej. Wyczyściłem ten zbiorniczek na tyle, na ile mogłem przez otwór wlewowy i od paru tygodni zaglądam tam co parę dni. Olej ciągle się zbiera. Nie jest go dużo (głownie na ściankach), ale jest.

Byłem z tym u mechanika, który ma opinię najlepszego speca od diesli w okolicy. Po dokładnych oględzinach silnika stwierdził, że według niego nie jest to uszczelka pod głowicą. Brak jakichkolwiek śladów na zewnątrz - nie ma wycieków, zachlapań. Właściwie ten olej w zbiorniczku to jedyne, co mogłoby na uszczelką wskazywać. Powiedział mi, że oczywiście może mi uszczelkę wymienić (bo jak już rozkręci silnik, to nie założy drugi raz tej samej uszczelki), ale według niego nie ma sensu wykładać na to 600 zł, gdy nie ma pewności. Kazał jeździc i obserwować i w razie czego odstawić samochód do naprawy. No i tak jeżdżę i obserwuję, ale martwi mnie ten olej w zbiorniczku. Właściwie to nie wiadomo, jak długo on tam się zbierał, bo nie zaglądałem do płynu chłodniczego przez ponad rok i gdyby nie ta pompa wody, to pewnie nadal bym nie zaglądał.

Macie jakieś pomysły, co oprócz uszczelki pod glowicą może być przyczyną zbierania się oleju w zbiorniczku wyrównanwczym? Może nieszczelna chłodnica oleju, ale nawet nie wiem, czy Carismy ją mają?


Mam dokładnie taką samą sytuacje jak ty. Co ciekawe to jeżdżę tak już rok i cały czas jest tak samo. Co jakiś czas wyczyszczę zbiornik (ile się da) i dalej do przodu :)
Fakt faktem nie robię dużo kilometrów (ok 10 tys rocznie) ale sam już nie wiem co robić.
Miałem już ochotę wymienić tą uszczelkę ale jak ktoś gdzieś napisał: "jak coś działa to się tego nie rusza" :) a naprawdę nie mam zastrzeżeń do pracy silnika.
 
 
vonPaulus89 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.9 TD 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 14
Skąd: mielec
Wysłany: 28-06-2011, 19:38   

Uważam tak jak koledzy przede mną. dopóki objawy nie bedą jakieś bardzo rażące to absolutnie nie brać się za grzebanie w silniku. Po przygodzie ze swoim uważam że nie lubi on tego. Tak samo jak tobie zaczął mi się pojawiać w zbiorniku wyrównawczym. z początku się nie przejmowałem, po prostu co jakiś czas go "wybierałem" ale po upływie może pół roku od pierwszych objawów zauważyłem że oleju jest tam coraz więcej, mimo że po bagnecie nie można było stwierdzić ubytku. ale się wkurzyłem i wymieniłem uszczelkę. odbierając auto od mechaniora (przeciętnego, ale mającego dobrą opinię) zauważyłem że zimny silnik mi przerywa pracę. i od tego się zaczęło.....naprawiałem głowicę, wtryskiwacze i pompę wtryskową i jakies parę pierdół jeszcze. powiem tylko że skończyło się na 1600 złotych. no ale już sie nie martwiłem o ten olej....... teraz jest ok ale wiem że dopóki nic się nie dzieje to ręcę i pieniadze lepiej trzymać przy dupie.
_________________
vonPaulus89
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 28-06-2011, 20:50   

Panowie ja miałem to samo i to są na pewno początki uszczelki pod głowicą. Będzie się jeździło i jeździło aż pewnego dnia- niespodziewanie może wywalić płyn poprzez zbiorniczek wyrównawczy. A wtedy postój przymusowy i jedyna rada żeby dojechać do celu - wyjąć termostat.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Kylek 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 172
Skąd: Łęczna
Wysłany: 03-07-2011, 08:55   

Po kilku tygodniach obserwacji stwierdzam, że nie potrafię czasami zrozumieć swojego samochodu :-) Wymontowałem zbiornik wyrównawczy i umyłem go benzyną (pod ciśnieniem) - ostatni raz był chyba tak czysty, gdy opuścił NedCar. Dolałem płyn chłodniczy, no i od dwóch tygodni w zbiorniku nie pojawiła się ani kropelka oleju. Wygląda na to, że ten olej znalazł się (w niewyjaśnionych na razie okolicznościach) w układzie chłodzenia i poprostu sobie w nim krążył. Na razie jest OK, ale będę zaglądał co parę dni i w razie czego dam znać. Dziękuję wszystkim za porady - na pewno przydadzą się na przyszlość.
 
 
pamar 
Mitsumaniak
Kainamustim


Auto: Carisma 1,9TD Colt VII 1,3
Zaproszone osoby: 2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 4173
Skąd: Andrespol/Radków
Wysłany: 10-04-2012, 16:34   

Kylek napisał/a:
Na razie jest OK, ale będę zaglądał co parę dni i w razie czego dam znać.

Kylek, no i jak, olej nie pokazuje się w zbiorniczku?
_________________
ad futuram rei memoriam:
Demokracja - to jednak kupa a świat to może tylko wyobrażenie ;-)
http://www.mitsumaniaki.com/
http://www.mmdzieciom.pl/
 
 
Kylek 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 172
Skąd: Łęczna
Wysłany: 10-04-2012, 21:05   

Już zapomniałem o tym wątku...

Od wakacji 2011 nie mam problemów z olejem w zbiorniczku wyrównawczym. Jakoś koło września, podczas jesiennego przeglądu samochodu wymieniłem mu płyn chłodniczy na nowy. W układzie chłodzenia jest czysto. Co prawda nadal nie wiem, skąd wtedy w układzie wziął się olej, ale to już pozostanie jedną z niewyjaśnionych tajemnic mojej Carismy...
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 12-04-2012, 06:02   

Kylek napisał/a:
ale to już pozostanie jedną z niewyjaśnionych tajemnic mojej Carismy...

Takie małe archiwum X pod kryptonimem "Carisma" :wink:
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
komandos69 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 2000r 1,9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 7
Skąd: Lublin
Wysłany: 07-07-2012, 08:57   

Ja też mam problem z tym, około rok temu była wymieniana uszczelka pod głowicą u mechanika z dobrą renomą, wczoraj zaobserwowałem że w układzie chłodzenia jest mnustwo czarenej mazi, zarówno z zbiorniczku jak i w przewodach do tego uciekło trochę płynu chłodząceno :( . Auto przez ten rok od wymiany zrobiłło około 20-25 tyś nie pamiętam dokładnie, ostatnio cholowałem camping nad jezioro to i troszkę dostało po grzbiebie. Ktoś ma jakieś pomysły?? do tego strzelił mi wieloklin :(
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.